Bukefalos 28 år!

Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Jag fick en Essie-kalender! :D
Kul design på själva kalendern, man öppnar liksom en bit där nere och sedan är respektive dag staplade över varandra (så att det blir som en vending machine liksom, man plockar ut en liten låda med dagens nummer på).
Visa bifogad fil 133237

Lucka 1 innehöll lacket Tuck it in my tux, ett vitt lack.Säkert ypperligt om man kör fransk manikyr, vilket jag dock inte gör. Men nagellack brukar gå åt här hemma oavsett :D

Vitt lack är även bra att använda under andra lack för att göra färgen mer framträdande.
 
Vi fick samma förvaringspåse från Hööks, och sen fick vi Nearly headless Nick :) dottern kom på att de har hål i fötterna så man kan sätta dem på pennor, som penntroll!
20231202_071337.jpg
 
20231202_084648.jpg


Lyko: x-lash ögonfransserum. Toppen då jag velat pröva det länge!
Hudoteket: decleor mandarine verte dagkräm; verkar trevlig men får spara till våren. Luktar gudomligt. Lite snål storlek (15 ml, fullstor är 50 ml).
Mymuesli: berry white chocolate: vet sedan innan att den är god 🤩
Och så en nougatpralin i ikeakalendern som slank ner medan jag fotade 🤫
 
9789189771260_20.jpg


Jättefin bok som skimrar så härligt.
Första berättelsen igår var en gammal från 1912 som beskriver hur alla djur på gården får extra gott att äta och tackas för sin insats under året. Under julaftonsnatten börjar djuren prata med varandra och sedan blir det avfärd med hästsläde till julottan. Så fint med en berättelse skriven av en kvinna varje dag i december, längtar redan till dagens läsning 🥰
 
Jag vet inte hur man tar bort punkterna :p

  • MrCake - Två styck praliner med apelsinkrisp. Helt ok trots att jag avskyr apelsin i choklad.
  • Ad70 - Fortfarande inte hämtat! :eek:
  • Penstore - En färgpenna i lila.
  • Pärlans konfektyr - Pralinkola med rosmarin. Väldigt skeptisk! Men den var faktiskt god.
  • Michel Cluizel - Pralin med apelsinmarmelad. Ingen på bild för jag hann ta en tugga av den. Choklad och marmelad hör inte ihop :yuck: Och med apelsinsmak på det, fy för den lede!
  • Oreo - Ett ägg fylld med oreokrisp. Helt ok.

25A7D4AB-5359-44DC-A883-F4D29F2745A2.jpeg
 
I dagens Cult Beauty återfanns det, lite förvirrande nog, ett ljus från Jo Loves i Roasted Chestnuts. Förra året fick vi ljuset sent, och tror det brukat vara så tidigare år också... haha. Det från i fjol var helt magiskt, Christmas Trees, och jag förväntade mig liksom inte att denna skulle tilltala mig lika mycket. Och det gjorde den inte, men är såklart najs med ett Jo Loves ljus, oavsett.

Jag gnällde ju inte över produkten som var i gårdagens lucka, pga. inte riktigt min kategori av smink, men efter att ha testat att smocka på Saie Glowy Super Gel (i nyansen "Starglow") så måste jag nog erkänna att jag gillar den. Blev ganska snyggt att ha ensamt utan smink och fungerar nog bra som primer.
 
Exit 2020 får vänta tills början på nästa vecka eftersom min man är bortrest.

I Rituals lilla fanns sköljmedel. Vi brukar inte använda det, men det här luktade verkligen så gott(milt och ingen parfymchock) att jag redan funderar på vilken tvätt som ska få den första äran.

Visa bifogad fil 133168
Hade ingen aning om att Rituals har sköljmedel! Blev nu svårt sugen på att testa.
 
Jag har fyra kalendrar. En tekalender som jag hängt på jobbet, pukka. Drack te 1 och 2 i går.
och så tre chokladkalendrar. Ville ha after eightkalender och baileyskalender men den var slut när jag väl köpte... så det blev ett hus, en bok och en med lådor. Praliner i alla. helt ok dag 2 in. :)
392952601_10160184243868877_3019120191155789676_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp