Oträningsbara katter?

Sv: Oträningsbara katter?

Så himla fin!

Alltså, du bor ju inte så långt ifrån mig, kan inte du komma och försöka lära Isola nåt trick? :D Jag tror inte att katter är obildbara, men jag är ganska säker på att Isola är det. Hon är söt och rar och kärvänlig men verkligen dum som spån. :p
 
Sv: Oträningsbara katter?

Alla våra 3 katter klickertränas, dom 2 äldsta är lite mer oförstående till vad det ska vara bra för. Den yngsta lär sig väldigt fort.

Katter är inte på något vis omöjliga att träna bara man gör rätt och har rätt relation :)
 
Sv: Oträningsbara katter?

Är du i Stockholm är du välkommen hit :) Jag har 2, varav åtminstone mamman skulle kunna vara duktig på sånt tror jag.
 
Sv: Oträningsbara katter?

Mina är likadana :) Jag har inte jobbat aktivt med trick och kommandon, men vi har lärt gammeltant att hjälpa till med städning (numera går hon alltså och sätter sig på dammsugaren så fort vi slår på den, det tog 2-3 dammsugningar att lära henne det):

552226_10150620405835669_1717387084_n.jpg


och gammelfarbrors paradtrick var pussarna som fick många domare på fall ;) Spontant inlärt när jag pussade i luften vi gosade. Han var även såpass distanskommandosäker att han gärna användes av fotografer, bla i mios möbelkatalog.

16140_216219062728_2471693_n.jpg
 
Sv: Oträningsbara katter?

Vad kul!
Katter är så underskattade djur!
Katter är mycket läraktiga och det är kul att träna med katter. Min dotter leker agility bana med våra katter. De vet precis vad som gäller då hindren kommer fram!
Har tänkt lägga ut en video på det men det har inte blivit av än. Men är ett riktigt kul "partytrick" att visa upp.
 
Sv: Oträningsbara katter?

Det är både superkul och nyttig hjärngympa för katterna med tricks. Har själv en tricksmaja som kan allt ifrån sitt, tass, give me five, high five, vinka och puss. Just nu tränar vi på att hoppa upp i knät på kommando, med mycket gott resultat :)
 
Sv: Oträningsbara katter?

Glömde, hon kan höger och vänster tass också :) I början var det lite segt, men när det lossnade så var det som att hon inte gjort annat än viftat med höger o vänster på kommando :D
 
Sv: Oträningsbara katter?

Är en myt! :D Jag är van vid serviceminded border collies som slår knut på sig själva för äran att jobba för matte. Av nån anledning blev min katt likadanO_o

Filmlänk: (ber om ursäkt för sned filmning, facebook tyckte att allt skulle vändas på högkant vid uppladdning)
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151799858418666&l=7185410624549300555

;) det måste vara genetiskt för min är också osedvanligt hundlik i sitt sätt :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Har frågat på ett kattforum också men svaren haglar inte precis. Hoppas nån här kan ha någon idé. Katten var på klinik för ca 3...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp