Bukefalos 28 år!

Övergivna spökhus

Finns ett bortanför Jällaskolan i Uppsala när man rider genom skogen där Hans Sidbäck höll till, ett tjusigt hus, ett enormt stall och travbanor som numer är igenväxta... Där kanske det spökar?
 
Finns ett bortanför Jällaskolan i Uppsala när man rider genom skogen där Hans Sidbäck höll till, ett tjusigt hus, ett enormt stall och travbanor som numer är igenväxta... Där kanske det spökar?
Undrar om han tog med sig spökena till senaste stallet för där tror jag de skulle trivas.:idea:
 
Vi borde ha ett riktigt spökhus här. Det bor (?) visserligen folk där, men det mycket speciella människor..
Det är ett stort vitt trähus med torn, på en liten kulle. Huset, som skulle kunna vara jättefint, är dåligt skött så färgen flagnar. I trädgården finns flera gamla knotiga träd, förvildade buskar och igenväxta grusgångar. Det är en väldigt kuslig stämning runt hela fastigheten....

Han som äger/bor i (?) huset kallas likbils-Johan. Han samlar på likbilar och det sägs att han brutit sig in i krematoriet inne i stan för att ta (högst olämpliga) bilder...
Vintertid brukar han ställa ett skelett i översta fönstret i tornet (med tomteluva och belyst bröstkorg runt jul).


Det vet jag också vilket det är :crazy:
Innan så bodde han i en gammal gård som varit en sågfabrik. Där sägs det att en man hängde sig i gaveln på sågen för längesedan :nailbiting: Kändes inget vidare att rida förbi där i skymningen.....
 
Det finns ett hus utmed en väg jag brukar springa. Det huset ger mig rysningar.
Det var tillsalu förut och jag gick in på nätet och tittade och mådde riktigt dåligt efter att sett det invändigt på bilder. Har haft svårt att släppa dom olustkänslorna sen.
Det har idag flyttat in en barnfamilj där har jag sett, så troligtvis var det bara min fantasi som drog iväg med mig :o Men jag skulle aldrig gå in i det huset.....
 
Det vet jag också vilket det är :crazy:
Innan så bodde han i en gammal gård som varit en sågfabrik. Där sägs det att en man hängde sig i gaveln på sågen för längesedan :nailbiting: Kändes inget vidare att rida förbi där i skymningen.....

Men usch! Nu vill jag ju veta var det var. I närheten?
Han är läskig den mannen. ..
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 561
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 364
Senast: Lyan
·
Anläggning Hjälp kära buke-vänner, nu gör vi en spin-off på testa ridskolor-tråden! Lista samtliga ridskolor (privata, kommunala whatever) i rätt...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
26 861
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp