Bukefalos 28 år!

" på sadlar

W

Whatahotgirl

Jag tänkte höra hur stor skillnad det är på 17" och 18" på sadlar, tror jag har 17,5" på min nuvarande och har hittat en Pretige top dressage i 18" som jag skulle vilja ha.
 
Sv: " på sadlar

det beror på hur stor rumpa du har och vad för märke du har nu?? prestige är rymliga i sätet!! jag som är 176cm har 17 och PoP, dvs mindre säte än vanligt, på min prestige leonardo... skulle aldrig kunne ha 18.. skillnaden än en tum, dvs 2-3 cm..
 
Sv: " på sadlar

Och om hästens rygg tillåter 18". Kan kanske bli för lång för ryggen. En sak till att tänka på.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Vovve
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: Ajda
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
585
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 365
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp