Bukefalos 28 år!

Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

Sv: Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

har dessutom inackorderingar som tävlar i elitlaget och på högre nivå sen många år, de har samma icke problem som jag och deras hästar fungerar utmärkt. ingen går otäckad kalla perioder på året och ingen går oklippt. men klippningarna anpassas utifrån vad de används till och hur de hanterar kyla osv. vad är konstigt i det jag redogjort för, som gör att du tror att jag tror att du skogsmullar eller att dina ponnisar bör gå utan täcke i hagen med vinterpäls deluxe till varje pris? jag förstår inte :(
 
Sv: Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

kl

Angående hästar som fryser vid blåsigt väder blir det bättre med ett rejält magtäcke? Speciellt om hästen är klippt så blir det väl otäckt kallt om magen när det blåser kallt?

Själv har jag en ligghall så mina hästar är ute i alla väder även stormen Per, vid stormen Gudrun hade jag inte flyttat hit hästarna än. De verkar inte bry sig om att regnet smattrar på plåttaket alls, det enda de reagerar på är när snön rasar ner från taket så jag får försöka hålla taket snöfritt så gott det går. Och de gillar sin ligghall använder den mycket året om men faktiskt allra mest på sommaren för att slippa insekterna ;) Jag har nämligen möjlighet att genom att flytta en bit staket låta dem ha ligghallen och tillgång till sommarhagar :)
 
Sv: Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

KL

Mina går ute i alla väder. Även igår när stormen var på väg så var dom ute till ca 21 tills stormen drog in på allvar. De går i stora hagar så de har alltid nåt att undersöka, händer i stort sett aldrig att de väntar vid grinden utan de är ute på äventyr i hagen i både hällregn och snöstormar :)

Täcke kan man väl ha på i lagom mängd men ut ska dom alltid anser jag.
 
Sv: Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

En luddig ponnypäls torkar inte alls särskilt fort. Det tar typ evigheter just för att den är så tät.
 
Sv: Oh nej, de regnar! Hästarna får stå inne!

I söndags blev jag idiotförklarad för att jag släppte ut min häst igen vid 15,15 ca. Va varför släppte du ut henne? Men hon kan väl inte stå inne redan. Hon är inte gjord av marräng. Fick jättekonstiga blickar då. Hon fick gå kvar ute och kom in vid 18 istället för 15.15. Hon dog inte av det och var lika fin som vanligt i måndags.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejhej! Vad är era tankar till att ha utetäcke inne under natten? Täckesbyte ingår inte, varken på med ett eller av med ett. Och vissa...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 533
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Halloj! :D Blev lite inspirerad över alla täckestrådar, som främst rör vilka täcken man har ute respektive inne. Kom då helt enkelt på...
Svar
11
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp