om selen...

snälla är det ingen som kan svara på frågan.
i sverige tror jag att det heter tocosel eller liknande.
snälla jag vill veta
 
Muskel uppbyggande, tocosel innehåller också e-vitamin. Dock skall man vara försiktig med preparatet, då det på vissa ställen i Sverige är selenöverskott i jorden(yttrar sig i spannmål och höskörd) Så hör med din vet om den tycker det är lämpligt att ge det till din häst...om du haft det i åtanke vill säga...
 
VAR i Sverige hittar du selenöverskott? Det är väl snarare tvärtom att det är i de allra största delarna av landet är selenbrist i jordarna?
 
Selen är inte muskeluppbyggande utan en antioxidant som skyddar musklerna, brist ger muskelsönderfall.
Jag har inte heller hört talas om något område i sverige med selenöverskott, det förekommer i USA. Dessutom är säkerhetsmarinalen hög ca 20 gånger har jag för mig.
PL
 
Våra hästar får tocosel en gång i veckan. Det är e-vitamin med selen. Ges efter koll med veterinär och foderexperter. Som sagt så är det till för musklerna.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
669
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
149
Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
4
· Visningar
465
Senast: MJLee
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
696
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp