Bukefalos 28 år!

Parfymerade bindor

Hehe, jag är tom för lat för att köra en kur :p
Tar som sagt så fort det luktar och så glömmer jag tills nästa gång det luktar igen.
Men hur mycket det är beror helt på hur ofta vi har sex.

Men är väldigt logiskt att det fungerar när man läser om det, har att göra med H+ jonern tar ut minus jonerna som gör att det luktar och det blir neutralt istället.
Som sagt gör det inte heller ont och om man känner sig orolig behöver man inte ha det i slidan

Men du tvättar bara utanpå alltså? Koncentrerat eller utspätt? :)
 
Jag har inga problem med parfymerade bindor per se men jag har en obehaglig aning om att de inte nödvändigtvis är till för de som periodvis har problem med lukt som @Alexandra_W utan för att maskera en normal, icke bakteriell lukt från det kvinnliga könsorganet och det stör mig verkligen.

Det samma med rakning. Vill man verkligen helraka sig, fine, men det är också att be om problem. Håret finns där av en anledning. De gånger jag trimmat lite mer (nu snackar vi inte bikinilinjen) har jag fått svamp direkt, även innan jag började med medicinen.

Det där är lite intressant. Något jag märkte då förr när jag hade massa problem med svamp var att ansa (räckte med klippa ner, behövdes inte just rakas) könshåret gav mindre svamp. Antagligen för det blev lite luftigare, jag är pälsad som en björn därnere. Tjockt, rikligt och blir långt.

Raka har jag gett upp, jag har blivit gammal, trygg och less på röda prickar och kli. Men brukar även som singel och i celibat dra av med maskin just för underlivet verkar må bättre då.

Men aldrig varit någon vän av det helrakade. Provade en gång som ung och sen skrattade jag i 20 minuter. Så möjligt det skulle ge motsatt effekt.
 
Jag har inga problem med parfymerade bindor per se men jag har en obehaglig aning om att de inte nödvändigtvis är till för de som periodvis har problem med lukt som @Alexandra_W utan för att maskera en normal, icke bakteriell lukt från det kvinnliga könsorganet och det stör mig verkligen.

Det samma med rakning. Vill man verkligen helraka sig, fine, men det är också att be om problem. Håret finns där av en anledning. De gånger jag trimmat lite mer (nu snackar vi inte bikinilinjen) har jag fått svamp direkt, även innan jag började med medicinen.

Jag tycker detta är en intressant fråga..:D
För när man säger att det ska finnas en naturlig normal lukt från könsorganet... tycker man det om alla andra kroppsdelar också? Ska det finnas en naturlig normal lukt från fötterna etc?
 
Jag tycker detta är en intressant fråga..:D
För när man säger att det ska finnas en naturlig normal lukt från könsorganet... tycker man det om alla andra kroppsdelar också? Ska det finnas en naturlig normal lukt från fötterna etc?

Luktar fötter och armhålor illa är det nog med största sannolikhet bakterier som är med i spelet ;) :D

Men visst, jag erkänner att jag är en hycklare så tillvida att jag använder deodorant under armarna för jag vill inte lukta illa därifrån. Fötterna har aldrig varit ett problem för mig :p
 
Luktar fötter och armhålor illa är det nog med största sannolikhet bakterier som är med i spelet ;) :D

Men visst, jag erkänner att jag är en hycklare så tillvida att jag använder deodorant under armarna för jag vill inte lukta illa därifrån. Fötterna har aldrig varit ett problem för mig :p

Jag tror att anledningen till att jag reagerar starkt på uttryck som att "fitta ska lukta fitta" är att jag tycker att man då förstärker synen på att fittan är någonting heligt och mystiskt. Resten av kroppen får vi parfymera etc men inte den heliga fittan.
Jag skulle vilja att det kvinnliga underlivet avdramatiserades. För mig är fittan en fantastisk krpppsdel. En kroppsdel som ger mig njutning genom sex eller som kan användas till att föda barn. En cool kroppsdel helt enkelt.
Men för mig är det inte så dramatiskt om man vill ändra lukt på den. På samma sätt som om jag vill ändra lukt genom att använda en vanlig deo eller parfym.
 
Det samma med rakning. Vill man verkligen helraka sig, fine, men det är också att be om problem. Håret finns där av en anledning. De gånger jag trimmat lite mer (nu snackar vi inte bikinilinjen) har jag fått svamp direkt, även innan jag började med medicinen.

Fast det finns ju många grader av trimning. Att inte ansa alls kan också innebära lukt för en del, så var och en får väl hitta den nivå som funkar för en själv.
 
Vill man verkligen helraka sig, fine, men det är också att be om problem. Håret finns där av en anledning. De gånger jag trimmat lite mer (nu snackar vi inte bikinilinjen) har jag fått svamp direkt, även innan jag började med medicinen.

För dig kanske det är att "be om problem" ja, men jag (som exempel) har varit helrakad i rätt många år och jag har aldrig i hela mitt liv haft svamp, skumma flytningar eller luktat illa från fittan, så att kategoriskt påstå att det är att "be om problem" för att man rakar sig är således inte riktigt korrekt.
 
Jag tror att anledningen till att jag reagerar starkt på uttryck som att "fitta ska lukta fitta" är att jag tycker att man då förstärker synen på att fittan är någonting heligt och mystiskt. Resten av kroppen får vi parfymera etc men inte den heliga fittan.
Jag skulle vilja att det kvinnliga underlivet avdramatiserades. För mig är fittan en fantastisk krpppsdel. En kroppsdel som ger mig njutning genom sex eller som kan användas till att föda barn. En cool kroppsdel helt enkelt.
Men för mig är det inte så dramatiskt om man vill ändra lukt på den. På samma sätt som om jag vill ändra lukt genom att använda en vanlig deo eller parfym.

Jag ser en stor risk i att normen går till att alla kvinnor automatiskt ska förstå att de måste parfymera fitty, precis som det idag finns en norm om att raka sig under armarna (tänker på tjejen med orakad armhåla i publiken på melodifestivalen för några år sedan, och rabaldret det blev), och jag tycker att det vore tragiskt om unga tjejer trots problem började parfymera underlivet. För även om många säkert fixar parfym i underlivet utan biverkningar tror jag inte alla kan göra det regelmässigt ofelbart. Det är en känslig miljö, iaf jag är betydligt känsligare i underlivet än under armarna och jag tror inte jag är så ensam om det.

Så där ligger problemet för mig.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
Jag ser en stor risk i att normen går till att alla kvinnor automatiskt ska förstå att de måste parfymera fitty, precis som det idag finns en norm om att raka sig under armarna (tänker på tjejen med orakad armhåla i publiken på melodifestivalen för några år sedan, och rabaldret det blev), och jag tycker att det vore tragiskt om unga tjejer trots problem började parfymera underlivet. För även om många säkert fixar parfym i underlivet utan biverkningar tror jag inte alla kan göra det regelmässigt ofelbart. Det är en känslig miljö, iaf jag är betydligt känsligare i underlivet än under armarna och jag tror inte jag är så ensam om det.

Så där ligger problemet för mig.
Ok. Jag har dock inte sett några produkter som ska vara i fittan utan de jag sett är parfymerade bindor eller intimdeo till ljumskar. Jag vet redan folk som använt parfym till underlivet och det tror jag inte är bra. Då tror jag dessa produkter är bättre.
Sen kanske man inte gillar att de finns produkter som tar bort människolukt men då antar jag att man inte gillar deo eller parfym heller.
 
Senast ändrad:
Svamp ja... Hade jag jätteproblem med som yngre. Fick vara rådet att lufta och behandla med Pevaryl. Om och om igen. Jag hade oftare svamp än inte svamp i flera år. Och Pevaryl gav mig tillslut mer svamp.

Jag bad att få tablettbehandling. Nä det behövdes inte.

Det var faktiskt - det är väl preskriberat nu - en bukefalist som är läkare som tillslut tyckte men vafan och skrev ett recept åt mig. På långtidsbehandling. Låång tids...

Det är typ 15 år sen. Jag får kanske svamp en gång vartannat år (ja och om jag äter antibiotika). Dvs behandlingen löste det.

När jag fick antibiotika brukade jag be om svamptablett. Nej, det räcker med Pevaryl. Samma pevaryl jag inte tål längre, underlivet brinner och hade jag inte svamp innan så...
När min hudläkare skrev ut antibiotika bad jag om tablett för svamp. Javisst sa han. Jag började nästan grina. När han hörde varför skrev han sex uttag på receptet, "för det där låter ju idiotiskt som de resonerat".

Det är med viss ironi jag såg tabletterna bli receptfria - som jag behövt slåss för dem. Ibland kunde man tro att det var knark så motvilliga de var.

Så kanske vara en jävla otur, ett sånt landsting eller Gud vet vad - men min tilltro till gyn/motsv är ganska låg. Om jag kom in och det växte lila svampar med gröna prickar därnere skulle väl det också vara normalt...

Känner SÅ igen mig. När jag var yngre och träffade min förra pv hade jag svamp hela tiden. Då var det omöjligt att få svampmedicin i tablettform. För flera år sen efter en svårbehandlad urinvägsinfektion med 3 olika antibiotika hade jag ett värre svampbus. Min gyn skrev då ut tabl jag åt i flera månader. Sen dess har jag faktiskt inte haft några problem alls, peppar peppar fast jag faktiskt är gravid och svamp kan vara ett problem.
 
Jag tycker detta är en intressant fråga..:D
För när man säger att det ska finnas en naturlig normal lukt från könsorganet... tycker man det om alla andra kroppsdelar också? Ska det finnas en naturlig normal lukt från fötterna etc?
Ja!

Eftersom normal lukt är svag och diskret. Och luktar verkligen inte illa! Nyduschad hud på en person man gllar luktar härligt. Dvs utan parfymerade tåvlar och krämer. Bara hud.

Bakterier däremot skapar dålig lukt.
 
*kl*

För mig har lösningen på obalanserat underliv hetat Ovesterin vagitorier - alltså östrogen. Inga mer sköra slemhinnor, svampinfektioner och urinvägsinfektioner efter den behandlingen (körde intensiv behandling i flera månader).
 
Ja!

Eftersom normal lukt är svag och diskret. Och luktar verkligen inte illa! Nyduschad hud på en person man gllar luktar härligt. Dvs utan parfymerade tåvlar och krämer. Bara hud.

Bakterier däremot skapar dålig lukt.

Lite åt det syrliga hållet (inte surt).

Typ.

Men fötter? Hu!
 
Jag har aldrig märkt någon dålig lukt varken från fötter eller underliv. Men så är jag inte där och nosar heller. Däremot är jag överkänslig för parfymlukt som jag kan uppleva som påträngande och störande.
 
Lite åt det syrliga hållet (inte surt).

Typ.

Men fötter? Hu!
Njae?

Det beror väl precis på vem man luktar på? Visa luktar lite syrligt, andra luktar inte det minsta syrligt. Någon luktar varmt knäckebröd :)

Fötter luktar precis som resten av kroppen. Gott, om det är någon man tycker mycket om. Det är ingen skillnad på hud på fötterna eller hud på axlarna t.ex.
 
Njae?

Det beror väl precis på vem man luktar på? Visa luktar lite syrligt, andra luktar inte det minsta syrligt. Någon luktar varmt knäckebröd :)

Fötter luktar precis som resten av kroppen. Gott, om det är någon man tycker mycket om. Det är ingen skillnad på hud på fötterna eller hud på axlarna t.ex.

Jag tänkte mer på de privata delarna, glömde skriva det :D
 
I vårt landsting är allt normalt...

Fast överläkaren jag träffade på Kvinnokliniken sist var bra. Och den kvinnliga på min vårdcentral.

Undrar om det var samma som när jag var där. I så fall är hon jävla bra. Den FÖRSTA som inte ansåg ligga och gråta av smärta sju dagar per månad och blöda som en stucken gris var normalt. Och den första som ansåg att om jag ville ha barn eller ej var faktiskt jag och ingen annan mest kompetent att avgöra.

Jag var så lycklig att jag utan att blinka lät hennes manliga, unga och snygga kandidat göra en undersökning när hon frågade.
 
Undrar om det var samma som när jag var där. I så fall är hon jävla bra. Den FÖRSTA som inte ansåg ligga och gråta av smärta sju dagar per månad och blöda som en stucken gris var normalt. Och den första som ansåg att om jag ville ha barn eller ej var faktiskt jag och ingen annan mest kompetent att avgöra.

Jag var så lycklig att jag utan att blinka lät hennes manliga, unga och snygga kandidat göra en undersökning när hon frågade.

Inne i stora staden nära stationen. De har inte haft gynekologer så länge fast det kan ju vara samma person som bytt jobb bara :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp