Pannkakstryffel

smedsussie

Trådstartare
Vad gör jag för fel?
Har försökt att göra tryffel flera gånger, men de bara flyter ut och blir som små platta kleggiga pannkakor.
Har följt receptet, har provat att minska gräddmängden, har lagt dem i knäckformar.
Men efter ett par minuter utanför kylen så flyter de ut. De ser inte det minsta kulformade ut som de gör på alla bilder i recepten.

Hjälp!:grin:
 
Vad gör jag för fel?
Har försökt att göra tryffel flera gånger, men de bara flyter ut och blir som små platta kleggiga pannkakor.
Har följt receptet, har provat att minska gräddmängden, har lagt dem i knäckformar.
Men efter ett par minuter utanför kylen så flyter de ut. De ser inte det minsta kulformade ut som de gör på alla bilder i recepten.

Hjälp!:grin:
Vad är det för recept du använder? Lättare att hjälpa med fler detaljer.
 
Jag gör enkla tryfflar på 1 dl grädde till 250 gr mörk choklad. Var noga med att inte värma chokladen för mycket. Smaksätts med 1 tsk kaffe eller sprit av nått slag och rullas i kakao efteråt. Förvaras svalt men ej i kylskåp!
 
@Migo Jag hittade ett enkelt recept i en tidning, 200 vit choklad, 1 dl grädde, 1 msk honung och 1/2 gram saffran.
Vit choklad är mer lättflytande än mjölkchoklad och mycket mer än mörk choklad. Så det låter som för lite choklad för att få en formbar tryffel. Jag gör på 0,7 dl grädde till 200gr mjölkchoklad för att få konsistens som går att rulla. Så minska ytterligare lite för vit choklad. Sen brukar jag ha i smör i mina tryfflar på slutet när allt är blandat och chokladen smält låter du smöret smälta i din blandning och blandar. Till ditt recept 25 gram smör. Smör blir ju hårt i kylskåpet så det hjälper dina tryfflar att bli formbara.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 262
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 484
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp