Ont i ljumske

Joyride

Trådstartare
Jag känner av ena ljumsken när jag sitter på hästen, och är väldigt stel hela den sidan från fott till hand. Känner även att det gör ont i knät:crazy:

Förslag på vad man kan göra för att mjuka upp ljumsken och bra stretch övning för benet och kroppen.

Och varför får man ont i ljumsken? Har haft det ca 6 mån, men inte brytt mig så mycket då jag inte ridit så hårt. Men är det väldigt jobbigt o rida för det är inte direkt skönt.

Jag går redan hos en kiropraktor som får rätta till mitt bäcken då o så.
 
Sv: Ont i ljumske

jag har haft samma problem.. jag har iofs en gammal ridskada i höften men men.. jag köpte mig ett par ledade sprenger stigbyglar. sen va det (nästan) borta.. får ont igen om jag rider i en annan sadel än min egen.. dom är skit dyra! men det funkade för mig..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: cherie
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp