Bukefalos 28 år!

Om du vore en hund

Sv: Om du vore en hund

Chiuaua!

Tänk att vara så liten att man kan få plats i famnen på vem som helst!!

/Tobias
 
Sv: Om du vore en hund

En riktigt bra saluki eller en bra azawakh.

Fina, smidiga, intelligenta och med värdighet. Gillar absolut inte "allt och alla" även om de accepterar att andra finns. Ogillar äckelväder men är gärna ute länge när det är fint.. Gillar att lära sig saker och få tänka, men säger "nädu, inte idag" om det blir krav att göra något på ett sätt som inte är motiverande. De är lite som jag är faktiskt, fast de är nog mer som "en bättre version av mig". Det hade varit trevligt att vara något sådant.
 
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle nog vara en blandning mellan faraohund (självständig, aktiv, smidig, arbetsglad, social, RENLIG, pratglad och ädel.) och pitbullterrier (arbetsnarkoman, målmedveten, vänlig, står fast vid sin åsikt, kan dra hela lasset själv och inte rädd för att ta upp en kamp (dock ej fysisk haha)).
 
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle förmodligen vara en slapp vinthund, förmodligen en lite surig greyhoundtik som föredrar att ligga under täcket hela dagarna och morrar lite dovt om någon störde.
 
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle vara en liten och rufsig terrier (finns nog flera som passar in rätt bra) söt, busig på det där jävliga sättet och kan bara inte ge sig... :p
 
Sv: Om du vore en hund

Jag är helt klar en korsning mellan terrier och schäfer. Envis men samarbetsvillig.:p
 
Sv: Om du vore en hund

En njuffe :idea:
Långhårig, badglad, lugn och snäll för det mesta och gör helst så lite som möjligt men kan leva om som 17 om jag har ett bra skäl ;):D
 
Sv: Om du vore en hund

Gillar absolut inte "allt och alla" även om de accepterar att andra finns. Ogillar äckelväder men är gärna ute länge när det är fint.. Gillar att lära sig saker och få tänka, men säger "nädu, inte idag" om det blir krav att göra något på ett sätt som inte är motiverande. De är lite som jag är faktiskt, fast de är nog mer som "en bättre version av mig".

Kan skriva under på denna motivering! (tog bort första meningen). Men jag tänkte mer på dvärgschnauzer eller liknande (även om min älskar allt och alla).
 
Sv: Om du vore en hund

Jag har inget ståtligt yttre, utan ser ofta lite oborstad ut. Oerhört målmedveten, kan få en flock dit jag vill men också jobba självständigt. Har en egen vilja men vill vara till lags och få kärlek i min flock. Mina öron är kanske inte så vackra men de gör sitt jobb. Precis som jag. Vem är jag... en pumi.
 
Sv: Om du vore en hund

Kan skriva under på denna motivering! (tog bort första meningen). Men jag tänkte mer på dvärgschnauzer eller liknande (även om min älskar allt och alla).

Haha, kanske inte så konstigt då att jag blev tokförälskad i en liten dvärgschnauzer som jag fick vara hundvakt åt då och då när jag var hundlös förra våren :D
 
Sv: Om du vore en hund

KH TAX
kortbent, envis och vill gärna göra saker på mitt sätt. gillar att vara ute i skogen en hel dag för att sedan kura ihop mig i soffan med en mysig filt.
 
Sv: Om du vore en hund

Om jag var en hund skulle jag nog vara en Kooikerhondje åt det något grinigare hållet:angel:

Reserverad på ett bra sätt - kikar gärna vem som kom men stannar inte länge nog för att bli klappad innan jag kör mitt eget rejs igen. Om matte/husse tvunget vill kan jag tänka mig att stå ut med att bli pillad på av främmande. Men nåde dig om du kommer olåvandes och (fysiskt)tvingar mig till något jag inte vill:devil: Ofta svår motiverad/Fuck you attityd "Gör det själv om det är så viktigt/ Vad får jag om jag gör som du säger?"- men den dagen du hittat rätt motivering då jäklar har du en stjärna i andra änden av snöret. Och de få som en gång vunnit min tillit har en trogen kamrat tills döden skiljer oss åt:love:
 
Sv: Om du vore en hund

Om jag var en hund skulle jag nog vara en Kooikerhondje åt det något grinigare hållet:angel:

haha! :D
Jag med!!


Om jag fick välja vilken hundras jag skulle vilja vara skulle jag självklart vilja vara en jakt-golden. Alltid positiv och glad, alltid med kärlek till allt levande och kramgo och underbar...

....men....

om jag rannsakar mig själv så är jag nog också en kooikerhondje:D. Envis som synden, negativ som tusan ("Men vaaarför måste jag göra det HÄR?"), långsint, gillar inte att folk kommer in i min "zon", väldigt kort stubin och lite av en ensamvarg. Men samtidigt otroligt kärleksfull mot mina närmaste, grymmaste humorn och innerst inne med ett hjärta av guld :angel:
 
Sv: Om du vore en hund

BC - stort specialintresse som jag kan hålla på med hur länge som helst:angel:
 
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle nog faktiskt vara en afghanhund. Iallafall den typen som min är.

Glad och accepterar alla men har några få som jag håller nära och som verkligen gör mig lycklig. Självständig och envis, kan själv, idérik och gillar att påbörja saker men ledsnar om det "tar för lång tid". Tänkig, filosoferande och finurlig, bra på att komma på lösningar på saker men blir irriterad om jag misslyckas. Tycker om att få vara med och att få leka med likasinnade. :p
 
Sv: Om du vore en hund

Jag frågade en av mina närmsta vänner vad jag skulle vara för hundras, fick som svar utan en sekundstvekan "Pitbull!" :D Lojal, Glad, Sprallig, Trevlig, men med Integritet, Humör och massor av Vilja.
 
Sv: Om du vore en hund

Förmodligen en Kungs Pudel (riktigt stylad, sådär kaxigt divig) eller en Afghanhund (ädel, ståtlig och med långt fint hår) ! :love::D

Också hundar jag själv hade kunnat tänka mig att ha :) Men de jag främst vill ha är någon form av Bullterrier eller Chihuahua, och dom är inte alls lika mig, förutom det intensiva temperamentet och att jag tänder till fort vid orättvisa eller med mina starka åsikter.
 
Senast ändrad:
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle nog faktiskt vara en afghanhund. Iallafall den typen som min är.

Glad och accepterar alla men har några få som jag håller nära och som verkligen gör mig lycklig. Självständig och envis, kan själv, idérik och gillar att påbörja saker men ledsnar om det "tar för lång tid". Tänkig, filosoferande och finurlig, bra på att komma på lösningar på saker men blir irriterad om jag misslyckas. Tycker om att få vara med och att få leka med likasinnade. :p

Vafan, är jag en afghan? :eek: :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 346
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
880
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 543
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp