Bukefalos 28 år!

Överbyggda Quarter/paint

Sv: Överbyggda Quarter/paint

På ett sätt kan jag förstå att de flesta verkar tro att de som har Quarter bara använder dem till western. Även om de passar till mycket och är duktiga hoppare tex så är det ändå oftast westernryttare som har Quarter. Trots att det är en så stor ras i världen så är den inte det i lilla Sverige än. Men de ökar ju i antal hela tiden så jag kan tänka mig att vi i framtiden får se mera av dem både på dressyr och hoppbanorna.
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Nej den har jag inte sett. finns det bild på nätet någonstans?

tog mig friheten att canna in bilden.
hoppas inte FRA tar mig nu :eek:

dressyrquarter.jpg


http://www.northstartrainingcenter.com/nstc_applause.html
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Det där kallar jag att trampa under sig :bow:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Här finns inget luftrum på 1,5 m från bakbenstramet till framdelstrampet :bump::bump:
möjligtvis på 1,5 cm....
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

men sä nu för guds skull inget till dressyrnissarna! :eek:

tänk om du rubbar deras världssyn, och så har de investerat så mkt pengar på en "fel" häst när de egentligen skulle ha köpt en quarter :eek::eek::angel::D

viker mig dubbelt:D:rofl:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Farligt att kolla på dessa dressyr artiklar,,är nog allergisk,,kliar otroligt i fingrarna efter en ny dressyr sadel igen:eek:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

viker mig dubbelt:D:rofl:

hur många quartrar tror du blir över till oss om dressyrnissarna köper upp rubbet då??!?!?! :eek::eek:
priserna kommer ju skjuta i höjden!


på tal om dressyrsadel... eftersom mitt halvblod gjort illa sig igen och kanske aldrig "växer i" sin dressyrsadel igen, så är det en nästan ny syntet, urskön 17´5" billigt hos mig :angel:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

hur många quartrar tror du blir över till oss om dressyrnissarna köper upp rubbet då??!?!?! :eek::eek:
priserna kommer ju skjuta i höjden!


på tal om dressyrsadel... eftersom mitt halvblod gjort illa sig igen och kanske aldrig "växer i" sin dressyrsadel igen, så är det en nästan ny syntet, urskön 17´5" billigt hos mig :angel:
Menar du 17,5" i sittsen?
Är den en 17" i sitts och har xx Wide i bomstorl kan den passa vår pålla (Quarters är något breda över ryggen:eek:) klicka på min profil o se hennes rygg på den stora bilden:cool: den är kort o bred:D
Nu har hon en hoppsadel Jean Lupe bomstrl xx Wide och den ligger bra...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Överbyggda Quarter/paint

japp 17´5 i sitsen.

vet inte riktigt bomvidden (står inte på sadeln, har ingen lapp heller). med jag tror den är vid (?) den är gjord för hästar med lite manke. passade inte på mina medryttarquartrar, men konstigt nog så passa en stubben 33 i bomvidd som ett smäck på den ena :eek:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

men sä nu för guds skull inget till dressyrnissarna! :eek:

tänk om du rubbar deras världssyn, och så har de investerat så mkt pengar på en "fel" häst när de egentligen skulle ha köpt en quarter :eek::eek::angel::D

Men hörru: Jag är ju en dressyrnisse själv. :laugh:

Men min åsikt är att det går att rida dressyr på vilken häst som helst. Det är fråga om planerad och genomtänkt träning.
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Men hörru: Jag är ju en dressyrnisse själv. :laugh:

Men min åsikt är att det går att rida dressyr på vilken häst som helst. Det är fråga om planerad och genomtänkt träning.

skulle du vara en ÄKTA dressyrnisse skulle du aldrig sjunka så lågt att du pratar med en westernmänniska.


;)
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

men sä nu för guds skull inget till dressyrnissarna! :eek:

tänk om du rubbar deras världssyn, och så har de investerat så mkt pengar på en "fel" häst när de egentligen skulle ha köpt en quarter :eek::eek::angel::D

HAHAHA x):bump::rofl:
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

skulle du vara en ÄKTA dressyrnisse skulle du aldrig sjunka så lågt att du pratar med en westernmänniska.


;)

Jag känner mig absolut som en äkta dressyrmänniska. Tror ingen av mina vänner skulle säga något annorlunda. Nu tävlar jag inte längre, men tränar ännu mera planerat och ambitiöst än då faktiskt.
Här i mitt stall finns bara tre hästar. Vi ägare har helt olika inriktningar och det tycker jag är jättebra. (en ryttare är mest hoppinriktad, jag som rider dressyr och en som tävlar western och rider tornerspel. Kan inte bli bättre!

Nu när jag sett hur många som jublat över din kommentar undrar jag: Är det på skoj eller tror ni verkligen vi dressyrnissar är så inskränkta? Nej ni skämtar va?
 
Sv: Överbyggda Quarter/paint

Det är klart att det med en gnutta ironi. De flesta är helgoa medans det fortfarande finns en hel del idioter som ser ner på oss från sina mastodont halvblod när vi egentligen också rider dressyr fast på ett annat sätt.
 

Liknande trådar

S
Western Hej! Jag har nu en längre tid varit inne på att betäcka mitt Eng. fullblodssto med en Paint- el Quarter-hingst. Men jag är inte så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 098
Senast: sabina84
·
C
Western Finns det något intresse för att starta en intresseförening för "ekonomiquarter" här hemma i Sverige? Svar gärna tillsammans med...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 929
Senast: carwes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp