Ögonbrynsfärg i håret

karamelldrottningen

Trådstartare
Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller?
Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan går ner lite på ena sidan. Ett alternativ är att noppa så att det blir en rak linje men tycker den delen där håret går ner är snyggare än där fästet sitter lite högre upp så vill hellre sänka linjen istället. Handlar inte om mycket nån millimeter bara men väldigt störande ändå och upplever att det märks tydligare nu än tidigare.

Vad tror ni om att testa att måla där kanten ska vara med ögonbrynsfärg? Vet inte om det fäster då det inte växer hårvård där utan mer fjunaktigt.

Annars finns det något man kan sätta på kanten som främjar hårväxt?
 
Du kommer mest troligt inte förstöra pannfjunet för alltid genom att stryka på lite ögonbrynsfärg. Det är visserligen lite olika sorters hår men fäster färgen så fäster den. Möjligtvis riskerar du att färgen fäster lite i huden men det går att gnugga bort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 842
Senast: EmmaW
·
Äldre Jag är trött på mitt hår. Sådär trött på det att jag känner för att raka av allt :p Efter en stunds funderande kom jag på att det kanske...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 999
Senast: kittin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 274
Hästvård Nu måste jag bara fråga - går det lika bra att klippa rakt mot pälsen som snett mot den om man har en bra klippmaskin? Så jag inte har...
Svar
17
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp