Bukefalos 28 år!

Parfymerade bindor

kolblakkur

Trådstartare
Jag har kanske levt under en sten, men döm om min förvåning när jag öppnade mina nyköpta bindor ikväll (märke: Always). Ut spred sig en syntetisk doft som påminde om sköljmedel. Bindorna var parfymerade?! :wtf::rage::banghead: Är detta ett nytt påfund? Är så jäkla less på företag som tjänar pengar på att tjejer är rädda för att vara "ofräscha". Usch! :arghh: Och det kan verkligen inte vara nyttigt att ha en parfymerad binda i ett underliv!
 
Tror ämnet var på tapeten i en annan tråd här. De flesta var väl överens om att det är skräp, jag gillar det inte heller.
 
Jag fick också en obehaglig överraskning sist jag köpte trosskydd. Förpackningen såg nästan likadan ut som den jag brukar köpa.

Nu vet jag att jag behöver se upp vid inköp av tjejgrejer så jag inte råkar köpa sådant igen.
 
Jaha, så nu räcker det inte med att man har ont som fan, blöder som en gris och inte får plats i sina byxor, nu ska man även behöva vifta fort folk som ska lukta på ens binda?:banghead:

Vad får det lov att vara? blommig mensdoft, en nytvättad mensdoftt eller kanske stilla bris mensdoft?

Någon har för mycket fritid i mensatteraljlandet.......
 
Jag har aldrig sett eller luktat på parfymerade bindor, vad luktar de egentligen, fungerar de över huvud taget och vad är egentligen syftet?
 
Jag har aldrig sett eller luktat på parfymerade bindor, vad luktar de egentligen och fungerar de över huvud taget?

Det är säkert olika mellan olika sorter. De jag har luktar svagt av typ sköljmedel. För mig fungerar det, jag har tidvis problem med rikliga, illaluktande flytningar. Sådär så det luktar genom jeansen..

Med de parfymerade trosskydden så det verkar som om den dåliga lukten neutraliseras. Dvs det luktar inte parfym och det luktar inte illa. Det luktar inget. Vilket för mig är perfekt.

Mitt jättekänsliga underliv har inte reagerat på parfymen.
 
Det är säkert olika mellan olika sorter. De jag har luktar svagt av typ sköljmedel. För mig fungerar det, jag har tidvis problem med rikliga, illaluktande flytningar. Sådär så det luktar genom jeansen..

Med de parfymerade trosskydden så det verkar som om den dåliga lukten neutraliseras. Dvs det luktar inte parfym och det luktar inte illa. Det luktar inget. Vilket för mig är perfekt.

Mitt jättekänsliga underliv har inte reagerat på parfymen.
Har du testat att uppsöka en gynekolog? Sådan lukt skall man inte behöva leva med! Kan vara bakteriell vaginos, vilket medicineras bort.
 
Jag har kanske levt under en sten, men döm om min förvåning när jag öppnade mina nyköpta bindor ikväll (märke: Always). Ut spred sig en syntetisk doft som påminde om sköljmedel. Bindorna var parfymerade?! :wtf::rage::banghead: Är detta ett nytt påfund? Är så jäkla less på företag som tjänar pengar på att tjejer är rädda för att vara "ofräscha". Usch! :arghh: Och det kan verkligen inte vara nyttigt att ha en parfymerad binda i ett underliv!

Använder menskopp i vanliga fall, men köpte ett paket Alwaysbindor att ha efter dotterns födelse för ett par veckor sedan. Du kan föreställa dig dramat som utspelades när jag står nyförlöst och hormonstinn i badrummet hemma och upptäcker att bindjäv-na är parfymerade...:arghh:
 
Jag skulle tycka det kändes konstigt att lukta parfym ur skrevet. Hellre då spruta parfym på byxorna om behovet fanns.

Å andra sidan finns ju parfymerade bajspåsar också. För bajslukt blir så mycket bättre om det blandas med syntetiskt rosendoft.
 
Jag skulle tycka det kändes konstigt att lukta parfym ur skrevet. Hellre då spruta parfym på byxorna om behovet fanns.

Å andra sidan finns ju parfymerade bajspåsar också. För bajslukt blir så mycket bättre om det blandas med syntetiskt rosendoft.

Fast spruta parfym på byxorna är en jättedålig ide om man har problem med illaluktande flytningar. Det blir samma obehagliga doftkrockseffekt som när någon tar lite extra parfym/rakvatten för att "dölja" att de inte tvättat sig på ett par veckor...

Så rekommenderas verkligen inte.
 
"Det är heeeelt normaaalt"....

*suckar lite*

Jag hade samma problem som du, och det var förstås också heeeelt normalt, men den vettiga gynekologen som jag gick till tyckte i alla fall att jag inte skulle behöva ha det så, utan skrev ut en antibiotikakur att ta lokalt (vagitorier) under någon veckas tid. Det hjälpte, detta var 5-6 år sedan och jag har inte haft problem sedan dess...
 
Jag hade samma problem som du, och det var förstås också heeeelt normalt, men den vettiga gynekologen som jag gick till tyckte i alla fall att jag inte skulle behöva ha det så, utan skrev ut en antibiotikakur att ta lokalt (vagitorier) under någon veckas tid. Det hjälpte, detta var 5-6 år sedan och jag har inte haft problem sedan dess...

Frågan är ju var man hittar en sådan... Jag har liksom gett upp, och lärt mig leva med det (det går i perioder över månaden). En gång testade en trevlig gynekolog för vaginos, det var dock under en period när det inte luktade apa. Testet negativt. Men i övrigt har de inte ens testat, och jag har sökt. Inklusive när det verkligen varit illa. Men jag träffar bara de där jävla "allt är normalt om du är kvinna"-gynekologerna.

Om bakteriell vaginos kan komma och gå så stämmer allt annat till punkt och pricka.
 
Generellt tycker jag det är en skitdålig idé med två starka lukter som möts. Det blir sällan harmoni, men väldigt ofta kväljningar.

Precis, det blir bara vidrigt. Därför jag är så tacksam mot de parfymerade trosskydden, eftersom själva parfymlukten inte känns (jo om man sätter näsan precis mot ett trosskydd och sniffar) men resultatet blir neutralt. Om det sitter i något i själva trosskyddet och inte just den svaga parfymeringen låter jag vara osagt - jag är nöjd med att jag slipper att det luktar. Alls. Inte ens om man sätter näsan i skrevet på brallorna (jag har testat, ja).

Så jag blir faktiskt ganska ofta lite trött och ledsen när t ex parfymerade trosskydd och bindor hånas och häcklas. Jag tycker i sig inte om fenomenet att kvinnor inte ska lukta något naturligt, ve och fasa om de skulle lukta lite svett eller om de vid närkontakt skulle lukta lite kön. Det gillar jag inte och jag gillar än mindre om/att unga flickor och kvinnor påverkas i den vägen. Samtidigt vet jag att redan på min tid så sprayade vissa spraydeo mot underlivet (vad det gjorde med slemhinnorna och vilka framtida problem de fick vill jag knappt tänka på) just för det "inte skulle lukta". Så fenomenet är inte nytt, tyvärr.

Men när man samtidigt glömmer att det finns ganska många kvinnor som har problem, då blir det ledsamt. Ofta så häcklas trosskydd över huvud taget, som en onödig och konstlad produkt osv. Alla de kvinnor med så rikliga flytningar att det blir blött rakt genom jeansen håller nog inte riktigt med om att trosskydd är onödigt. Och de som likt mig (eller så finns det bara jag) som faktiskt med svagt parfymerade trosskydd slipper lukta illa på riktigt, de håller nog inte med i häcklandet av parfym. Och för båda grupperna så är trosskydd (ev med parfym) bra mycket bättre än många av de hemsnickrade lösningar de har använt innan.

Så, diskutera gärna fenomenet och problemen med det. Men häckla och håna skulle jag vara tacksam om jag slapp. Nu är jag snart 40 och ganska trygg i mig själv, men hade jag varit 20 hade jag ärligt mått dåligt av många av kommentarerna. OBS, jag talar inte specifikt om enbart den här tråden (den är hyfsat okej) utan allmänt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp