Bukefalos 28 år!

Om ditt hus brann ner, vad skulle du sakna?

Blandrastik

Trådstartare
Självklart utgår vi från att allt levande i form av människor och husdjur har klarat sig oskadda.
Vad skulle du egentligen sakna? Som i princip inte går att ersätta.
Jag fick fundera hur länge som helst, mina foton ligger i molnet, annars är ju det vanligt som grej att sakna. Det jag kommer på är mammas smycken, plus en tavla som jag fått av min pappa.

Du då?
 
Foton och dagböcker!

Jag har massor av foton från 80- och 90-tal insatta i album med text på baksidan. Dagböcker började jag skriva 1981 och det händer att jag tar fram dem ibland för att komma ihåg vissa händelser.

Allt annat kan jag nog få tag på igen, inklusive min samling av punksinglar med t ex alla Ebba Gröns singlar i original.
 
Kläder, fysiska foton från barndomen, böcker jag samlat på mig och köpt för stora summor, all min parfym, skor och vissa saker som jag fått i present, bland annat en sak jag fått från en vän som gått bort.
Diverse anteckningar och dagböcker.
 
Först o främst hela huset då det just är renoverat från ruckel till snygg modern bostad.
Möbelmässigt bara gungstolen och det lilla skrivbordet i äppelträ.
Mina smycken och gud förbjude att skorna brinner inne :o,det mesta annat går väl att ersätta på ett eller annat vis,men det är ju inte det jag hade som jag gnetat ihop o speciellt valt ut.
 
Förutom det förargliga i att köpa nytt och inte ha ombyteskläder så har jag nog inget jag är super-fäst vid materiellt sätt. Tittar omkring mig och finner att inget är direkt oersättligt, dotterns teckningar från när hon var mindre isåfall.
 
Självklart utgår vi från att allt levande i form av människor och husdjur har klarat sig oskadda.
Vad skulle du egentligen sakna? Som i princip inte går att ersätta.
Jag fick fundera hur länge som helst, mina foton ligger i molnet, annars är ju det vanligt som grej att sakna. Det jag kommer på är mammas smycken, plus en tavla som jag fått av min pappa.

Du då?

Jag samlar på modellhästar, så jag skulle sakna de modeller som inte går att återskapa. Tex min Utopia målad av Kathy McKenzie (otrolig konstnär som inte lever längre).

Det mest värdefulla jag har; min databas, har jag alltid med mig i ett band runt halsen + flera säkerhetskopior.
 
Foton, böcker och min favoritmatta. Någon gång när jag var sådär 6 år fick jag och syster välja varsin av våra föräldrars mattor. Jag valde en svart och röd matta som tydligen är mycket ovanlig. Den är fortfarande min favorit. Och påminner om min pappa
 
Småsaker som jag köpt på mina resor; smycken, magneter, grytunderlägg, tavlor m m. Inget dyrt men svårt att ersätta.
 
Vissa klädesplagg som inte går att få tag i mer/special sydda. Tänker främst på klänningar och kappor.

Min egenbyggda gamingdator är ju ioförsig ersättlig men det finns rätt mycket sentimentalt värde i den.

Allt jag har är väl egentligen ersättningsbart.
 
Mitt köksbord som min morfar gjorde för över trettio år sedan.

Mina fotoalbum.

Min och systerns samling av ryska folksagor som pappa läste för oss när vi var barn.
 
min bostad i vårt älskade hus
Och troligen alla foton som finns i datorn, om jag inte lyckats spara ner dem till nåt moln när det händer...
 
Mina katter, då de är innekatter är det nästan 100% att de brinner inne.
Sen böckerna och datorn med kort på. Minnena med hästarna, rosetterna och priserna:)
 
Gamla foton som inte ar scannade annu.
Manga jul saker. Sarskilt de som barnen gjorde nar de var sma och de som ar efter mamma
Andra teckningar och saker jag sparat som barnen gjorde till mig
Manga av de saker jag kopt pa vara resor runt varlden. De vacker sa manga fantastiska minnen.
 
Foton, alla priser och rosetter, nån enstaka grej eller smycke som påminner om mamma. Annars inget. Jo min bästa kudde.
Hunden förutsätter jag att hon är med mej.
 
Först o främst hela huset då det just är renoverat från ruckel till snygg modern bostad.
Möbelmässigt bara gungstolen och det lilla skrivbordet i äppelträ.
Mina smycken och gud förbjude att skorna brinner inne :o,det mesta annat går väl att ersätta på ett eller annat vis,men det är ju inte det jag hade som jag gnetat ihop o speciellt valt ut.
Utan skor är det i och för sig skitjobbigt!:p
När jag tänker efter, jag har också mattor som jag skulle sakna.
 
Jag kom på en sak till, hundens stamtavla, hundens pass, mitt pass, plånbok med samtliga kort i osv. Visst går det att ersätta, men det skulle kosta en massa huvudvärk och pengar som jag då inte skulle ha eftersom plånboken och samtliga id-kort och pass brunnit upp.
 
Utan skor är det i och för sig skitjobbigt!:p
När jag tänker efter, jag har också mattor som jag skulle sakna.
I detta huset är skorna det dyraste jag har i alla fall om man lägger ihop dom,per par så slås dom väl inköpsmässigt av några av smyckena.
Fast inners inne är jag glad bara jag får med mig hundarna o kontanterna.
 
Ett jättetråkigt svar, men helt sant: inget. Jag hatar prylar. Vill egentligen downsiza radikalt och bo på typ 30 kvm. Dessvärre är min man raka motsatsen :p Så jag skulle väl snarare jubla över att alla onödiga prylar försvann :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 651
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp