Bukefalos 28 år!

" på sadlar

W

Whatahotgirl

Jag tänkte höra hur stor skillnad det är på 17" och 18" på sadlar, tror jag har 17,5" på min nuvarande och har hittat en Pretige top dressage i 18" som jag skulle vilja ha.
 
Sv: " på sadlar

det beror på hur stor rumpa du har och vad för märke du har nu?? prestige är rymliga i sätet!! jag som är 176cm har 17 och PoP, dvs mindre säte än vanligt, på min prestige leonardo... skulle aldrig kunne ha 18.. skillnaden än en tum, dvs 2-3 cm..
 
Sv: " på sadlar

Och om hästens rygg tillåter 18". Kan kanske bli för lång för ryggen. En sak till att tänka på.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har dj largo, hur långa är ni och till vilken kåp stl ? Jag har hittat en 17" då min häst ej kan ha 17,5, men hittar bara sadlar...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: Barret
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: DarkInNight
·
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp