Bukefalos 28 år!

Ortopediska inlägg

Sv: Ortopediska inlägg

Jag orkade inte läsa alla svar i din tråd men svara på din fråga utifrån min situation :)
Jag fick inflammationer under fötterna en vinter efter att ha tagit in o ut 20 hästar i snö och lera i dåliga stövlar, för mycket träning och slitage på kroppen på det så hade jag jätteont.
Jag fick behandling av naprapat, lite egenvård och gjöt sulor till de skor jag använde mest. Det var jätteskönt:)
Men nu mer än ett halvår efteråt när problemen är borta har jag börjat tänka tvärtom, jag springer i fivefingers, tränar mycket där kroppen själv ska balansera upp sig korrekt, mycket bålträning och naturlig hållningsträning eftersom allting hänger ihop. Och det känns mer rätt.
Så under en period för att komma åt inflammationer o problem är de bra, men egentligen ska inget extra behövas om man belastar sin kropp rätt. Jag har varit med om en hel del olyckor så min kropp är inte så fräsch, och jag behöver underhålla den hela tiden.
Jag provade också den sul-variant som man värmer själv, de är helt ok med, men formgjutna är nog bäst.
 
Sv: Ortopediska inlägg

Bättre sent än aldrig, idag fick jag tummen ur och skaffade mig ett par sådana där superfeet som någon tipsade om.
 
Sv: Ortopediska inlägg

Jag har sulor från ortopedtekniker och privat dito.
Det fungerar verkligen. Se över hur du går och springer, hälen ska inte ta mesta tyngden.

Hur mycket jag än skulle vilja så kommer aldrig mina fötter fungera till barfotaskor..
 
Sv: Ortopediska inlägg

Jag hade mest tänkt mig gå till sportaffären och få sulor gjorda, drygt 1800 skulle de ha, jag har föreställt mig att man måste vara halvinvalid för att det ska vara motiverat att gå till läkaren? Det är jag ju inte riktigt.
Men både jobb och familj har börjat tjata om att jag borde kolla upp sviterna efter löpningen.... Hmpf

Jag gjorde sulor på intersport i april, de är redan slut. Den typen av sula jag gjorde värmde de upp och formade efter min fot, men dessa har blivit platta nu. Hade hellre lagt lite mer pengar på gjutna inlägg, hos ortoped.
 
Sv: Ortopediska inlägg

Jag gjorde sulor på intersport i april, de är redan slut. Den typen av sula jag gjorde värmde de upp och formade efter min fot, men dessa har blivit platta nu. Hade hellre lagt lite mer pengar på gjutna inlägg, hos ortoped.

Fick du ingen garanti för det priset?? När jag gick privat (1800kr) så fick jag gå dit 3ggr för utprovning och justering plus något års garanti och gratis justeringar
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 165
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 858
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp