Bukefalos 28 år!

Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Men tjeeesus, är det lättstötta dagen eller?

Obs! Det var ett skämt! Obs! Inte allvarligt menat! Obs! Jag tycker inte heller att människor ska låsas in för att de använder ord jag inte gillar! Obs!

Alltså, tott, du verkar ha gjort det till din grej att reagerar SÅHÄR STORT (med flera ???? eller !!!!) på allt här inne. Blir det inte lite jobbigt i längden?
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

Alltså, tott, du verkar ha gjort det till din grej att reagerar SÅHÄR STORT (med flera ???? eller !!!!) på allt här inne. Blir det inte lite jobbigt i längden?

Notera - jag använder inga versaler i mitt inlägg. Jag har ingen "grej", jag är tott.
...och så kan du väl läsa lite andra inlägg jag skrivit den senaste tiden också. Hur stort reagerar jag på saker? Hur många ??och !! hittar du?
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

Spjälis är svårslaget. Fast ett annat vanligt ord på Förälder tycker jag nästan är värre: smakis. Alltså, jag fattar att smakportioner är ett långt ord - men jag skulle inte skriva smakis ens om jag hade en pistol mot tinningen.

Jag vet inte riktigt vad det är med småbarn och -is? "Bebis är så tröttis, han ska få en smakis till mellis medan jag letar efter hans snuttis.":wtf:

Mellis tycker jag är gräsligt, framförallt när vuxna använder det. Det låter som man inte kan prata ordentligt.
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

:D

Jag har faktiskt inte ont av mellis - när det gäller typ mellanmål för dagisbarn. Däremot skulle jag inte använda det om mina egna mellanmål.
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

kl
Vitkissa alla kategorier.

Men jag tröttnar med på de som klagar på hen. Men det är för att de (sdman) måste dyka upp överallt. Det är ett godkänt ord numera och dessutom jäkligt smidigt i internet världen. Är inget jag använder IRL men istället för att skriva "den" som jag inte tycker om (känns som det tar bort personens värde)
 
Senast ändrad:
Sv: Ord ni inte står ut med?

Jag kan inte med ordet "hen" och det är nästan spöstraff på det när man arbetar som förskollärare. Mellis avskyr jag också, har en del kollegor som ropar "Nu är det mellis!!!".
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

:D

Jag har faktiskt inte ont av mellis - när det gäller typ mellanmål för dagisbarn. Däremot skulle jag inte använda det om mina egna mellanmål.

Jag vet inte riktigt varför, men det ger mig rysningar. Det känns så utteputtenuttigt, som att man levde efter en liten mat- och sovklocka med påfyllning med noga uträknade portioner vid utsatta klockslag, för att hålla blodsocker och näringsvärden på optimal nivå, och sen dessutom en småbarnsvariant av det, isch! Det heter mellanmål, varför ska barn ha särskilda ord för saker? Som om ordet "mellanmål" vore alltför avancerat för lilla pyret, och de bara klarade av att förstå max två stavelser i taget. :cautious:

Lustigt nog har jag inga problem med dagis, bebis eller godis - förmodligen för att de används även när inga barn lyssnar. Men mellis är ett sånt barnanpassat ord, helt i onödan.
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

kl

Kom på en till! Har en kompis som omnämner bajsa som bubba. "Hon har inte bubbat något idag" (alltså om hunden inte om henne själv haha! :D) skär i mina öron :arghh:
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

Ja, det med två stavelser är konstigt på dagis har de "röris" trodde sambon pratade om råris först.
 
Sv: Ord ni inte står ut med?

Röris? Typ gympa då, eller vad gör man när det är röris?

Men det är lustigt, samtidigt tycks man ju anse att barn för vilka "mellanmål" är alltför avancerat utan vidare kan hantera t ex "helikopter" eller "dinosaurie". Inga hellisar och dinisar där inte!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp