Bukefalos 28 år!

N

Notorius

Måste man ha pass i år för att få tävla ?
Alltså ha med sig passet till tävligen?
 
Sv: Pass

jag tror det är följande som gäller:

Du behöver inte ha hästpass för att tävla hemma i Sverige men far du utanför våra gränser, då ska du ha hästpass. Däremot ändras reglerna efter 2005 års slut. Alltså kommer du behöva ett hästpass 2006.
 
Sv: Pass

Men det står ju på ett x-antal sidor att hästpass måste medföras vid tävling. Så man bör ju ha det med sig...
 
Sv: Pass

Passet behöver inte tas med. Det var ingen arrangör som var intresserade av vårt pass under förra säsongen. Dessutom så har ju alla hästägare 2005 på sig att skaffa pass till sina hästar.
 
Sv: Pass

Bara för dom inte var intresserad betyder det ju inte att det är rätt..

saxat från Svehäst: Från och med 1 mars 2002 ska alla svenska hästar ha ett pass. I första hand krävs hästpass för föl, vid tävling, export och slakt,

saxat från Jordbruksverket: I första hand krävs hästpass för föl, vid tävling, ägarbyte, export och slakt
 
Sv: Pass

Ska man tävla så är ju TR det man ska rätta sig efter, och mig veterligen står det ingenting där om att man måste visa upp sitt hästpass.
 
Sv: Pass

På ridsportsförbundets hemsida finns det INGEN information om att hästpass krävs för tävling innanför Sveriges gränser.

Läs mer här...
 
Sv: Pass

TR säger inget om pass, MEN i och med att vaccinationerna i fortsättningen ska stå i passet så måste du ju ha med passet för att kunna ha visa vaccinationsintyget.
 
Sv: Pass

Vi höll faktiskt på att diskutera det där idag...
Ska skicka efter ett EU-pass till Linnéa inom dom närmsta veckorna (tar månader/ett år! innan man får det).
Jag har också hört en massa prat om ID-registreringar och sånt, men vad vi vet så är det Livsmedelsverket som har som krav att alla hästar som ska slaktas måste ha ID innan slutet på år 2005. Däremot finns det inga BESTÄMMELSER/ REGLER om att detta måste medföras på tävling, även om det är något som många arrangörer strävar efter (vilket jag i&försig tycker är bra).

Men som sagt, jag har för mig att man inte måste ha pass med sig i år för att få tävla...

/Mi :cool:
 

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
697
Senast: tuaphua
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
457
Senast: shebeen
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 158
Senast: grodan21
·
Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp