Bukefalos 28 år!

Pass, vet. besiktning m.m.

T

trullslitenmedtuff

Hej.
har nu kommit till den punkt då jag skall köpa egen ponny. HAde tänkt mig en maxad D-ponny ev. liten häst.
Har kollat på en del & det förvånar mig att väldig många inte har pass.
Sa jag undrar vart är bäst att regga. ponnyn & fixa pass ?
och ungefär hur kmt. kostar en veterinärbesiktning ?
 
Sv: Pass, vet. besiktning m.m.

Var du ska registrera ponnyn beror på vilken ras det är. Om det är en korsningsponny är det ASRP som gäller. ASRP står för Avelsföreningen Svensk Ridponny som även registrerar korsningar utan känd härstamning i det s.k. "slaskregister". Det kostar en slant att regga och få pass, mellan 400-1000 kr beroende på hur mycket papper hästen har. För min shettis utan papper kostade det totalt 1200 kr innan passet var klart. Då ingick det även chippning. Reggad i ASRP.s slaskregister...
//marti
 
Sv: Pass, vet. besiktning m.m.

Glömde svara på din fråga om veterinärbesiktning! Samma sak där, priset beror på var du besiktar, klinik eller s.k. gårdsbesiktning. Priset beror även på hur mycket röntgen som är aktuellt. Det är vanligt att säljaren står för "normal" besiktning medans ev. röntgen betalas av köparen.
//marti
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 291
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 439
Senast: hastflicka
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 457
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Agria Hundpromenad
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp