Bukefalos 28 år!

Om ändringen av forumen jan -07

Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Så här ser rubrikerna ut på första sidan på TÄVLINGSforumet, dvs av 17 trådar hör fem (snällt räknat) till ämnet:

Isis-tips!

Nyfiken på bedömningen!!

Hrímbakur frá Hólshúsum - Är det någon som har en avkomma efter honom?

barbacka, skadligt?

Bara Grisepass

Kotringar på Tävling?

Halt vid veterinärbesiktning

Är det någon som har U: kaspa från börsebo? :)

Frågor om tävlingar

TravÖvningar HitÅt!

Varför Tryckskador

Hejsan :) Jag undrar om ni har några bra tips att dela med er

Avla eller inte- stoets kvalitet

Jodphursridbyxor!!

Rida in en fyrgångare på ett bra sätt

Svårt att trava

Sökes! Resesällskap till mitt hingstföl Stockholm-Öland!


Dvs det har inte blivit mer än MARGINELLT bättre än förut. Spammarna spammar fortfarande tävlingsforumet.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Man kan ju bara anmäla en tråd i taget med en minuts mellanrum så det är ju inte lockande att anmäla halva förstasidan varje dag till den stackars moderatorn.
Men om du har anmält till moderatorn och inget görs från dennes sida då måste ju allt vara i sin ordning, eller hur :)
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Problemet är att man inte kan anmäla mer än ett inlägg per minut.

När spammandet är så massivt ger man upp istället för att ödsla 20 min på något så trist som anmälningar.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Problemet är att man inte kan anmäla mer än ett inlägg per minut.

När spammandet är så massivt ger man upp istället för att ödsla 20 min på något så trist som anmälningar.
Du kan ju i rutan skriva att det ligger 20 trådar fel på forumet å göra som du gjorde här, skriv upp alla felaktiga trådar. Då behöver du ju bara skicka en anmälan :idea:
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Du kan ju i rutan skriva att det ligger 20 trådar fel på forumet å göra som du gjorde här, skriv upp alla felaktiga trådar. Då behöver du ju bara skicka en anmälan :idea:

..eller så skriver man här för nu är de flyttade ;)

Min poäng är att det bästa vore om trådarna hamnade rätt från början, det kan inte vara meningen att systemet är byggt så moderatorerna får flytta trådar varje timme, de kanske också vill ha ett liv :crazy:
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Är man benhård en period så löser det sig.

Men jag håller med om att gnägg borde vara standardforumet i hästforumen, och inte tävling. Det är mer logik i det, det som inte passar i underforumen postar man där man står...
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Men jag håller med om att gnägg borde vara standardforumet i hästforumen, och inte tävling. Det är mer logik i det, det som inte passar i underforumen postar man där man står...

Så menar jag :idea:

Och så får man latmaskarna som bloggar på första bästa sida på gnägg ist för tävling på köpet :D
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Det är likadant på hoppning. Det ligger en hel hög trådar på hoppning som är typiska gnäggtrådae. Och vem fasen orkar trycka på triangeln på alla dem när man måste vänta 1 minut mellan varje skickad synpunkt?

Trådexempel:

*Travare kan visst hoppa

*Kan FJORDHÄSTAR hoppa?

*Fjordingar som hoppar!

*Hoppa med PRE?

*Engelskt fullblod i hoppning?
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Jippi! Nu slipper man vänta en minut emellan! Så nu har jag anmält alla gnäggrelaterade trådar på hoppning för 784:e gången.
Tack Gunnar!
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Jag har tagit del av era synpunkter om detta. Jag skall försöka hitta en lösning som passar så många som möjligt.

Att det under perioder samlas många trådar på fel ställe tyder på att Moderatorerna normalt sätt gör ett jättebra jobb.

Tyvärr är både moderatorer och administratörer bara människor som ibland exempelvis kan drabbas av sjukdom kanske till och med samtidigt som gör att forumen inte hålls efter på det sätt vi normalt skäms bort med.

Tyvärr är tiden mellan rapportera inlägg kopplad till lite andra saker också, jag har dock lyckats ändra den till 15 sekunder nu. Förhoppningsvis skall detta underlätta framtida rapportering.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Självklart inser vi/jag att moderatorerna inte kan sitta och vakta hela tiden, det är ju just därför Silverkedjan föreslog att resp gnägg skulle vara förstahandsalternativet på grenforumen. De seriöst intresserade av tävlingsrelaterade frågor söker sig rätt ändå och bloggspammarna ;) hamnar rätt från början.
Allt för att underlätta för moderatorerna och för att slippa tandagnissel från oss petimätrar. :)
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Folk kommer alltid placera inlägg fel.
Hur många "seriösa" tävlingsgrenstrådar kommer hamna under gnägg där de inte hör hemma och missas av er eller behöva flyttas rätt.
Jag har fått ert förslag på lösning, jag skall när min förkylning släpper och jag tittat närmare på detta tillsammans med alla grenmoderatorerna försöka komma fram till en lösning som blir bra för så många som möjligt.

En liten sak som ställer till det med förslaget att exempelvis Hoppgnägg skall vara överforum till övriga hoppforum är att jag anser det omöjligt att byta ut rubriken Hoppning i forum-menyn och i stället skriva Hoppgnägg.
Jag tror att antalet seriösa användare under hoppning skulle minska avsevärt.
För att driva det lite vidare på samma linje. Visst man kan fortsätta kalla det Hoppning och ha ett underforum som heter Hopptävling eller liknande och inget forum som heter Hoppgnägg utan dessa trådar får läggas under det generella Hoppning.
Frågan är då vilka trådar platsar under generella Hoppning, ska några raderas eller flyttas till generella Gnägg. Vad platsar under hopptävling, vad blir kvar under generell Hoppning? Kommer gamla användare inse att något ändrats eller kommer de fortsätta lägga sina inlägg i överforumet?

Som ni kanske ser finns det lite att ta hänsyn till här. Sedan anser jag att en viss form av likformighet under respektive grenforum underlättar användandet. Om ändring skall ske under islandshäst så som ni skissat skall den ske under övriga grenforum också. En annan lösning på något annat sätt kanske kan genomföras på något enstaka grenforum.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Tack för det! Jag orkade inte anmäla felplacerade trådar när tiden var 1 minut emellan! 15 sekunder är helt ok.

Gunnar en liten fråga: Varför plockades mitt inlägg om färger bort igår? Det var en vänligt påpekande att sidan då såg ut exakt som en annan hästsida, och det tror jag du vill undvika. Så varför försvann det? För att jag nämnde sidans namn? Hur fasen skulle jag kunna visa dig likheten utan att skriva ut det? Jag gav ett konkret tips och inte bara Oh och Åh.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Inte jag som tog bort inlägget, men jag misstänker att det var för att du länkade till sidan istället för att bara skriva namnet.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Om du inte vill ha gnägget som slasktrattstart kanske man kunde ha INGET forum där.

Dvs klickar man på islandshäst så måste man aktivt välja ett av underforumen.

Annars tycker jag missade tävlingstrådar för att de ligger på gnägg är ett lååååångt mindre problem än tvärtom.

Här har ju TS själv intresse av att komma på att den ska rätt för att få bättre svar. Det finns inget egenintresse i att lägga den fel med flit.

Men de som spammar tävlingsforumet med gnägg-trådar gör det med FLIT "för att alla ändå är på förstasidan" eller lathet eller okunskap.

Fast motivationen att ändra på det blir ju lika med noll eftersom de fått sitt inlägg på första parkett.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Hoppforumet rensades igår gnäggtrådarna flyttades. Och idag är det direkt ett gäng nya där.

Hela första sidan på hoppning är nu antingen gnäggtrådar eller sådans som flyttats där rubriken är kvar. Det har smugit sig in ca 2-3 tävlingstrådar, men de ser man knappt i röran.

Varför inte göra som Silverkedjan föreslår att man aktivt måste välja ett underforum? Det måste vara ganska hopplöst att vara moderator just nu.....
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

En del andra tycker att det är dumt att det överhuvudtaget finns underforum och att de är för många och att det vore enklare med allt på ett ställe.

Jag väntar på moderatorernas synpunkter om detta också, och jag kommer inte göra något hastigt som kanske blir sämre bara för att du tycker att det borde ha gjorts i går.
 
Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Är det bara jag som är jätteglad över allt det nya??
Speciellt Trav

Du har gjort ett suveränt jobb där :love: :bow: :bow:

AM
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 471
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 214
Senast: Sirap
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 327
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp