Bukefalos 28 år!

Om tillverkarmärkning och loggor

Sv: Tretorn på tävling 2014?

Ja, man får ha tillverkarmärkning på sin utrustning (hur stort som helst), förutom på de produkter som de räknar upp i TR.

Dvs du får ha Tretornstövlar på sig utan att tejpa över logon.
 
JW Union Jack schabrak & huva tillåtet på tävling 2014?

Hej! :)

Är det någon som vet om det är tillåtet att ha John Whitakers Union Jack schabrak och huva på tävling?

Svenska ridsportförbundet har ju infört nya regler gällande tillverkarmärkning på hästens schabrak från och med iår. Dock står det bara att märket får vara 200cm2 på varje sida av schabraket.

Union Jack schabraket har inget märke där det står John Whitaker förutom under sadeln. Däremot är hela schabraket mönstrat som Engelska flaggan vilket är kännetecknande för John Whitakers Union Jack schabrak.

I TR I Mom 151 står det att tillåten reklamyta innefattar även bakgrundsfärg eller annat färgfält, betyder det att hela schabraket tillhör reklamytan?
Det finns ju andra sorters schabrak med märket John Whitaker som inte är färgade som Engelska flaggan. :confused:

Samma fråga gäller Union Jack huvan. Den har också Engelska flaggan på flärpen där fram, men räknas den ytan in på reklamytan?

Sedan har huvan även en text på ena örat där det står John Whitaker. Vad finns det för regler på hur stora tillverkarmärkningarna får vara på huvor? I TR står det bara vilka mått på tillverkarmärket som är tillåtna på insektsluvor, men det står inget om huvor.

Är huvor som man har på hästens öron för snygghetens skull och insektsluvor samma sak, eller finns det en skillnad mellan dessa huvor angående reglerna?

Jättetacksam för snabba svar! :nailbiting:

MVH Sara
 
Sv: JW Union Jack schabrak & huva tillåtet på tävling 2014?

Inga problem att rida med flaggor och mönster som inte hör till loggan, alltså fritt fram för Union Jack.
Insektsluva = huva.
 
Sv: JW Union Jack schabrak & huva tillåtet på tävling 2014?

*kl*

Om jag har "Krafft"loggor på mitt schabrak, får jag tävla med det? Krafft tillverkar ju inte schabraket, men är köpt av dom. Är mitt favoritschabrak och jag vill inte riktigt skiljas från det:p.
 
Sv: Om tillverkarmärkning och loggor

Reglerna finns ju i två varianter, ett för tillverkare och ett för sponsorer, Krafft borde väl då falla under det senare. Du får mäta :p
 
Sv: Tävla med Schockemöhle? Jag mätte på mitt här hemma och fick det till 22 x 8 cm vilket blir 176cm2, så det ska vara godkänt :)
Sv: Tretorn på tävling 2014? Det stod inte några mått på hur stora tillverkarmärkningarna får vara eller hur många märkningar det får finnas på ens stövlar... Men eftersom det står att tillverkarmärkningar får förekomma på tex. stövlar, ska jag tolka det som att Tretorn ridstövlar är ok att använda på tävling?

Är det samma storlek på alla Schockemöhle, ngn som vet?
ska köpa tävlingsschabrak till medryttaren och gillar verkligen schockemöhle, hittar ej den här nya färgen utan logo i webbutik...
 
Hörni, vad gäller egentligen för tillverkarmärkning på ridhjälm? Jag är sugen på att köpa en Lami-cell elite, men det är ju en ganska stor logga mitt på hjälmen. Är den tillåten att tävla med i dressyr? :confused: (Jag har läst i TR men tycker regeln är så konstigt formulerad, så blir osäker)

(Jag fick tillsägelse av ÖD på en tävling förra året för att sprunden på min kavaj var "fodrade", och det skulle minsann vara öppna sprund i dressyr. Vill helst inte hamna i liknande situation igen , det var rätt pinsamt!)
 
@parfymflaska - Inga restriktioner för tillverkarmärkning på ridhjälm.
Läs i TR I - Moment 151 Sponsorskap, reklam 2. Identifiering av tillverkarmärkning (samt även i 1 Reklam, sponsorer - längst ner)

2. Identifiering av tillverkarmärkning
Synlig tillverkarmärkning får finnas på de för reklam tillåtna ytorna samt på knappar, ficklock, fickkanter och bakfickor. Vid övrig placering får den vara maximalt 3 cm2 stor.
Beträffande tillverkarmärkning på sadlar, stövlar, ridskor, hjälmar, handskar och benskydd finns inga begränsningar.



Och i aktuella TR hittar jag inget om att man måste ha öppna sprund på kavajen i dressyr nu, men har nog varit så tidigare.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 909
Senast: Snowball
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 190
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp