Bukefalos 28 år!

På körd av bil!!

Sv: På körd av bil!!

Se till att ringa polisen bums!! jag blir så jävla förbannad när jag hör
sånt här:mad:!!

O
 
Sv: På körd av bil!!

lite intressant, hos oss är det ungdomar som sköter sig bäst (nästan till överdrift ibland :D vissa är så oroliga att hästarna ska bli rädda att de stänger av motorn och saaakta rullar förbi oss..aw..) - och de som sköter sig minst är de äldre. ..

Hoppas allt går bra med TS och att polisen tar tag i det hela.
Här omkring är det av någon konstig anledning tjejer och "tanter" som är sämst på att sakta ner och ta det lugnt.
 
Sv: På körd av bil!!

:eek: Vilken dåre!

Skulle nog om jag var du ta ut en ET och kolla igenom hästen.
Sådana saker kan ge spänningar och snedhet. Inte säkert att en vet upptäcker sånt.

Sedan börja låta henne nosa och titta på avstängda bilar.
Be sedan någon starta och låta den stå och så öka på succesivt.
 
Sv: På körd av bil!!

Kl
OMG!! :eek: *censur**
Ring polisen!!

Såna idioter ska inte ha körkort! Shit, va arg jag skulle blivit! :mad:
 
Sv: På körd av bil!!

*KL*
Ja herrejävlar, det är min stora fasa sen när man får hem unghästen. Här måste man rida på vägen för o komma till ridvägarna o folk är fasen inte rediga. Kör som tattare och många gånger har det nog räddat både mitt och hästens liv att det faktiskt är den gamle jag satt på. Bara anmäl, hade jag varit dig så hade jag ringt så fort jag fått tag på en telefon.
 
Sv: På körd av bil!!

Hej på dig...

Detta ska du ABSOLUT anmäla... Han åker dit så det sjunger om det... Hästen klassas som ett "uråldrigt" fordon och ryttare som "oskyddad trafikant" dessutom är det smitning:devil:

Det är även så att om jag som bilförare kommer ikapp en ryttare till häst och denne pålle tjorvar är jag SKYLDIG att stiga ur och erbjuda assist...

Tyvärr är detta med idiotiska bilförare inget ovanligt, dottern hade varit ut i våras å ångat av sin valack och är på hemväg när en äldre man kommer i sin bil, saktar inte farten och hästen som då är ganska upp i varv ( hon hade tagit ner honom i skritt, men han var ännu pigg och ville ånga lite till:crazy:)sätter igång att tävla med bilen... föraren flinar och fortsätter ligga brevid som för att hetsa hästen och ger sig inte förren det kommer en korsning:devil: gissa om dottern var ARG:devil:för att inte tala om vad mor blev när hon kom sig oskadd hem... jag lovar, det var nästan så jag gett mig ut på gubbjakt:devil:tyvärr han inte jäntan se vare sig bilnummer eller nått:(
 
Sv: På körd av bil!!

Gud så förbannand man blir av att bara läsa detta!!! :O :O :O
Jag skulle polisanmäla DIREKT!!!
 
Sv: På körd av bil!!

Med gud va hemskt :mad:
Man blir ju skitförbannad...!
Man kan då träffa på konstiga människor här och var.
Har själv träffat en person som skällde ut mig då jag red mitt i en bro som är gjord för en bil, han ansåg att jag skulle ligga slickad efter räcket så att han kunde köra förbi mig på bron. Fick utstkällning om det efter han hade slickat min häst rumpa halva bron, alltså ca 20-30 cm bakom honom och varvat med motorn samtidigt..! Jag skämtar inte om att det var så nära.
Sådana människor gör en tokig, förstår dig till 100%!
 
Sv: På körd av bil!!

Lånar knapp

Säger som andra, självklart ska du anmäla honom! Och inte bara för att klämma den jävlen, utan även för dig och hästens skull. Visar det sig att hästen blev skadad av detta får du själv stå för kalaset, och det är inte säkert att skadorna upptäcks direkt, utan man märker det mer och mer i t ex ridningen att hästen inte är som förut.

Sen tycker jag att du i samband med anmälan göra en ordentlig undersökning av hästen. Det vill säga klinikbesök med ET samt plåta hästen i rygg och bakdel - dels för att kostar hutlöst (för honom:devil: ) och dels för att dokumentera eventuella skador direkt.
 
Sv: På körd av bil!!

Vad jag minns när vi hade träff med polis i skolan så sa han att det nästan alltid är bilistens ansvar när det händer olyckor i trafiken, likaså mc och moppeförare.
Polisanmäl! Du kommer få rätt och han kommer förlora. Med stor säkerhet om jag INTE missuppfattat något.
Blir så jävla förbannad när jag läser om sådana idioter ute på trafiken.
Jag hör inte, så jag visste inte att bil var bakom oss, förmodligen tutade de för min häst reagerade så jag väjde undan, inte fan försökte de köra på mig. Det var på skogsväg där ingen kör så jag tänkte inte på att kolla.

Hade de kört på min häst hade jag nog blivit anmäld för misshandel och jag hade sabbat bilen så mycket jag kunnat. Så arg hade jag blivit. :mad:
 
Sv: På körd av bil!!

Om jag inte minns fel så är det alltid bilistens fel i sådana olyckor. Det är alltid min fasa när man rider i trafik att något ska hända.
 
Sv: På körd av bil!!

Det är inte vad jag hört. Kan messa o kolla med polismannen om vad som gäller.
Han som kom till skolan o pratade med oss alltså.
Vi håller kontakten av en annan anledning egentligen men jag kan fråga.
 
Sv: På körd av bil!!

Ja snälla Muppia, gör det. Då får vi ju veta svart på vitt vad som gäller.

TS: Jag tycker att du ska anmäla!

/Lillan -som idag blev omkörd av världens bästa långtradarekipage på smal väg. Han (ja det var en han) saktade ner i god tid innan han kom fram till oss och körde sedan lugnt och stilla om oss. Ingen av hästarna reagerade. Då är iofs två av dem stensäkra men den tredje vek inte ens ett öra.
SÅ ska det gå till!
 
Sv: På körd av bil!!

Man blir ju mörkrädd när man hör sånt här. ANMÄL!

Jag rider på en helcool häst. Viker inte ett öra om någon kör förbi och så. Men även han KAN bli rädd.
Det finns alldeles för mycket idioter ute på vägarna. En gång red jag på våran väg där det är 50km/h. En bil kommer FORT bakifrån och saktar inte heller in. Då flyttar jag mig liite mer ut i vägen och sträcker ut handen. Bilen sänker inte farten. Jag sträcker ut handen ännu lite till och viftar med den. Kollar bakåt, människan i bilen bara flinar, vinkar och ökar farten ännu mer. Den stryker förbi mig så min fot nästan nuddar vid den. OCH då var det samtidigt en häst nere i diket som stog och stegrade. HUR TÄNKER MAN DÅ? Då var jag inte lite förbannad. Synd bara att jag inte hann se reg nr på bilen. Då hade han fått vetat att han levde kan jag berätta. Jag är ganska säker på att bilen körde iallfall i 80km/h.

Det finns idioter så det räcker och blir över. Hoppas det är bra med hästen din!
 
Sv: På körd av bil!!

Polisanmäl!!

Även om det inte leder till någonting så är det bra att ha det på pränt när det verkligen händer något. Antingen för dig eller någon annan som blir påkörd. Och samlas det för mkt incidenter på bilföraren kanske polisen ingriper innan det hinner hända något, om man har tur.

Så för din skull eller någon annans- polisanmäl!
 
Sv: På körd av bil!!

Nej, jag förstår verkligen INTE hur folk tänker heller...

När jag var ute och red på min 5-åring för ca en vecka sedan hörde jag något "stort" som närmade sig på grusvägen. Snacka om chock när en stor grävmaskin kommer över backkrönet. Jag hoppar av hästen och höjer handen för att han ska sakta ner, stanna eller vad som helst. Men grävmaskinen bara rullar på i samma fart, så det var bara till att stå och hålla i hästen och hoppas på det bästa :crazy:. Tack och lov är pållan väldigt bra, och hon stod bara och darrade/ryckte i kroppen när han körde förbi, men det kunde ju gått väldigt illa! VAD tänker folk med???? Det fanns inte en chans att han inte såg oss...
 
Sv: På körd av bil!!

Å fy fan va hemskt! jävla idiot! jag blir så less på alla jäkla bilister som inte har något vett, denna verkar ju vara ett särkskilt hemskt ex. :mad:
i våras när jag och min syster red på en breed grusväg blev hennes häst påkörd, kom 2 bilar efter varandra. vi blev helt chockade, men ingen i bilarna verkade (på riktigt) tycka att det var något konstigt som hänt, o tänkte köra därifrån, medan jag stod o skakade o svor, o min syster, hon fick inte fram ett ljud. hästen klarade sig iaf bra, så vi kunde komma hem. inom de 2 sista månaderna har jag o pålle nästan blivit påkörda vid 3 tillfällen :eek: en gång ledde jag hästen och hans bakända höll på att bli överkörd, bilen kan inte varit mer än 50 cm från mej, det är fan för jävligt. inser de inte att det även kan sitta ett litet barn på hästen? utanför en skola kan samma person minsann hålla 30, som kör rally förbi barnen o djuren i skogen?
 
Sv: På körd av bil!!

Om jag inte minns fel så är det alltid bilistens fel i sådana olyckor. Det är alltid min fasa när man rider i trafik att något ska hända.

Tror att enda gången en ryttare är ansvarig är om h*n har varit uppenbart vårdslös, tex värdelöst staket till hagen (med flera rymmningar som följd) eller om man rider mitt i vägen längs en 90-väg. Typ...


Det är vad jag har hört i alla fall
 
Sv: På körd av bil!!

Nu är han anmäld! Ska bli intressant att se vad som händer nu!!
Tack för era kommentarer!!!
:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 326
Senast: WSLPZF
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 602
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Har sett att det finns en mängd trådar om detta men ber er ändå att läsa och komma med erfarenheter ☺️ Har en jack russell kille på två...
Svar
6
· Visningar
2 847
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 005
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp