Bukefalos 28 år!

Om tillverkarmärkning och loggor

carriemma

Trådstartare
Är det någon som vet om man får tävla med Schockemöhle coach schabraket? Är loggan för stor?
(Undrar en tjej som är riktigt sur på den nya regeln):banghead:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävla med Schockemöhle?

Ta fram måttbandet och mät!
Den får ju vara 200cm2, så den får ju vara tex 10cm hög och 20cm lång vilket är stort så den får nog plats.
Mät höjd x bredd = max 200
 
Sv: Tävla med Schockemöhle?

Om jag hade schabraket skulle jag göra det men nu undrar jag det för om jag ska köpa ett. :)
 
Sv: Tävla med Schockemöhle?

Tyvärr har jag inte det :( närmaste butik med dom schabraken är 2 timmar bort och för mig utan körkort blir det lite svårt då;) jag var där idag men smart som jag är tänkte jag inte på måttband, det får bli nästa gång!
 
Sv: Tävla med Schockemöhle?

Be webbutiken mäta eller ring butiken och be dem mäta, är de lite justa så fixar de det )
 
Sv: Tävla med Schockemöhle?

Jag mätte på mitt här hemma och fick det till 22 x 8 cm vilket blir 176cm2, så det ska vara godkänt :)
 
Loggoregeln

Alla vet väl om den "nya" loggoregeln som har kommit nu som gör att man inte får han så stora loggor på t.ex. schabrak. Anledningen till det är ju för att sponsorer ska börja synas.
Nu till min fråga - det är ett litet företag som vill sponsra mig med ett schabrak. Då borde väl loggan få vara större än reglerna eftersom det är sponsrat? Men isåfall, hur ska dom veta att det är sponsrat och inte köpt av dom?

Någon som vet? Tacksam för svar! :)
 
Sv: Loggoregeln

Det finns regler för hur stora sponsorloggorna får vara, du hittar dom i TR1

Här är en länk till PDF-filen på förbundets hemsida
 
Tretorn på tävling 2014?

Hej! :)

Jag undrar om man får ha Tretorn ridstövlar på tävling längre?

Svenska ridsportsförbundet har ju infört nya regler från och med 2014 om hur stora logotyper man får ha och var de får sitta, men det står inget vad jag har sett om vad som gäller på ridstövlar. :confused:

Tretorn ridstövlarna har ju nämligen en liten text uppe på stövelskaftet och en nere vid hälen där det står Tretorn.

Är det någon som vet så var snäll och svara! :nailbiting:

Tacksam för snabba svar!!
 
Sv: Tretorn på tävling 2014?

Kolla på SvRFs hemsida.

För vilken utrustning gäller reglerna?
Tillverkarmärkning får förekomma på ytor tillåtna för sponsorreklam, till exempel på ridkavajens bröstficka, samt på övrig utrustning, till exempel stövlar , benskydd och sadlar. Viss begränsning gäller på kläder och vojlock/schabrak.
 
Sv: Tretorn på tävling 2014?

det tipset du redan fått

+ om du inte får tävla med dem pga för stora/många produktnamn på stöveln, täck över dem med något på tävling.
 
Sv: Tretorn på tävling 2014?

Om det inte var helt tydligt - tillverkarmärkning får finnas på kläder och utrustning som man tävlar med, men vissa kläder/utrustning har begränsningar i hur stort det får vara.

På tävlingsbanan under tävlingsritten eller motsvarande och under prisutdelningar får namn eller logotyper på tillverkarmärkning som identifierar tillverkaren av ej sponsrade kläder och utrustning förekomma.

På ridkavaj/frack får synlig tillverkarmärkning förekomma på knappar. Övrig synlig tillverkarmärkning får förekomma på ficklock eller 3 cm2 på annan placering.
På ridskjorta/ridblus får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på en maximal yta av 3 cm2.
På ridbyxa i hoppning, distans och i fälttävlans hopprov och uthållighetsprov får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på vänstra benet med en maximal yta av 80 cm2 (20 cm lång 4 cm bred) och på en bakficka. Tillverkarmärkning på byxans linning och fickkant får förekomma.
På ridbyxa i dressyr och working equitation får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på byxans linning och fickkant.
På vojlock/schabrak får synlig tillverkarmärkning endast förekomma på en maximal yta av 200 cm2 på varje sida.
 
Sv: Tretorn på tävling 2014?

Det stod inte några mått på hur stora tillverkarmärkningarna får vara eller hur många märkningar det får finnas på ens stövlar...

Men eftersom det står att tillverkarmärkningar får förekomma på tex. stövlar, ska jag tolka det som att Tretorn ridstövlar är ok att använda på tävling?
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 909
Senast: Snowball
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 195
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp