Bukefalos 28 år!

På körd av bil!!

M

MissSY

Måste bara få skriva av mig. Är en aningens upprörd:crazy:

Lilla totton och jag skulle idag rida i paddocken som ligger ca 10min skrittväg från stallet. Bra uppvärmning, så vi skrittar dit (vanlig grusväg 30 är max hastighet). När vi kommit halvvägs kommer denna en bil som istället för att sänka hastigheten ökar!!!!:cry:
Lilla hästen är så trafik säker som man kan bli, inga problem varken med vanliga bilar, lastbilar eller traktorer. Men när bilen kommer så fort mot henne så känner jag hur hon spänner sig. Sen går de så fort, säger brak och slutar i alla fall att han kör på hennes bakdel. Hela hon kryper liksom ihop och bilföraren fortsätter köra!! Stannar efter en liten bit, går ur bilden kollar på mig, frågar:
- gick de bra? Bilen är de ingen fara med. Sen satte han sig i bilen och körde hem.
Jag blev så chockad att jag bara svara honom, jag vet inte på hur de gick....

Hästen är inte halt eller något, men de kan ju visa sig något imon (hoppas inte) och då blir det veterinär. Däremot så blev hon riktigt skraj för bilar! På hemvägen kom den en bil sakta och hon vände med engång och stack iväg i sken. har aldrig hänt tidigare. suck!

Denna bilist då...han har kört på en häst tidigare och då stannade han inte ens. Och i förra veckan när vi skulle ta in unghästarna så kör han emot oss i full fart, en av oss ställer oss mitt i vägen och vinkar att han ska sakta ner, då börjar han varva motorn istället och så fort hon gått ur vägen gasar han på och kör snabbt förbi. Jag blir tokig!!

Blev bara så upprörd och ledsen så jag kände att jag behövde skriva av mig:(

//M
 
Sv: På körd av bil!!

:eek::eek:va finns det för idioter...du tänkte inte på att ta bilnummret??...såndär skulle ju polisanmälas ju! Man blir ju....ja ja vet inte vad ja ska säga...finns inte ord för folks idioti!
 
Sv: På körd av bil!!

Men om du vet vem det är för det låter som det i alla fall då kan du polisanmäla detta att han kört på din häst. Hade jag gjort i alla fall.
 
Sv: På körd av bil!!

jag vet vart han bor, och vi funderar på att ringa polisen, jag har trots allt delar av hans bil....plocka upp den och tog med med..

men blir ju helt matt!!!!!
 
Sv: På körd av bil!!

ja jag vill göra det, men frågan är hur det går att han körde på mig och jag inte "red in" i honom....

ska ringa polisen imon och fråga!
 
Sv: På körd av bil!!

Den sista idioten är inte född än:grin:

Stackare! Hoppas hästen inte blir halt!

Dock blev jag kinkig när en polisbil ökade farten förbi mej o hästan:mad::mad:
 
Sv: På körd av bil!!

Det är alltid bilförarens fel! Du ska verkligen ringa polisen, inte bara att han körde på dig. Han smet ju också, vilket också är ett lagbrott!

Hoppas att pålle klarade sig och att h*n blir bilsäker igen.
 
Sv: På körd av bil!!

Det har jag också alltid fått höra, men vart står det?

Ska ringa polisen imon en sån här idiot ska inte ut på vägarna att göra, tänkt så mycket värre det kunde gått *ryser*

Nej vi får hoppas att hon kommer över det!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: På körd av bil!!

Huhu en polis också....nej det finns tydligen mkt idioter ute!
Det värsta är nästan hur osäker hon blev. Detta är verkligen en häst som jag bara vid ett tillfälle innan sett rädd...hon är bara kaxig annars, men nu fick hon riktig panik stackarn...vilket man kan förstå!
 
Sv: På körd av bil!!

Sant!
Du måste anmäla detta!
Skit i om du vet vad han heter eller vilket registreringsnummer det är. Det kan du kompletera anmälningen med senare, givetvis är det bra om du redan har uppgifterna.
Om poliserna är vettiga så kommer dom allra minst ta sig ett allvarligt snack med killen.
 
Sv: På körd av bil!!

ja jag vill göra det, men frågan är hur det går att han körde på mig och jag inte "red in" i honom....

ska ringa polisen imon och fråga!

Bilföraren ska aldrig köra fortare än att han kan stanna inom rimlig tid. Rimlig tid är så han inte kör pålevande ting som befinner sig uteftervåra vägar.
 
Sv: På körd av bil!!

tack! Börjar lugna ner mig nu, har varit gråtfärdig medans jag red de andra hästarna:cry: nu börjar jag få lite distans och bli riktigt arg!
 
Sv: På körd av bil!!

du kan ju nämna för polisen att de ha hänt fleeera grejjer!.. försök att ta me kamera å fima nån dag om han råkar köra förbi så, kan man inte filma då??...

uuuhh stackars dej å hästen! hemskt!,hoppas verkligen ho blir bra igen!

*kramar*
 
Sv: På körd av bil!!

:eek::mad:

Ring det första du gör idag!! Inte nog med att han körde på hästen (och även andra med), han stannade inte ens kvar

Smitning leder ofta till indraget körkort. Kan ju vara bra, sånna som han ska inte vara ute efter vägarna :devil:
Dessutom kan han ha fler, mindre anmälningar på sig sedan tidigare


Uscha vad arg jag skulle vara!!! :mad:

Tur att det gick bra med er i alla fall
 
Sv: På körd av bil!!

knapp
:eek::eek::eek::eek:
ANMÄL! förhoppningsvis är han anmäld förut (:confused:) om han beter sig såhär måste ju nån ha reagerat tidigare?
om inte, så varför inte?
har hästen fått några skador/märken så dokumentera!
skriv ut ditt inlägg här så du har händelsen "på papper" det är alltid bra, speciellt om det skulle bli rättegång, vilket jag hoppas det blir så han åker dit med dunder o brak! då är det kanon att ha allt nerskrivet!
jag ångrar att jag inte skrev ner händelserna jag anmälde, med tidpunkt o allt.
när det gick upp i rätten glömde jag bort hälften så gärningsmannen blev friad på ena misshandeln (:cry:)
och nej, du ska inte vara rädd för ev. rättegång, du kommer få all stöd o hjälp du behöver isåfall!:)
 
Sv: På körd av bil!!

För att komma in i huvvudet på en sånhär människa kan man ju undra varför ökar man farten??:confused: Kan inte komma på en logiska förklaring till detta.

Visst omkörning men det var en 30 väg och hästen går knappast i 30:grin:

Återigen, hoppas allt är bra med dej OCH hästen!
 
Sv: På körd av bil!!

hoppas att allt gick bra med er..
gud sitter och skakar nästan, vågar man rida i traffiken tro när det finns så mycket galningar? hm.. :crazy: tycker att det är mycket skrämmande..

lite intressant, hos oss är det ungdomar som sköter sig bäst (nästan till överdrift ibland :D vissa är så oroliga att hästarna ska bli rädda att de stänger av motorn och saaakta rullar förbi oss..aw..) - och de som sköter sig minst är de äldre. Jösses..man förväntar sig ju tvärtom ofta. men inte då :devil:

hoppas att det slutar födas idioter snart..de är en fara för allmänheten..
tänk om nästa häst får nog och skenar ut i traffiken? huha..
 
Sv: På körd av bil!!

:eek::eek:
Jag blir mörkrädd!
Ibland undrar jag om en del folk tycker det verkar spännande att ha ihjäl folk.
Tänk om hästen hade fått panik och slängt av dig. Då kunde du eller ponnyn ha kunnat bli ordentligt överkörda/påkörda. :crazy:
Jag förstår inte hur man kan göra så.
Det spelar ingen roll även om han av någon anledning inte tycker om er eller era hästar.
Man gör inte så bara.
Det kan ju sluta i tragisk katastrof för alla inblandade! :mad:
Dumj***l till bilist!
Borde inte få ha körkort när man kan ta sig för en sådan sak anser jag.

//Ika. Som själv har blivit beskjuten till häst med älgstudsare/hagelbössa.
Men det blev nerlagt och inte ens tog de vapnen ifrån honom. :grin:
Han hade ju 'siktat uppåt', och definitiiiivt aldrig avlossat något skott. Yaeh.. right!
Det var ju DÄRFÖR hästarna skenade rakt över stora vägen när det kom en mörkblå golf i 100 km/h.
Vi missade den. Och det var ju tur.

Men fler behöver anmäla 'häst-hatarna' där ute när de gör saker av ren elakhet.
För det är av någon underlig anledning svårt att få dem fällda.
Kanske oftast ord emot ord och bristande bevis, men ändå.
De kanske inte gör om det.

Sista idioten är inte född ännu.. Glöm inte det gott folk. Och alla idioter gillar inte hästar.
Var rädda om er där ute.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: WSLPZF
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 573
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Har sett att det finns en mängd trådar om detta men ber er ändå att läsa och komma med erfarenheter ☺️ Har en jack russell kille på två...
Svar
6
· Visningar
2 847
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 001
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp