Bukefalos 28 år!

Nallen

Trådstartare
En vän till mig har börjat funderat på hingst till sitt sto. Hon pratade om hingsten Orujo VII. Någon som känner till honom? Temperament? Korrekt? Hur ser fölen ut?
 
Sv: Orujo VII

Eller vad dum jag är finns väl bara en som heter så. Jag tycker iaf om hans temprament.
Vad har hon för sto??
 
Sv: Orujo VII

Eller vad dum jag är finns väl bara en som heter så. Jag tycker iaf om hans temprament.
Vad har hon för sto??

Hon har ett tyskt dressyrstammat sto (vill inte skriva stammen - det får hon göra om hon vill ;) ). Kompisans sto är stort, runt 170 och hon letar efter en inte alltför stor PRE hingst. Vet att hon tittat på bla Curioso men han lämnar väldigt stort efter vad vi hört.


Hon - och jag med - älskar PRE! Vilken utrstrålning de har! :love:

Vet du om Orujo betäcker halvblod? Har du träffat honom live?
 
Sv: Orujo VII

Han betäckte lite i somras, vet ej vilka raser. Kan ju fråga ägarinnan om du vill.. Vet iaf att det är naturlig betäckning.

Ja jag har träffat honom vid ett par tillfällen.
 
Sv: Orujo VII

Ja, han betäcker halvblod också. Mkt trevlig hingst med stabil skalle.
 
Sv: Orujo VII

Hej
Den här tråden är nog inaktuell nu. Men som svar på frågor kring Orujo VII kan jag bara säga att de är en gudomligt snäll hingst hanterar honom varje dag :). vet dock inte hur avkommorna efter honom ser ut live. Har bara sett bild på ett av fölen.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 117
Senast: Freazer
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Habina
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp