Bukefalos 28 år!

Om du vore en hund

Sv: Om du vore en hund

en kopia av familjens Engelsk Springer Spaniel Galen och studsar runt och är allmänt jätte barnslig, men samtidigt väldigt tillgiven mot dom som står en nära och skyddar dom då det behövs!
 
Sv: Om du vore en hund

Vafan, är jag en afghan? :eek: :D

Haha! Ja, lätt! ;) Kanske skulle lagt till "tramsar sig och fånar sig för att slippa undan allvar" med, det känns rätt afghanigt. Jag måste erkänna att jag saknar jaktinstinkten dock. ;) Fast å andra sidan strävar jag alltid framåt, och det är ju en slags jakt det med. Hrm. :p
 
Sv: Om du vore en hund

Jag skulle helt klart vara en vinthund och om jag får bestämma själv otvivelaktigt en afghan. Tydlig on/off knapp, full fart när det behövs ( eller ges möjlighet) och "djävligt slö" inne ( när det inte påkallas annat). Gillar vissa människor otroligt mycket, vissa står jag ut med och en del göre sig icke besvär. Tycker inte om att få tillsägelser om vad jag ska göra, däremot gör jag en hel del på eget initiativ, bara spännande saker dock. Sådant som tar för lång tid struntar jag i. Svävar runt på promenaderna i min egen sköna stil som ofta gör andra avundsjuka ( både fyrbeningar och tvåbeningar ) och låter inget bekomma mig utom schäfrar som jag hatar. COOL är mitt motto men buset lyser i ögonen när jag har något på gång.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 346
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
880
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 543
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp