Sporthorse

Trådstartare
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?
 
Nej det skulle jag inte, om de inte har ett öppet förhållande vill säga. Det skulle kännas jättekonstigt och inte ett dugg attraktivt.
 
Jag har fått inviter från folk i mina olika bekantskapskretsar som jag vet är i icke-öppet förhållande fler gånger än jag orkar hålla koll på. Jag känner bara avsmak och har varje gång sagt något i stil med "om du inte är nöjd med ditt förhållande bör du avbryta det för allas skull."
Jag tycker att det är lika allvarligt oavsett om det påverkar mig eller nån annan. Någon blir ju sårad. Hur kan det vara så svårt att avsluta ett förhållande innan man hoppar i säng med nån annan? :yuck:
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Va mina vänner/kollegor/kk gör i sängen eller inte har jag inte intresse av att ha åsikter i. En dejt vet jag ej, beror på situationen.

Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Ja. För jag har gjort det. Men det är inget jag kommer göra om.
 
Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?

Är i vanliga fall emot allt som har med otrohet att göra, tycker att det är sjukt fel.

Ja, har gjort det med en. Skulle jag göra om det, nej inte med vem som helst. Men med honom, skulle säkert kunna hända.
Han är dock ingen jag skulle kunna se mig ha något seriöst med, men någon att flumma runt med JA helt klart.
 
Jag bryr mig inte.
Har haft relationer med upptagna om jag inte känt partnern.
Vill en inte ha något seriöst kvittar det väl tänker jag. Vill jag ha något seriöst med en upptagen så vet jag att det innebär en risk för att bli missnöjd i slutändan så det skulle jag inte orka idag men när jag yngre spelade det inte någon roll. Är lite kluven, tycker det är fel på ett sätt men hade inte haft min son om jag varit nogräknad för 22 år sedan. Nu när jag känner mannens första fru så skäms jag eftersom jag vet hur hårt det drabbade henne. Men anser såklart att det var hennes makes ansvar men eftersom han saknar hjärna så har han ju inte den förmågan.
 
Jag tänker att jag vill agera på samma vis som jag önskar andra beter sig mot mig. Dvs jag raggar inte på upptagna och jag avvisar inviter från personer jag vet är upptagna. För att jag lätt kan föreställa mig hur det är att vara på andra sidan så att säga, och den känslan vill jag inte orsaka.

Jag tycker att det är ok för de som vill ha öppna förhållanden att ha det, men det är nog inget för mig. Och när det gäller att någon vill vara regelrätt otrogen och blanda in mig så känner jag bara att jag inte vill vara "second choice" och vara delaktig i att gå bakom ryggen på någon.
 
Jag tror inte jag hade brytt mig.
Grattis på din dag!
ina_dance5.gif
 
Hur allvarligt ser ni egentligen på otrohet hos en vän, kollega, dejt, kk?
Är någon jag känner otrogen så är de antagligen det av en anledning. Jag moraliserar inte och jag tar inte någon typ av ansvar för någon annan vuxen människas moral. Vill de vara otrogna så är det helt upp till dem.

Skulle du kunna svara på en tydlig invit från någon du vet har partner? Även om du själv inte är intresserad av någonting seriöst?
Jag hade kunnat ha sex med någon som jag visste var upptagen, men det innebär ju inte att jag hade haft sex med vem som helst. Vänners partners är ju inte ett dugg intressant. Men är jag tex på skidresa och träffar någon som jag tycker är sjukt underbar hade jag kunnat ha sex med honom trots att jag visste att hans flickvän satt hemma i deras bostad i hemstaden. Vuxna människor får ta ansvar för sitt eget liv.

Däremot kan jag tycka att upptagna människor blir lite osexiga när man vet att de är upptagna. Det är ju inte en kille man själv vill bli tillsammans med liksom.
 
Har gjort det tidigare när jag var yngre.
Detta hände några gånger för 20-30 år sedan. Då fick jag rätt mycket skit och moraliserande från flickvänner och omgivning (i de fall som de fick reda på det). Mer än den otrogna mannen, såklart. :grin:
Skulle nog inte orka ha en relation med någon "upptagen" idag, tror jag.
Det känns som det skulle bli för jobbigt, i alla fall om det innebar att vi hade samma bekantskapskrets.

I övrigt anser jag att ansvaret ligger på den som är otrogen och inte på personen man är otrogen med, men där kan man tycka väldigt olika har jag förstått.
 
Ja man kan se det på olika vis. Självklart har den otrogne ett ansvar gentemot sin partner, men i min värld har även jag ett ansvar. Att jag inte känner, eller ens har sett partnern betyder ju inte att den inte existerar. Min handling skadar den personen.

Jag har ofrivilligt hamnat i den situationen, mannen i fråga berättade på morgonen efter att vi haft sex att han har en sambo, "men att det inte var så bra mellan dem". Jag hade gärna haft den infon på förhand så att det varit upp till mig om jag ville bli en bricka i spelet eller inte.

Det blir med min personliga logik liksom lite samma sak som att någon som är beroende vill ha tag på droger, jag kan välja att ge personen det, eller avstå. Personen kommer förmodligen att få tag på droger ändå, men jag har inte stöttat beroendet.

Jag skulle bli oerhört besviken om den jag var tillsammans med kände ett behov av att gå bakom min rygg och vara med andra utan min vetskap. Men så har jag ett rätt stort trygghetsbehov också, och vill känna att jag kan lita på folk.
 
Är någon jag känner otrogen så är de antagligen det av en anledning. Jag moraliserar inte och jag tar inte någon typ av ansvar för någon annan vuxen människas moral. Vill de vara otrogna så är det helt upp till dem.


Jag hade kunnat ha sex med någon som jag visste var upptagen, men det innebär ju inte att jag hade haft sex med vem som helst. Vänners partners är ju inte ett dugg intressant. Men är jag tex på skidresa och träffar någon som jag tycker är sjukt underbar hade jag kunnat ha sex med honom trots att jag visste att hans flickvän satt hemma i deras bostad i hemstaden. Vuxna människor får ta ansvar för sitt eget liv.

Däremot kan jag tycka att upptagna människor blir lite osexiga när man vet att de är upptagna. Det är ju inte en kille man själv vill bli tillsammans med liksom.
Jag känner nog ganska mycket som du där. Speciellt på den sista delen.
Nej, det r nog ingenting man bör lägga någon större vikt på.
Jag hade själv aldrig velat satsa på någonting där man vet att partnern varit otrogen. Det känns för riskfyllt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
764
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 560
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp