Bukefalos 28 år!

Om ändringen av forumen jan -07

Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Håller inte med:D

Tycker att NH ligger kanon under hästhantering, eftersom det i mina ögon är vad det handlar om. Hur man hanterar hästen enligt NH, helt enkelt. :)
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

*kl*

Undrar bara lite över lekforumen. Har iofs bara kollat på det på ÄU, men det finns ju mer än bara lektrådar där, tex "Vad är det för låt"?
I beskrivningen står det ju "Lekar och andra icke-diskussioner", men borde inte forumdelen heta tex "offtopic" eller något liknande?

En fundering så här på kvällskvisten bara ^^
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Nu måste man ju scrolla upp från botten av sidan varje gång man vill byta rubrik.

Finns ett snabbt sätt att komma upp igen och det är att använda tangenten "home" :idea: , då kommer du snabbt till toppen på sidan.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

På mitt tangentbord sitter den bland knapparna där "Delete" sitter. Snett upp där.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Gunnar tipsade om det i sitt svar, men mycket tack i alla fall. :)

Det är sånt där man som dator-amatör missar. Man scrollar och scrollar tills hjulet fastnar i tummen. :o

LIA
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

På många musar kan man också trycka på musen, så byter pilen form o sidan scrollas bara genom att man flyttar musen upp eller ner...
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Utöver "Home" är "End", "Page Up" och "Page Down"-knapparna samt upp- och ner-pilarna mina vänner.:D Bra att variera sig så blir det inte så jobbigt i högerhanden av allt klickande.:)
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Sidan for all världens väg. :eek:
Det var skillnad det! :bump:

En kurs i elementär datorhantering av alla duktiga här vore väl ett bra komplement i datorer-forumet?

LIA
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Är det inte det datorforumet är egentligen?

En gigantisk kurs i hantering ;)

Dessutom är ju många av oss ideell support för diverse olika program och siter.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Den var bra - guld till dig.
Var får man reda på sådant här - på dom jobbiga jobbkurserna som jag dissar eller var???
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Man testar sig fram. :D


(Och så har man folk omkring sig som gör saker som man upptäcker är jättebra.) :D
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

*kl*

Kan man inte göra så att när man klickar på islandshäst, så måste man AKTIVT välja "tävling" "avel" "utrustning" eller "gnägg" ?

Det fungerar (ofungerar) fortfarande så att latmaskar konsekvent lägger ALLA trådar i det "första" som ska handla om tävling.

Där kryllar av efterlysningar/förtäcktaannonser, avelsfrågor, gnäggtrådar och utrustningstrådar.

Det är ju just tävlingsforumet man skulle vilja hålla lite RENT.

Kan man inte göra så att man bara kommer till en sida med fyra val skulle jag föreslå att gnäggsidan blir startsida.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Fast kör man den modellen så blir det som vanligt bara bloggarna och gnäggarna kvar, de seriösa ids inte.

Man kan ju bara anmäla en tråd i taget med en minuts mellanrum så det är ju inte lockande att anmäla halva förstasidan varje dag till den stackars moderatorn.

Det finns många yngre på islandshästsidorna som skiter i reglerna och just resonerar som gammeln, drivna av samma latmask kanske?

Därför tänkte jag att det vore smartare att om man måste ha en startsida med trådar så skulle det INTE vara det rena tävlingsforumet utan gnägget.

Tävlingsryttarna vet bättre var de ska lägga sina trådar ;)
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Jag håller helt med dig, hoppning lider av samma problem, bildtrådar, bildtrådar, bildtrådar och visa fler bilder när annorlunda raser hoppar...:smirk:
Om man inte aktivt tvingas till val så borde gnäggsidan vara först.
Jag stör mig också lite på att jag inte kan anmäla mer än en tråd i minuten, det blir drygt att vänta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 471
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 214
Senast: Sirap
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 327
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp