Bukefalos 28 år!

Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste nog vara lite trög som inte riktigt förstår problemet med att man skriver ett eller några inlägg i en tråd och sen är de inläggen en egen utbruten tråd. Alltså jag fattar icket skillnaden? :confused: Inläggen är ju fortfarande skrivna, om det här inlägget ligger på sida 3 eller som TS på sida ett gör verkligen ingen skillnad för migO_o
 
Du har nog missförstått mig helt. Det var inte vad jag skrev eller menade.
Detta:
Och detta hatet mot evighetstrådarna, vad beror det på? Är det bristen på gillanden när man skriver ett inlägg eller ? Jag kan ärligt talat tycka det är kul när det kommer in inlägg från användare som annars inte skriver i evighetstrådarna.

Ska det alltså tolkas som att vi som inte gillar evighetstrådar ändå skrivit i dem men inte fått likes och därför hatar vi evighetstrådar?

Give me a break ... Håller du alltså koll på om t ex jag fått likes i evighetstrådar eller inte?
 
Fast det har ju tagits upp i förbifarten tidigare att det visst var något som gjorde att en del inte kände sig välkomna. Jag har vänner IRL här på buke. Det betyder inte att jag gillar alla deras inlägg. För mig är det ingen dealbreaker. För andra är det så.
Fast det har inget med likes att göra
 
Och detta hatet mot evighetstrådarna, vad beror det på? Är det bristen på gillanden när man skriver ett inlägg eller ?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, ärligt talat. Nej, mängden likes har inget som helst att göra med hur välkommen jag känner mig på forumet (eller mer specifikt i evighetstrådarna, ska vi dra in likes i detta så har de haglat över vissa av mina inlägg i diskussionstrådarna så det är inte som att jag bara bidrar med kallprat).

Det är den sammansvurna stämningen och den allmänna känslan av att här sitter ett gäng som redan är så ihopsvetsade och har sin jargong så att man kan fetglömma att nånsin komma in i gemenskapen oavsett hur mycket man skriver i jiddertrådarna. Jag tog upp det i tråden om vad som skulle göras med evighetstrådarna och sen som @niphredil redan har nämnt så raljerades det hejvilt i just de trådarna.

Inte för att jag alltid har varit den snällaste här - bara fråga @LenaH :angel: - men till och med jag tycker att sånt där beteende är nåt som på sin höjd hör till mellanstadiet. Att sitta och tissla och insinuera att vissa av oss måste vara lite korkade som inte känner oss välkomna är fanimig skamligt beteende från vuxna människor. "Oj, nån känner sig utanför, bäst att vi ökar på utfrysningen för att visa att hen har fel", goddag yxskaft liksom.
 
Detta:
Och detta hatet mot evighetstrådarna, vad beror det på? Är det bristen på gillanden när man skriver ett inlägg eller ? Jag kan ärligt talat tycka det är kul när det kommer in inlägg från användare som annars inte skriver i evighetstrådarna.

Ska det alltså tolkas som att vi som inte gillar evighetstrådar ändå skrivit i dem men inte fått likes och därför hatar vi evighetstrådar?

Give me a break ... Håller du alltså koll på om t ex jag fått likes i evighetstrådar eller inte?
Men alltså på riktgt, nej jag har verkligen inte koll på hur många likes olika användare får. Det intresserar mig faktiskt inte alls.
Och nej det ska inte tolkas annat än det jag skrivit. Rakt upp och ner. Sitt inte och läs ut saker mellan raderna som inte finns.
 
Jag vet att vi är ganska många i evighetstrådarna som har begränsat med tid att vara på nätet så snacka om att klanka ner på oss alla och dra oss över en kant.
Bra för dig men jag undviker evighetstrådarna av delvis samma orsak som jag håller mig borta från valulsvlekarna som jag faktiskt vill vara med i. Min hjärna kan inte hantera dem längre, den är för trasig.
 
Men alltså på riktgt, nej jag har verkligen inte koll på hur många likes olika användare får. Det intresserar mig faktiskt inte alls.
Och nej det ska inte tolkas annat än det jag skrivit. Rakt upp och ner. Sitt inte och läs ut saker mellan raderna som inte finns.
Om min tolkning är fel får du väl förklara vad du menar? Bristen på gillanden var?
 
Och just nu är det precis som alltid: kommentarer och inlägg i evighetstråden som uppenbarligen handlar om den här tråden men som ventileras där. Alltid samma sak.

Jag tycker man bemöter inlägg i den tråd där de skrivs.
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, ärligt talat. Nej, mängden likes har inget som helst att göra med hur välkommen jag känner mig på forumet (eller mer specifikt i evighetstrådarna, ska vi dra in likes i detta så har de haglat över vissa av mina inlägg i diskussionstrådarna så det är inte som att jag bara bidrar med kallprat).

Det är den sammansvurna stämningen och den allmänna känslan av att här sitter ett gäng som redan är så ihopsvetsade och har sin jargong så att man kan fetglömma att nånsin komma in i gemenskapen oavsett hur mycket man skriver i jiddertrådarna. Jag tog upp det i tråden om vad som skulle göras med evighetstrådarna och sen som @niphredil redan har nämnt så raljerades det hejvilt i just de trådarna.

Inte för att jag alltid har varit den snällaste här - bara fråga @LenaH :angel: - men till och med jag tycker att sånt där beteende är nåt som på sin höjd hör till mellanstadiet. Att sitta och tissla och insinuera att vissa av oss måste vara lite korkade som inte känner oss välkomna är fanimig skamligt beteende från vuxna människor. "Oj, nån känner sig utanför, bäst att vi ökar på utfrysningen för att visa att hen har fel", goddag yxskaft liksom.
Tråkigt att du känner så att du inte släpps in i gemenskapen. Jag vet flera användre som trillat in utan problem.
Med det säger jag inte att det inte blivit fel för dig. Jag funderar bara på skillanden.
 
Jag tycker det är så mycket lättare att hitta intressanta ämnen när de har en relevant rubrik. Det är också mycket lättare att gå in och diskutera ett ämne om det har en egen tråd, än om det diskuteras off topic av ett uppenbart väl sammansvetsat gäng i en tråd som egentligen handlar om något annat. Så heja utbrytningarna!

Vill man kunna diskutera med "sitt" gäng utan att utomstående kommer och har synpunkter är kanske inte ett öppet forum det mest lämpliga.
 
Och just nu är det precis som alltid: kommentarer och inlägg i evighetstråden som uppenbarligen handlar om den här tråden men som ventileras där. Alltid samma sak.

Jag tycker man bemöter inlägg i den tråd där de skrivs.
Och jag kan förstå att det blir så med den stämningen som är i den här tråden nu. För den är allt annat än trevlig.
 
Och just nu är det precis som alltid: kommentarer och inlägg i evighetstråden som uppenbarligen handlar om den här tråden men som ventileras där. Alltid samma sak.

Jag tycker man bemöter inlägg i den tråd där de skrivs.
Jag hittar ett inlägg som kan hävisas till den här tråden. Det kan väl knappast betraktas som "kommentarer och inlägg"?
 
Jag hittar ett inlägg som kan hävisas till den här tråden. Det kan väl knappast betraktas som "kommentarer och inlägg"?
Jag tror det faktum att många stöttar upp med ett :heart stöd för en ledsen person som svar på inlägget är det som stör. Men jag kan ha fel...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 445
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 718
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 605
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp