Bukefalos 28 år!

På körd av bil!!

Sv: På körd av bil!!

Bra gjort!! Håll oss underrättade!

Lycka till, hur är det med din häst förresten? Har h*n blivit rädd för bilar? Hoppas allt är bra med pållen!
 
Sv: På körd av bil!!

Hur kan man ärligt göra så??? Att människor inte har respekt för hästar OCH ryttare!! Man måsste ju faktist sakta ner med bilen eller mopeden om man ser en häst. Jag brukar ofta lägga ut spöet åt sådana som jag tycker kör för fort. Men sen är det ju inte så roligt om nån är för försiktig och kör liksom bakom en i sakta fart hur länge som helst, vissa hästar reagerar ju på det med.

Hoppas nu värkligen att allt löser sig , och att hästen inte är halt och inte fortsätter vara rädd för bilar
 
Sv: På körd av bil!!

*kl*

Är det någon som vet om det finns en broshyr om häst i trafik. Jag efterlyser gärna en allmän sådan. Inte bara våra skyldigheter utan även våra "rättigheter". Skulle vara finemang om man kunde dela ut sådan utefter vägen här.
 
Sv: På körd av bil!!

Super-bra gjort:bow::bow:

Hur är det med pållen?
Jag skulle ha kollat igenom hela hästen för säkerhets skull.
Även om det inte syns exakt nu så kan det komma i ett senare skede.
Spara räkningarna och kräv bilisten på rubbet.
Gör det!!

Mvh J.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 326
Senast: WSLPZF
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 587
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Har sett att det finns en mängd trådar om detta men ber er ändå att läsa och komma med erfarenheter ☺️ Har en jack russell kille på två...
Svar
6
· Visningar
2 847
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 003
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp