Bukefalos 28 år!

pållen halt idag, förstår ingenting

tralala

Trådstartare
tänkte träna lite på banan idag och när jag skulle börja trava så kände jag att hästen haltade på höger fram. satt av och sprang med honom, och mycket riktigt, han haltade på höger fram. kände igenom alla benen och ryggen. hittade ingenting! :confused: benen var varken svullna eller varma, han hade ingen sten i skon och ryggen kändes fin. förstår ingenting :crazy:

ska kolla på honom imorgon och se om det är någon skillnad. kan inte fråga ägaren om hjälp eftersom hon ligger på sjukhus så jag vill inte oroa henne i onödan. hon har tillräckligt att tänka på.
någon som har någon synpunkt eller kommentar?

//Linda :bump:
 
Han kan ha sträckt sig, oftast en sak som förbises är sträckning, de syns inte men hästen är halt, och många vet kan inte ge förklaring varför hästen är halt. En sträckning som är svår att hitta är o bogen, be en massör kolla honom åt dig? Min hittade vart d satt när ingen vet kund ehjälpa mig.
 
Jag skulle låta han vila några dagar och se om de går över, annars skulle jag låta en veterinär kolla honom, det kan ju ev sitta i knät eller högre upp...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 498
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 198
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp