Bukefalos 28 år!

Övervakning utan uppkoppling?

Nebraska

Trådstartare
Behöver övervaka en byggnad med kamera där det inte finns någon fast uppkoppling. Finns det någon lösning via mobiltelefoni?
 
Fast det blir ju inte i realtid på riktigt. Det blir när meddelandet kommer och en liten snutt.
För realtid måste du ha en kabel eller radioanslutning och då, för att få ett funktionellt och stabilt system så räcker nog inte 3 till 4 tusen. Att åtlkamera fungerar i relativ realtid vet jag, för vi satt i Grekland när min nalle informerade mig (med stillbild) om att grannen var och såg till huset. När jag ringde så stod han på verandan ;)
Och den första "snutten" följs ju efter ngr sekunder med nästa osv.. om man ställer in paustiden på kortast möjliga.
 
Vi körde mobilt bredband med wifidongel och nätverkskamera när vi ville ha koll på hästar i stallet. Kameran typ 800 kr och så mycket bredband gick inte, men det beror lite på hur man vill att den spelar in antar jag. :)
 
Vi körde mobilt bredband med wifidongel och nätverkskamera när vi ville ha koll på hästar i stallet. Kameran typ 800 kr och så mycket bredband gick inte, men det beror lite på hur man vill att den spelar in antar jag. :)

Bäst är att hitta en kamera som sätter igång inspelningen som man vill, d v s inte skickar allt.
 
Ta en gammal smartphone och stoppa i ett kontantkort, finns appar för det och det funkar.
 
Ja vem annars? :p

Jag har precis avslutat dagen med att börja konstruera ett nytt styrsystem till en värmepump istället för det som åskan satte fyr på och därför fick jag den gratis, värmepumpen ska värma bostadscontainern och fyllas med gasol istället för traditionellt köldmedia. Man tar det man har i lager och som funkar, egentligen skulle jag behövt ett NTC-motstånd till styrsystemet men dom jag hade är fel värde på så termostatdelen bygger jag upp som traditionell fönsterdiskriminator och då kan jag ta en 1N4148-diod istället som temperaturavkännare. :up:

"Omöjligt" och "går inte" sitter bara i skallen, lyckligtvis missade jag den delen när jag blev programmerad. :cool:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur vet man vilken del av vården man skall kontakta? Går man alltid via VC? Har två (icke-akuta) ärenden jag behöver ta upp med vården...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: pepp
·
Utrustning Ni som har övervakning i stall, vad har ni för nått? Jag vill gärna kunna se att hästarna har det gott på natten, så det behövs inget...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Robina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
670
Senast: manda
·
IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp