orkar inget mer...

Fibusen

Trådstartare
står i ett stall nu där det bara går min häst,och en till! men till problemet är att den andra hästen kan inte lämnas själv..:crazy:

ägaren till denna häst är ca 3 år yngre än mig,jättetrevlig,och vi har kul i hop! MEN hon har (hade) tröttnat,för hon stog själv i stallet ca ett år,hade inget ridsällskap eller något,hon är 16-17 år,och naturligtvis är det även massa annat som har blivit mer intressant för henne än jusst hästen,men hon har ALDRIG misskött sin häst..
hennes MAMMA utav all bestämde då med deras grannar att grannarna skulle få bli skötare på hästen,att dom tog varrannan dag.
var ju kanon för den här tjejen! men jag flyttade in i det här stallet igen nu i vintras, (stog där med samma tjej för ett års sen) och det gååår inte att vara där.... skötarna bestämmer allt! dom klankar ner på både MIG och den här tjejen,sen går dom och fjäskar för hennes mamma sen,och eftersom tjejen inte blir mynig förens nästa år,så kan hon inte heller få bestämma nått alls,tydligen...:confused:

till problemet nu,tjejen drog hemifrån,jusst pga hennes mamma... så grannarna fick ta hand om hästen HELT! den låg på deras ansvar! :mad: då förvärrades allt från att ha varit illa till att inte funka alls! de reglerna som vi hafft innan,fanns tydligen inte mer! :mad:

det att jag kunde ställa in hennes häst i stallet när jag skulle rida,gick inte,för han kunde få hjärtfel och dö där i boxen,och om jag lämnade han i hagen så stack han efter innan jag hunnit fått på grindhandtagen...ag hade diskuterat detta med tjejens mamma innan hon hade stuckit hemifrån,att det nte gick att ha det så,men jag kunde sträcka mig till att jag och tjejen red samtidigt jämt,så att han slapp bli lämnad själv,mennär hon stack så vart han ju inte riden,och helt plötsligt så fick jag inte rida alls! :cry:

grannarna klagade på mig,att jag inte tog mitt ansvar när jag skulle ut och rida,och lämnade han i hagen,men han stack igenom innan jag ens kommit till stallet,så han hamnade i boxen..
sen snackade dom skit om att jag aldrig red sen!:eek:

jag skulle köpa en till häst,och frågade på ett stallmöte om jag kunde ta en del av hagen,som är stooor,eftersom det var en hingst ettåring,och ville inte chansa att ha den med mitt sto,och jag stog och väntade på sällskap till hans bete,som skulle komma helgen efter! men det gick inte,då skulle deras "sköthäst" inte få tillräckligt med plats.. men jag sa att jag behöver inte halva hagen,utan det räcker med en liten bit,men då var det oxå fel,för unghästar skulle ju får springa runt och röra på sig...
men hur som helst så fick jag lov att vänta med ägaren till nya hästen tills den helg när unghästens sällskap kom,trots att den dåvarande ägaren jobbade hela den dagen,så vi fick komma tills kl 8 på morgonen...

massa annat dom bryter ner en med... som när jag skulle på bete med mitt sto nu för en vecka sen,det fick jag inte! då vart jag så arg så jag kiokade,för det hade ag nämnt på mötet två veckor tidigare,å då var det lugnt... deras "sköthäst" skulle oxå ha varit med,men när dom fick ansvaret som sagt så... fick han inte gå på bete i allafall... dom hotade mig med att säga:på fredag är det sista chansen,annars får du ha henne här hela sommaren,men jag hade inget sällskap åt mitt sto än,för det skulle ju vara den här hästen som dom tar hand om.. tillslut så vart jag så arg,så jag sa så att jag sticker när jag vill och kan,varken före eller efter! då vart det ett jäkla hålligång,att jag vanvårdade mina djur,eftersom jag inte kunde ta ansvar m.m. och dom snackade så mkt skit om mig till tjejens mamma,så det finns inte,hon pratade knappt med mig heller,men tillslut orkade jag inte,utan jag ringde och sa som det var till henne,vad som hänt och sånt..:banana: inte för att det lät som hon trodde på mig eftersom grannarna har väll hjärntvättat henne med...

men nu i allafall så har grannarna fått hyra 2 hästar,dååå gick det kanon att dela av hagen,oxå nått som gjorde mig såååå arg! :devil:

men det "roliga" är att dom inte har tid lust att sköta om den andra hästen nu,så nu står mamman till tjejen där,hon utan hästvana,och kan varken be mig eller dottern om hjälp,för hon har svikit dottern så otroligt med grannarna... hon ringde mig igår,men sambon svarade och sa att jag inte var hemma,då ville hon prata med mig om betet där jag har lisa,som jag redan hade fixat plats åt dom en gång,och sagt upp den med på grannarnas begägar! tyvär (eller inte :smirk: ) så är det fullt nu,och jag tycker faktist att hon får skylla sig själv! alla här har fullt på betet! är huvudet dumt så får kroppen lida!!!!

till hösten blir det annat stall så att man slipper dessa människor!!!! :bump:
 
Sv: orkar inget mer...

Det ska vara kul att vara i stallet, det var anledningen till att vi bytte stall för två år sedan.
Det var skitsnack, gap och skrik, man hade ont i magen när man skulle till stallet, och hoppades att de andra hästägarna inte var där.
Usch !! det var hemskt.

Nu har vi det suveränt:banana: :bump: :banana: :bump:
Det är bara trevliga hjälpsamma människor, som dessutom sköter sina hästar på bästa sätt.
BYT STALL:devil:
 
Sv: orkar inget mer...

hjälp din stackare :( tur att du ska flytta därifrån, mkt väre kan det ju inte bli iaf....
 
Sv: orkar inget mer...

ja,jag känner (kände,nu är mina små frön på bete) så jag med,ville inte gå till stallet,mådde jättedåligt,hade ingen lust alls att rida...
fick inte ens ha min saker i fred.. om jag tex fylde på 2.5 kg hö i påsarna,så var det lik förbannat 3 kg i påsarna sen....

och dom skulle promt dela upp höet i ca 10 småhögar för att det var "naturligt" för hästarna att söka efter föda.. lixom vem har tid att springa igenom en hage (som är stoooor!!!!) för att dela upp deras hö i småhögar över hela hagen..?
plus att vallacken kissade i ALLA högar så mitt sto åt ju bara den lilla högen hon fick först,hon ville ju inte ha kiss-hö...:crazy:
jag sa åt dom att det funkar inte,medans dom hade varranan dag,skötarna och ägaren,så då gick det bra,och vi lade bara ut en varsin hög åt hästarna,men när dom fick ta över ansvaret helt så gick ju inte det här heller... utan då låg det likförbannat småhögar i hela hagenn morgonen därpå...:devil: :devil: :devil:

har nytt stall på gång till hösten som sagt!!! med bra hyra och bra folk,och även en barndomsvän är på väg in nu under sommaren,så jag vet att det kommer att bli kanon där,DOCK så är inte stallet lika tjusigt..:crazy: bortskämd nu..:d
MEN jag kommer iallafall var GLAD när jag ska dit!!!:banana:
 
Sv: orkar inget mer...

ja,det är skönt... men endå så känns det ju som: varför ska jag flytta? dom äger inte ens en häst!!! utan dom är SKÖTARE! jag fattar inte hur man kan som skötare yttra sig om så mkt och bestämma,jag skulle då rätta mig efter ägaren och sen dom andra i stallet först och främst! :mad:

vill ha ett eget stall!!!!:d
 
Sv: orkar inget mer...

:devil: :devil: :devil: ja,man blir så arg!!

hoppas verkligen att dom ångrar sig hur dom behanlade mig
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 471
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 764
Senast: MiniLi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 214
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 817
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp