Bukefalos 28 år!

anna_anna

Trådstartare
Har börjat rida ett sto som är efter Gidde. Problemet med henne är att hon går över i passgång, både när det går extremt sakta (runt 3 min) och när det går fort. Det händer att hon travar normalt, men oftast är det passgång.

Ägaren har tröttnat på detta och frågade mig om jag ville börja rida o köra eftersom hon är en perfekt nybörjarhäst. Vilket jag nu har börjat göra :)

Någon som har har/haft en passhäst? Kan man göra något åt det? Ändra träning eller skoning? Skydd? Alla svar tas tacksamt emot!
 
Sv: Passgång

Det finns massa olika balanser.. Kan inte ägaren hjälpa dig?

Min som gick i passgång funka bra med järnskor bak o päronskor i fram.
 
Sv: Passgång

En häst som aldrig blev travtränad här pga olycka vid inkörningen passade alltid, såg när han blev riden och det var endast passgång. Nästa som köpte honom tränade jättemycket med bommar så hästen var tvungen att trava, hon höll på i några månader med det, skritt nära inpå och trav över med hästen i balans. Till slut började hästen trava och kunde arbeta vidare därifrån med mycket övergångar.

Tror de även ändrade skoningen (hade lång tår tidigare).
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 256
Senast: kolblakkur
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 321
Senast: tuaphua
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 309
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp