Bukefalos 28 år!

Överbyggda Quarter/paint

Sv: Överbyggda Quarter/paint

Biggan vi skämtar, jag skämtar;)
Står i ett stall med 8 hästar som vi driver kollektivt. Gården har bedrivit uppfödning i 2 generationer, Svenska HBL, gamla gårdskarln är en före detta Avelsvärderare, har stått många timmar på Grevagården, Flyinge i sina dagar. Ingen har yppat ett ont ord till oss om western ridningen, utan har nyfiket frågat mm , varför gjör ni si och så. För 6 år sedan tog jag även alla med mig till en westerntränare där de fick låna hans utbildade hästar o träna på dem o lära sig lite om vår gren, alla blev positivt överaskande av att vi också "rider" hästen ordentligt, kunde tyvärr inte omvända några av ryttarna från sin dressyr, hoppning, men vad gjör det vi är alla kompisar o vill alla våra hästar väl oavsett vilken gren vi gillar mest:)
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Jag känner mig absolut som en äkta dressyrmänniska. Tror ingen av mina vänner skulle säga något annorlunda. Nu tävlar jag inte längre, men tränar ännu mera planerat och ambitiöst än då faktiskt.
Här i mitt stall finns bara tre hästar. Vi ägare har helt olika inriktningar och det tycker jag är jättebra. (en ryttare är mest hoppinriktad, jag som rider dressyr och en som tävlar western och rider tornerspel. Kan inte bli bättre!

Nu när jag sett hur många som jublat över din kommentar undrar jag: Är det på skoj eller tror ni verkligen vi dressyrnissar är så inskränkta? Nej ni skämtar va?

det är ironi, ett skämt med rollerna :D

fast rent generellt så är hysar många agg mot det de inte förstår, och de skiter och fråga vad man gör. När jag berättat för dem vad jag gör om det ser konstigt ut, utan att de frågar så brister många ut i "jahaaaa.. ja jag undrade varför du bara red 2steg fram, svängde och backade" osv....

jag har tävlat både hoppning och dressyr, och gör det fortfarande på klubbnivå (även med quarter!!)
jag provar allt :)

ps. mina hästar är trakhener/fullblodskorsning(polskt halvblod) och 2st "dressyrstammade" halvblod efter Magini och Highlight.... man behöver ju inte speciallicera sig i EN gren... ds.
 
Senast ändrad:
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Det är klart att det med en gnutta ironi. De flesta är helgoa medans det fortfarande finns en hel del idioter som ser ner på oss från sina mastodont halvblod när vi egentligen också rider dressyr fast på ett annat sätt.

Jag tänkte väl det. Fast jag har inget halvblod jag heller. Det går alldeles utmärkt att rida dressyr på en korsning. (travare/Dölehäst/Paint)
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Jag tänkte väl det. Fast jag har inget halvblod jag heller. Det går alldeles utmärkt att rida dressyr på en korsning. (travare/Dölehäst/Paint)
verkar ju också vara en suverän kombination i din häst för western;)
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Det kanske det är fast jag har inget intresse av det. Hon är en underbar dressyrhäst.:laugh:

Här kommer en till dressyrquarter:angel: Nåja, wannabee iallfall (Det är min)
21698500.jpg
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Här kommer en till dressyrquarter:angel: Nåja, wannabee iallfall (Det är min)
21698500.jpg
Hm..ser ut som framridningen te Huntern bruden--tycker mig känna igen omgivningen i bakgrunden:angel: eller va de Grand Pri tävling den helgen ?:rofl:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Men schhhh du får ju inte avslöjja oss!!:o

Det var självklart Grand Prix, fast på.. Hmm.. Gräva Gården.. inte Greva, som du tror (Dom är jättelika varandra, jag lovar) ..:angel::D
 

Liknande trådar

S
Western Hej! Jag har nu en längre tid varit inne på att betäcka mitt Eng. fullblodssto med en Paint- el Quarter-hingst. Men jag är inte så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 098
Senast: sabina84
·
C
Western Finns det något intresse för att starta en intresseförening för "ekonomiquarter" här hemma i Sverige? Svar gärna tillsammans med...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 928
Senast: carwes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp