Bukefalos 28 år!

Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

lady_vip

Trådstartare
Mmm, hade varit kul med ett lite roligare pannband, börjar bli trött på alla vita sömmar som är snyggt, men lite trist.

Iaf, tränset som behöver ett nytt är ett Hubertus Classic, brunt med lite bredare achen med pullback-grimma.

Hästen är skäck, så det får absolut inte vara massa färg och sånt, gärna lite bling, men "keep it low".

Jag har funderat på Döberts V-formade med strass ovanpå och under, men fruktar att det blir för mycket. Sen dessutom är det viktigt att den bruna färgen på pannbandet och på tränset passar, finns inget fulare när det inte gör det:angel:

Chili med ett annat träns
chili004.jpg


Ska försöka ta med det akuella tränset nu ikväll.
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

OJ kollade bara lite snabbt o tänkte va fasen gör min häst i denna tråden haha. Min ser nästan likadan ut =)
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Nä, va kul:D Detta är dock garanterat min och har alltid varit;)
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Det här är min favorit, V-format och med silverdekor (montanasilver). Visserligen är mitt svart, men eftersom det är specialbeställt så kan man få det i precis vilken färg som helst (nästan iaf, och på den tiden...;)) Min mamma hade ett likadant i brunt, men tror att hon sålt det. Köpta på Timbo ridsport (men de har vad jag hört lagt ner sadelmakeri-verksamheten), men borde kunna gå att få tag i i nästan vilken western-ridsportsbutik som helst

killen010.jpg
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

OS med som är helblingat är så snyggt, finns billigt (!?) på Calevo. Om man vill ha lite mindre bling så har GG snyggt som är lite med diskreta.

Håller du på med hoppning så är klinker snyggt.

:laugh:
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

lsklingen.jpg


Jag är också velig på vad jag ska ha på min, just nu har han några bruna med vit fodring och ett svart med hubertus V formade bling. Han ser ärligt talat lite halvdum ut när det blir för mkt bling, trots att matte tycker han borde se kalassnygg ut i det :angel:
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Detta är nog ändå snyggast på min, tyvärr. Jag tycker vanliga svarta träns är dötrista.
Så nu ska jag sluta kapa din tråd :angel:

Bbis.jpg
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Asså jag vet inte, GGs har jag stått och fingrat på många gånger, men det känns inte rätt :p

OS-pannbanden är ruskigt snygga, kruxet med Calevo är att de bara har dem i svart läder.
Sen får jag ju erkänna att jag tycker att en 1000-lapp är något för mycket för en fattig student att lägga på ett pannband;)

Klinker har vi på ett annat träns :angel:
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Fast brunt är väldigt mycket finare på skäckar tycker jag, smälter in lite mer. Fast din är iofs mycket ljusare än min, detta är ändå hennes sommarfärg, hon är ännu mörkare på vintern.

Men jag håller med, diskret är väldigt snyggt på dem, de är så uttrycksfulla ändå.
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Tror din häst skulle vara superläcker i ett klassiskt V-format pannband, med inget eller iaf minimalt med bling.
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Har funderat på det, känns liksom lite lagom iom hennes färg...

Har du koll på Döberts bruna färg? Måste nämligen beställa, min lokala butik har inte Döbert...
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

döbert kan du inte ha, det matchar ej.

tycker du ska köpa ett från hubertus! dom har ju många fina och då får du exakt rätt färg.:) annars har hdr ett snyggt och dom har ju också en väldigt röd ton på det bruna.
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Misstänkte det, Döberts är väl ganska mycket ljusare..?

Menar du HdRs med glaspärlor?

Har kollat på Hubertus, men tycker antingen att de är tråkiga eller för plottriga...
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

dom är antigen väldigt ljusa eller mörkbruna.

hm vet ej, har sett det på hippson iaf.:)

annars borde väl glengordon passa någorlunda i färgen?
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Hej!
Jag tycker att ett londonfärgat träns skulle passa super på din fina polle! :)
 
Sv: Om ni fick bestämma vilket pannband jag skulle införskaffa...

Fast london är jag inte alls inne på... Jag har 5 oxblod/nut och håller mig till det, behöver bara ett nytt pannband.

Men tack ändå!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett supersnyggt Dyonträns men har börjat tröttna lite på pannbandet, ett vanligt i läder med snygga sömmar på! (Från Dyon...
Svar
3
· Visningar
1 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp