Bukefalos 28 år!

Parfymerade bindor

Nu känner jag att vi måste gå till botten med detta! :mad:

Luktar det annorlunda och äckligare mellan tårna än på t.ex. hälen?

*flermysterieränjaganade*

Tyvärr är jag förkyld och kan inte undersöka saken närmare - men någon annan kanske kan offra sig för vetenskapen?

Sen får du inte skriva äckligare! Naturliga kroppslukter är inte äckliga ju!
 
Tyvärr är jag förkyld och kan inte undersöka saken närmare - men någon annan kanske kan offra sig för vetenskapen?

Sen får du inte skriva äckligare! Naturliga kroppslukter är inte äckliga ju!
Naturliga kroppslukter är extemt sällan äckliga.

Hälar är inte det minsta äckliga. De passar fint i en kupad hand tex :heart
Just därför jag undrar om det var något annat - äckligare - mellan tårna.?? Något jag aldrig erfarit i mina upptäcktsfärder på älskade personers kroppar.
 
Har du provat väteperoxid?
Jag har problem med bakteriell vaginos och det fungerar för mig.
Har för mig att @Kethets också kör det?
Finns en del om det om du googlar på engelska.

Gud, vilken bra grej! Tack! Måste jag verkligen pröva. Jag snabbsökte i en medicinsk, vetenskaplig databas också och fick några träffar om artiklar som berör ämnet vilket tyder på att det är en metod med i alla fall teoretiskt stöd... En review-artikel avslutade dock sin slutsats med "Further study is warranted with special regard to the long-term efficacy and safety of antiseptics and disinfectants for vaginal use."
 
Naturliga kroppslukter är extemt sällan äckliga.

Hälar är inte det minsta äckliga. De passar fint i en kupad hand tex :heart
Just därför jag undrar om det var något annat - äckligare - mellan tårna.?? Något jag aldrig erfarit i mina upptäcktsfärder på älskade personers kroppar.

Ehhh jodå där kan man hitta både det ena och det andra och det kan luktar urk :yuck:. OBS, nu pratar jag inte om fotsvett. Hur någon kan vilja bli fotvårdare går över mitt förstånd! ;)
 
Gud, vilken bra grej! Tack! Måste jag verkligen pröva. Jag snabbsökte i en medicinsk, vetenskaplig databas också och fick några träffar om artiklar som berör ämnet vilket tyder på att det är en metod med i alla fall teoretiskt stöd... En review-artikel avslutade dock sin slutsats med "Further study is warranted with special regard to the long-term efficacy and safety of antiseptics and disinfectants for vaginal use."

Det är mucho bra skit :up:
 
Jag ser en stor risk i att normen går till att alla kvinnor automatiskt ska förstå att de måste parfymera fitty, precis som det idag finns en norm om att raka sig under armarna (tänker på tjejen med orakad armhåla i publiken på melodifestivalen för några år sedan, och rabaldret det blev), och jag tycker att det vore tragiskt om unga tjejer trots problem började parfymera underlivet. För även om många säkert fixar parfym i underlivet utan biverkningar tror jag inte alla kan göra det regelmässigt ofelbart. Det är en känslig miljö, iaf jag är betydligt känsligare i underlivet än under armarna och jag tror inte jag är så ensam om det.

Så där ligger problemet för mig.

Jag förstår vad du menar, och jag håller med dig i att jag inte vill att det utvecklas en norm att man måste använda luktprodukter, men problemet är när kritiken mot normen övergår i ett hån eller sjukförklarande mot de som av någon anledning behöver dessa produkter. Vi svettas olika mycket, vi har olika starka kroppsodör och vi har olika bakterieflora på huden, utan att vi för den skull behöver klassas som medicinskt sett sjuka eller ohygieniska. För vissa blir detta problematiskt, även om det inte är det för andra. Jag vill bara slippa förlöjligandet av problemet som t ex var i tråden om intimdeon, det är inte så kul för dem som det faktiskt är ett verkligt och vardagligt problem.
 
Naturliga kroppslukter är extemt sällan äckliga.

Hälar är inte det minsta äckliga. De passar fint i en kupad hand tex :heart
Just därför jag undrar om det var något annat - äckligare - mellan tårna.?? Något jag aldrig erfarit i mina upptäcktsfärder på älskade personers kroppar.

Nu är vi inne lite på samma diskussion som i tråden om homosexualitet: det beror ju på vad du lägger i ordet naturliga. För mig är exempelvis fotsvett, bakterier på hud, nagelsvamp och fotsvamp något naturligt eftersom det inte är något konstgjort och det uppkommer lite då och då hos både människor och djur när förutsättningarna är de rätta. Sen kan man ju se exempelvis svamp som en medicinsk åkomma, men det är fortfarande naturligt som jag ser det.

Jag ser även bakterier på huden som naturliga, och därmed även lukt som uppstår pga att svett och dessa bakterier korsas. Sedan tvättar vi oss gärna relativt ofta för att minska på svett och gamla bakterier för att minska lukten, men i min värld så är både bakterierna, svetten och lukt från kroppen (nyduschad eller ej) fortfarande naturliga. Jag lägger ingen värdering i begreppet naturlig, och kan därför inte säga att naturliga lukter luktar gott eller äckligt. Jag konstaterar bara kort och gott, att det är naturligt att lukta. Och ofta luktar man mer om man inte duschat på länge. (Fast jag har faktiskt en kompis som är luktlös hur mycket hen än svettas eller struntar i att duscha eller byta kläder - jättekonstigt tycker jag O_o)
 
Nu är vi inne lite på samma diskussion som i tråden om homosexualitet: det beror ju på vad du lägger i ordet naturliga. För mig är exempelvis fotsvett, bakterier på hud, nagelsvamp och fotsvamp något naturligt eftersom det inte är något konstgjort och det uppkommer lite då och då hos både människor och djur när förutsättningarna är de rätta. Sen kan man ju se exempelvis svamp som en medicinsk åkomma, men det är fortfarande naturligt som jag ser det.

Jag ser även bakterier på huden som naturliga, och därmed även lukt som uppstår pga att svett och dessa bakterier korsas. Sedan tvättar vi oss gärna relativt ofta för att minska på svett och gamla bakterier för att minska lukten, men i min värld så är både bakterierna, svetten och lukt från kroppen (nyduschad eller ej) fortfarande naturliga. Jag lägger ingen värdering i begreppet naturlig, och kan därför inte säga att naturliga lukter luktar gott eller äckligt. Jag konstaterar bara kort och gott, att det är naturligt att lukta. Och ofta luktar man mer om man inte duschat på länge. (Fast jag har faktiskt en kompis som är luktlös hur mycket hen än svettas eller struntar i att duscha eller byta kläder - jättekonstigt tycker jag O_o)

Jag var alltså ironisk - jag håller helt med dig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp