Bukefalos 28 år!

parerstångsbett

M

music

är det nån som har det som tycker det är bra?
bettet åker alltid ut på ena sidan när pållen e tränsad :(
hörde ngn säga att det funkade bra med ett sånt..men bettskivor är kanske oxo bra..vad tror ni?
 
Kolla först att bettet inte är för långt.

Jag har precis köpt mig ett tredelat parerstångsbett och jag tycker att det är kanon! Bettskivor kan hästarna ibland få in i munnen (om man inte har dragit igen den med en nosgrimma) och det blir himla bökigt.
 
Hej
Har ett sådant bett till min häst och tycker det fungerar bra. Det ligger mer stilla i munnen än de flesta andra bett gör. Är själv inte så glad för bettskivor.
M vH M
 
mmm...har faktiskt aldrig testat bettskivor..
men de ser ju så långa ut..men de kanske är bra då :smirk:
 
Jag har det till min häst när jag hoppar och rider ut. Tycker det är ett kanonbett!

//Alice
 
Jag tycker att det verkar omöjligt att hitta såna bett i små storlekar *suck* :smirk:
Men det kanske finns någon här som vet vart det kan finnas på Internet ??
 
Globus har ett tredelat full cheek (med liten mittdel :bump:) och de brukar ju ha rätt små storlekar på sina bett. Kolla med nån återförsäljare, fast jag tror att Globus har en hemsida oxå bara det att jag inte vet adressen. :o
 

Liknande trådar

Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 762
Senast: Oknytt
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 288
Senast: gulakatten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp