Bukefalos 28 år!

Överviktigt barn :(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Överviktigt barn :(

Det här är ingen ny teori. Det borde du veta om du har följt debatten i 10 år... Teorin är känd och bevisad sedan 1800-talet. :angel:
 
Sv: Överviktigt barn :(

Jätteledsen att behöva säga detta. Men jag är en helt vanlig dödlig. En människa med fel och brister.

Det är jag också, men det är den där typen av kommentarer som brukar leda till låsta trådar, det var därför jag reagerade.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Orcide!
Jag tycker ni ska kräva att ert sjukhus lämnar över till ett "riktigt" (eller åtminstone ett annat... där ni är nu verkar det iallafall inte finnas kunskap som ni behöver!) spec team (se min tidigare tråd).
Ni har länge försökt få adekvat hjälp och det har hitintills inte fungerat.
Ni behöver en nystart!

Lycka Till!

Det tycker jag också låter som en klok idé! :bow:
 
Sv: Överviktigt barn :(

Nej, jag är inte alls rädd! Jag har följt den här debatten dagligen i cirka tio år, men alldeles för många drar för snabba slutsatser så fort det kommer någon ny teori. Det finns så många studier och så många experter att man får sovra rätt bra för att hitta dem som faktiskt har vetenskapliga bevis bakom sig. Och för det här barnet, som jag har stor sympati med, tror jag inte att den här debatten har någon betydelse. Hon behöver akut hjälp från verkligt medicinskt duktiga personer som kan barn.

Kunde inte hålla med mer.
Eftersom det finns så pass mycket motstridiga rön, om alla alternativ egentligen, så måste väl ändå proffs vara bättre att ta råd ifrån än självutnämnda experter på ett internetforum.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Kunde inte hålla med mer.
Eftersom det finns så pass mycket motstridiga rön, om alla alternativ egentligen, så måste väl ändå proffs vara bättre att ta råd ifrån än självutnämnda experter på ett internetforum.

Nu har jag fattat det som att TS har sökt experthjälp men inte fått fungerande sådan och är så pass desperat att hon skriker efter lekmanna hjälp av de du kallar självutnämnda experter på buke :smirk:

Så länge inget av det rekommenderade är farligt så ser jag inget fel i att rekommendera något som fungerar väl för både en själv och för många andra.
Det är ju liksom ingen som rekommenderat TS att anamma pro-ana ideologin t ex... skulle man gjort det hade jag förstått ramaskriken men jag visste inte att rekommendation av LCHF kost verkligen är så provocerande som många av er ger sken av (och ja, det är den tydligen - iaf om man läser tidningar etc)
 
Sv: Överviktigt barn :(

Så länge inget av det rekommenderade är farligt så ser jag inget fel i att rekommendera något som fungerar väl för både en själv och för många andra.

Den är inte provocerande, men i och med att vi talar om ett barn är det betydligt mer komplicerat. Besides, vi har inte särskilt mycket data från hur människor på Atkins och liknande dieter mår efter många år och studierna är inte gjorda på växande barn. Det finns alltså, tycker jag, bara en väg att gå, nämligen att kräva mer av den medicinska sjukvården.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Nu har jag fattat det som att TS har sökt experthjälp men inte fått fungerande sådan och är så pass desperat att hon skriker efter lekmanna hjälp av de du kallar självutnämnda experter på buke :smirk:

Så länge inget av det rekommenderade är farligt så ser jag inget fel i att rekommendera något som fungerar väl för både en själv och för många andra.
Det är ju liksom ingen som rekommenderat TS att anamma pro-ana ideologin t ex... skulle man gjort det hade jag förstått ramaskriken men jag visste inte att rekommendation av LCHF kost verkligen är så provocerande som många av er ger sken av (och ja, det är den tydligen - iaf om man läser tidningar etc)

Öm tå?
Det finns väldigt många kostexperter man kan vända sig till IRL som kan visa upp meriter och referenser där man kan vara säker på att personen är det den utger sig för att vara. Vissa i den här tråden har aggressivt försökt slå in sin metod, och argument har bemötts med hårda ord. Om man för fram saker så, då anser i varje fall jag att det måste vara något fel på metoden eftersom det tydligen inte finns mjuka argument att använda.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Den är inte provocerande, men i och med att vi talar om ett barn är det betydligt mer komplicerat. Besides, vi har inte särskilt mycket data från hur människor på Atkins och liknande dieter mår efter många år och studierna är inte gjorda på växande barn. Det finns alltså, tycker jag, bara en väg att gå, nämligen att kräva mer av den medicinska sjukvården.

Inte? Vad sägs om inuiter och massaier? För att bara nämna några fleråriga "studier". :smirk:
 
Sv: Överviktigt barn :(

Den är inte provocerande, men i och med att vi talar om ett barn är det betydligt mer komplicerat. Besides, vi har inte särskilt mycket data från hur människor på Atkins och liknande dieter mår efter många år och studierna är inte gjorda på växande barn. Det finns alltså, tycker jag, bara en väg att gå, nämligen att kräva mer av den medicinska sjukvården.

Jag kan, utan att överdriva, lova dig att flickebarnet skulle må mycket, mycket bättre av att prova LCHF-kost än att bli utsatt för en magsäcksoperation = magsäcksstympning.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Jag kan, utan att överdriva, lova dig att flickebarnet skulle må mycket, mycket bättre av att prova LCHF-kost än att bli utsatt för en magsäcksoperation = magsäcksstympning.

Är det de enda alternativen Sverige har att erbjuda?
I alla fall jag blir avskräckt av detta nästan religiösa mässande om LCHF.
 
Sv: Överviktigt barn :(

Om du har läst hela tråden så ser du att TS är nästan fanatiskt inställd på att på nåt sätt övertala nån läkare om att magsäcksoperera hennes minderåriga dotter, TS verkar tro att det är det enda och bästa alternativet. :crazy:
 
Sv: Överviktigt barn :(

Jag kan, utan att överdriva, lova dig att flickebarnet skulle må mycket, mycket bättre av att prova LCHF-kost än att bli utsatt för en magsäcksoperation = magsäcksstympning.

Ja, det är säkert möjligt. Men jag överlåter den sammantagna bedömningen till personer med läkarlegitimation.
 
Sv: Överviktigt barn :(

*kl*
Nu låser jag tråden eftersom diskussionen enbart handlar om olika dieter och det anser inte jag hör hemma på Förälder, det går bra att starta en ny tråd på tex senior om det ämnet.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 013
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 822
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag såg att det redan finns en tråd om Ergenyl, men då den har några år på nacken tänkte jag att det kanske är bättre att starta en ny...
Svar
10
· Visningar
3 723
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp