Om man är intresserad av distans...

Bowman

Trådstartare
...och skulle vilja prova är det tvunget att skaffa en egen häst då? Eller finns det några inom distansen som har flera hästar i träning? Nyfiken!
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Har ibland sett att folk söker ryttare, men då är det främst till enstaka tävlingar. Men det kanske är möjligt att få vara med på en typisk "träningsvecka" för att lära känna hästen innan.

Är det prova på och lära dig mer om träningen, eller starta i en klass du vill göra? Eller kanske både och?

Själv åkte jag utomlands, hittade ett distansstuteri att jobba på, och blev introducerad till både träningar och tävlingar på det sättet.
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Distansryttare har ofta flera hästar i träning och behöver hjälp av medryttare för att få tid och ekonomi att gå ihop. Jag har varit medryttare åt 2 distansryttare och lärt mig massor! Kolla närliggande ridklubbar och distansföreningar och hör ifall de har distansryttare i närområdet. Har man kontakter inom hästeriet brukar man lätt luska reda på vart distansarna håller hus.
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Jag själv har en duktig och intresserad medryttare som tränar och tävlar en av mina hästar i princip som sin egen.
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Har ju mest jobbat inom galoppen och en del på ridskolor. Det känns ofta som det är ganska fasta, vattentäta skott mellan olika discipliner. Man har ofta hört talas om saker som galopp, western och distans på ridkolorna. Men det är sällan man intresserar sig för något annat än hopning och dressyr. Kontaktytor saknas ibland verkar det som...
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Tja, all traditionella utbildningar inom ridning, ridlärare osv har väl inte ens en timme utbildning i vare sig distansritt eller körning, trots att det ligger inom samma förbund.
Till och med halvblodshästarna blir MULTItalanger om de både kan hoppa banhoppning och sprätta med benen i dressyren.
Jag trodde multi betydde mer än 2.
 
Sv: Om man är intresserad av distans...

Har ibland sett att folk söker ryttare, men då är det främst till enstaka tävlingar. Men det kanske är möjligt att få vara med på en typisk "träningsvecka" för att lära känna hästen innan.

Är det prova på och lära dig mer om träningen, eller starta i en klass du vill göra? Eller kanske både och?

Själv åkte jag utomlands, hittade ett distansstuteri att jobba på, och blev introducerad till både träningar och tävlingar på det sättet.

Roligast tycker jag är att träna för det ger i allmänhet mycket ridning. Och man lär känna hästen eller hästarna väl. Sen om det skulle ges möjlighet att prova på att starta någon gång så kunde det vara kul. Men det där med att tävla en häst handlar ju om en hel del mer än bara tävla. Man vill gärna känna att man kan ta hästen igenom det hela utan skador. Jag har haft tur med de galopphästar jag ridit. Men att råka ut för en skada på en häst som jag sitter under tävling... *skakar lite på huvudet*
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Araminta
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 995
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp