Bukefalos 28 år!

PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

E

Explicit

Skaffade lilla Ärtan i början av december. Hon var väldigt liten som kattunge och därför har vi hittills inte släppt ut henne.
I mitten av december så tog vi även in en övergiven katt som ingen tog hand om i byn längre bort. Hon är nog ungefär 1 ½ år. Ärtan var 11 veckor i november.
Båda har funnit sig väl tillrätta och är polare med vår andra katt Tom.

Men igår och idag har vi haft kurs här hemma och ca 14 personer utöver oss har varit hemma. Trots att jag sagt till dom att inte lämna dörren öppen så upptäckte jag nu när dom åkt hem att BÅDA katterna är BORTA!!

Har ropat och skrammlat med godis och mat men ingen katt dyker upp.
VAD GÖR VI???

Tror ni att dom kommer när det är lugnt här imorgon tex?
Vi bor på landet med bara två grannar.
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLP!!!! Har ni någon erfarenhet av sånt??

Tror ni dom bara springer all världens väg utan att hitta hem igen??
 
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

Lägg ut mat som luktar och locka och ropa. Gärna i gryningstimmarna då det är som lugnast och katterna känner sig som säkrast.
Usch, vad jag skulle bli förbannad på kursdeltagarna, de får för fan lyssna och vara försiktiga i någon annans hem. :mad: Hoppas du hittar dem igen!
 
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

Lägg ut mat som luktar och locka och ropa. Gärna i gryningstimmarna då det är som lugnast och katterna känner sig som säkrast.

Ja, gryning och sen kväll när det lugnat sig är bäst tider att gå ut och söka och ropa. (Jo, jag vet att du bor ute på landsbygden, så det är kanske inte så kinkigt med lugnare tider :) . Men rent principiellt iaf. ).


Katter som har viss utevana brukar kunna hitta tillbaka hem. Ja även om de blev borttappade någon annanstans, säg hos ortens veterinär. Men rena innekatter som i panik har sprungit ut, kan mycket väl bli vilsna för mindre...

Sätt därför också upp lappar. Gärna med bild på om du har.


Jag funderar lite. KAN det vara så att någon av kursdeltagarna blev förtjust i kattera och tog dem med sig??
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

Nu är det mörkt ute igen, och fortfarande inga katter.. Har ringt till alla som var här utom 1 och bett dom kolla sina motorutrymmen på bilarna utifall att lilla Ärtan har fått för sig att klättra upp.. Jag tror tyvärr inte att någon velat ta dom med sig då samtliga mer eller mindre har katter redan och skulle nog banne mig inte våga ta mina katter som dom vet att jag är så galen i.

Grannen hade sett Bönan igår då satt hon bakom hans garage och tittade på honom. Inget spår av Ärtan dock och jag undrar om dom kan ha gått iväg tillsammans eller en och en.

Bönan var nog påväg in i löp igen så kanske hon gett sig av för att hitta en lämplig kille..

Tom, vår hankatt är ute hela tiden och det verkar nästan som om han letar efter dom. Han ligger på ställen han normalt inte ligger på och spanar.

Om dom inte kommer tillbaka så tappar jag banne mig tron på att det finns nått gott i denna jäkla värld. Förlora 2 katter i ett trollslag är bara mer än vad jag klarar av!!

Snälla ni håll alla tummar!!
 
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

jag och missen här hemma håller alla tummar vi har!
Katter är smarta djur, de vet nog vart de ska gå när de vill hem!

Lycka till
 
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

Jag håller alla tummar jag har, och missarna här får hålla tassar och hästarna hovar.

Du får berätta hur det går! Tycker så synd om dig:(
 
Sv: PANIK: Båda katterna BORTA!!! Förrymd innekatt...

JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!!!! Igår kväll kom dom hem!!!!
Lite pyssel att få in Bönan för Tom passade ju på att jaga in henne under vedskjulet..

Men strunt samma, både Ärtan och Bönan är hemma igen och jag är så glad!!
Då gör det inget att jag blivit sjuk med feber idag, inget spelar någon roll.. Dom är hemma igen!!
TACK snälla ni som svarade och höll tummarna!!
Det hjälpte!!! :-D
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
Katthälsa Min ena katt verkar tyvärr inte komma hem igen och den som är kvar hemma är väldigt ledsen och letar efter honom överallt Tankarna har...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: caradan
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 735
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp