Bukefalos 28 år!

Olika System

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Olika System

Tysk beridare red jag för på 80-talet om vi ska vara noga, dock inte så många gånger eftersom hon åkte hem igen....men ett tag.


Så jag gissar att du och jag är mer jämförbara än du och fio....Eller har du varit i Tyskland?
 
Sv: Olika System

*kl*
Jag frågar INTE för att jag är "korkad", utan för att jag faktiskt undrar, i synnerhet mot bakgrund av den diskussion som pågått här, där utbildningsskalan, och det system som bygger på den, lyfts fram som om vore det fullkomligt...och helt överlägset alla andra...

Vill påpeka att utbildningskalan inte har särskilt mycket med VD att göra om VD står för vanlig Dressyr

Det är jättediskussioner värden över att Tävlingsdressyren inte döms efter utbildningsskalan

Och igen rätt få ryttar behärskar den

jag håller med fio - OM jag ser en ryttare som behärskar de första 3 kvaliteterna så vaknar jag upp ur den halvdvala jag annars befinner mig i
 
Sv: Olika System

:confused:

skall vi börja mäta centimeter eller :D Min tränare kommer hit, och fios har väl flyttat hit om jag är rätt informerad. Är det inte på riktigt om man inte är på plats - eller hur menar du?


MIn bild är att många kan rabbla utbildningskalan men få kan visa den, just för att det är så svårt
 
Sv: Olika System

Jag bara svarade ang erf av tyska beridare ska vi vara noga så ska vi. :D

Du menade att jag rabblar, men du kan? Eller hur ska jag förstå den kommentaren? Eftersom du skrev det till mej?

Jag tror jag har en ganska bra bild av hur svårt det är, tro det eller ej,
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Olika System

KL

Jag tycker att det är synd att så många ryttarbegåvningar väljer att stanna inom AR och framförallt väljer att inte tävla, med tanke på det stora antalet ryttare som klarar av att lära sina hästar: piaff, passage, byten, galoppiruetter mm. Vilket landslag vi kunde ha haft! Tyskland och Holland hade kunnat slänga sig i väggen :bump:
 
Sv: Olika System

:confused:
Byten? Som Bent på symposiet med Lette i PK menade att bytena inte skulle vara samsidiga- i språnget.
Plus det andra som fattas.

Som fio skrev förut är det när energin o rakriktningen kommer in i bilden som det blir svårt.
Då kan man inte rida med hängande tygel- hela tiden.
 
Sv: Olika System

Jag läste nog in en liten ironisk vinkling i Sushmeisters inlägg.

Fast jag har inte sett mycket av AR-ryttare som säger sig klara av allt det där här (?)
 
Sv: Olika System

:confused:
Byten? Som Bent på symposiet med Lette i PK menade att bytena inte skulle vara samsidiga- i språnget.
Plus det andra som fattas.

Som fio skrev förut är det när energin o rakriktningen kommer in i bilden som det blir svårt.
Då kan man inte rida med hängande tygel- hela tiden.

- Menade du symposiet i Västerås? Eller har det varit ett till? I Västerås var det inte lätt för någon att ta ordet från PK. Snacka om engagerad.... Men jag hade gärna hört mer från den tyske tränaren, verkade vara en sympatisk person.
 
Sv: Olika System

Och nu väljer jag att stänga tråden, då det ännu en gång gått till diskussion om AR. Det finns dessutom en del inlägg med otrevlig ton i tråden och jag kommer att se över dessa vid senare tillfälle.

Immer
Moderator på Klassisk Ridkonst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp