Bukefalos 28 år!

Operera nackdiskbråck hos rottweiler?

Kirie

Trådstartare
Är det någon som har liknande erfarenheter?

Frågar åt en kompis som just fått besked om diskbråck i nacken. Osäker på vilka kotor det var men jag kan uppdatera den informationen senare.

Vet vill operera och har redan bokat in tid men efter vad vi förstår blir rehabiliteringen väldigt jobbig och antagligen kommer han ändå inte bli 100% återställd. Det handlar inte om pengar öht, utan om hundens livskvalitet. Hundar brukar ju vara bra på att anpassa sig efter nya förhållanden men man blir ju ändå osäker.

Min vän har dessutom hört om en hundkiropraktor som ska vara bra på att behandla diskbråck. Hon har en konsultation där idag, behöver inte leda till något annat, endast diskussion.

Jag varnade för att jag misstänker att försäkringsbolaget inte kommer vilja betala något om hon låter behandla hunden hos kiropraktorn så det är hon väl medveten om. När hon frågade vet om kiropraktor avrådde veterinären å det bestämdaste.

Någon som har lite input att ge? Chansa på operation och lång rehab, chansa på kiropraktor eller har någon ett annat förslag att överväga? Just nu mår hunden jättedåligt och har väldigt ont, även av att bara ligga ner. Han får smärtstillande men situationen är ohållbar.
 
Sv: Operera nackdiskbråck hos rottweiler?

Allt jag vet ar att nar jag gick till chiropractor med MITT diskbrack messade han upp mig for en lang tid. Jag litar inte alls pa chiros...
 
Sv: Operera nackdiskbråck hos rottweiler?

Nej, det är väl risk för att det blir lite hit or miss.

Ingen annan som har någon information att dela med sig av?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min rottiskille på 6 år opererades för diskbråck i L7S1 vid årsskiftet. Operationen gick bra och han har full rörlighet, svansen orkar...
Svar
4
· Visningar
3 629
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 010
Senast: Maddix24
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 209
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Jag misstänker att det är det som brorsans hund har. Någon med erfarenhet av det? Eller liknande problem? Brorsan är ju f.n nere i...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp