Bukefalos 28 år!

Över vägen är livsfarligt !

N

Nangijala

Har ett fullblodssto på 19 år som jag rider ut på några gånger i veckan när vi inte kör pass på banan. Hon är trevlig i alla lägen och så och har inga särskilt stora problem. Men ett problem vi har är vägen. Det är nämligen så att mellan vårat stall och skogen ligger det en mindre motorväg. Till det hör att mitt sto bli superstressad så fort vi rider över den. Iallafall på hemvägen. Hon kan rentav bli livsfarlig och kasta sig runt. Försöker lugna ner henne med att sitta av , men det är inte alltid det funkar. Hur ska jag göra för att vi ska komma över vägen oskadda ? Är det fler som har detta problem ?
Tacksam för svar !
 
Du skrev "mindre motorväg" är det en 90-väg, som du korsar? Eller går du på bro över vägen?
Ett litet tips kan ju vara att gå dit när det är lite lugnare med trafik, tidigt på morgonen kanske, och gå fram och låta henne dels titta på trafiken på avstånd tills hon är lugn och sen korsa vägen flera gånger till hon är lugn även med detta.
Lycka till och hoppas att det löser sig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 772
Senast: jemeni
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 156
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 338
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp