Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Okej tack för svaret ❤️
Jag försöker att tänka att det kommer gå bra iallafall och att dom är vana att man kanske tycker att det är svårt och så. Men det är ändå jobbigt och bara läskigt tycker jag. Och att om jag har fattat så ifall dom får veta nåt annat brott så måste dom anmäla det så då vill jag inte råka säga nåt om domandra äckel sakerna för jag vill INTE anmäla det. Men om jag ska förklara hur jag började att skriva med den äckel gubben så kommer jag låta helt störd om jag säger att jag bara ville det och att jag inte förklarar nånting. Men det är svårt att förklara och bara inte säga nånting om detandra också.
Plus så jag VET att många som skriver på flashback inte är så trevliga personer kanske men förut när jag har läst där så har VÄLDIGT många haft en ganska så dålig syn på såna som mig så jag är jätte nervös för det också att polisen och alla bara ska tänka som att jag är en typisk sån tjej så lyssnar ingen på mig liksom och att jag bara ljuger.
Ja men det bara känns som att kanske många tänker som dom som skriver på flashback eller iallafall nånting liknande. För om man läser där tillexempel förut så var det en som hade varit med om dåliga saker på hvb hemmet som hon bodde på med en manlig personal och då var det många som skrev väldigt neggativt hur såna tjejer brukar vara. Typ att det är trasiga border line tjejer som mani pulerar män och massa sånt och ungefär att det var hennes fel så hon fick skylla sigsjälv. Och att det är jätte jobbigt att ha såna jobb så det är nästan bara äckel gubbar och makt galna och såna som vill jobba på hvb och sis och sånt. Så jag VET att dom kanske har fel ofta och att inte ALLA tycker som dom som skriver där men känns ändå som att kanske många gör det.
Och tack för tipsen om hur jag kan säga och att jag har rätt att inte be rätta mera om detandra ❤️
De som skriver på flashback är en speciell, liten klick människor som inte tänker som vanligt folk gör. Ibland undrar jag om ens de tycker som de skriver eller om de bara vill göra sig dumma.
 
Okej tack för svaret ❤️ Vet du om han fick veta att du hade anmält han?
Gjorde nyligen en polisanmälan. Hade hoppats att personen fick veta det så att den i alla fall skulle förstå att den hade gjort något olagligt. Men pratade mycket med polisen och fick veta att man inte automatiskt får veta att någon har polisanmält en. Det är många som polisanmäler folk för allt möjligt och omöjligt så om ärendet läggs ner blir bara den som har anmält informerad om det.
Hur det fungerar om det blir förundersökning vet jag inte. Det kan säkert @Lillgrådis och/eller @gulakatten svar på.
 
Ja men det bara känns som att kanske många tänker som dom som skriver på flashback eller iallafall nånting liknande. För om man läser där tillexempel förut så var det en som hade varit med om dåliga saker på hvb hemmet som hon bodde på med en manlig personal och då var det många som skrev väldigt neggativt hur såna tjejer brukar vara. Typ att det är trasiga border line tjejer som mani pulerar män och massa sånt och ungefär att det var hennes fel så hon fick skylla sigsjälv. Och att det är jätte jobbigt att ha såna jobb så det är nästan bara äckel gubbar och makt galna och såna som vill jobba på hvb och sis och sånt. Så jag VET att dom kanske har fel ofta och att inte ALLA tycker som dom som skriver där men känns ändå som att kanske många gör det.
Och tack för tipsen om hur jag kan säga och att jag har rätt att inte be rätta mera om detandra ❤️
Lyssna inte på Flashback! Det finns dräggiga typer där som säger riktigt hemska kvinnoförnedrande grejer. Jag tappar tilltron till mänskligheten helt när jag läser där, sen minns jag att resten av världen inte är Flashback.
 
Gjorde nyligen en polisanmälan. Hade hoppats att personen fick veta det så att den i alla fall skulle förstå att den hade gjort något olagligt. Men pratade mycket med polisen och fick veta att man inte automatiskt får veta att någon har polisanmält en. Det är många som polisanmäler folk för allt möjligt och omöjligt så om ärendet läggs ner blir bara den som har anmält informerad om det.
Hur det fungerar om det blir förundersökning vet jag inte. Det kan säkert @Lillgrådis och/eller @gulakatten svar på.

Det är bara om någon har blivit delgiven misstanke, alltså hörd av polis som misstänkt för ett visst brott, som den underrättas om beslut att lägga ner förundersökningen (14 § förundersökningskungörelsen). Då måste den såklart få reda på det eftersom den behöver veta om det finns en pågående brottsutredning och risk för åtal eller inte.

Men det händer ibland att det inleds förundersökning där det är lägre beviskrav ("kan antas att brott har begåtts"), men sedan så får man aldrig fram så mycket bevisning så det kommer upp till att delge någon misstanke (skäligen misstänkt eller mer).

Då kommuniceras inte nedläggningsbeslutet, även om det finns en eller flera namngivna personer som "utpekad"/misstänkt i anmälan. Och då så får den som har anmälts inte heller reda på det, oavsett om det har hållits målsägande- eller vittnesförhör eller gjorts andra åtgärder.
 
Det är bara om någon har blivit delgiven misstanke, alltså hörd av polis som misstänkt för ett visst brott, som den underrättas om beslut att lägga ner förundersökningen (14 § förundersökningskungörelsen). Då måste den såklart få reda på det eftersom den behöver veta om det finns en pågående brottsutredning och risk för åtal eller inte.

Men det händer ibland att det inleds förundersökning där det är lägre beviskrav ("kan antas att brott har begåtts"), men sedan så får man aldrig fram så mycket bevisning så det kommer upp till att delge någon misstanke (skäligen misstänkt eller mer).

Då kommuniceras inte nedläggningsbeslutet, även om det finns en eller flera namngivna personer som "utpekad"/misstänkt i anmälan. Och då så får den som har anmälts inte heller reda på det, oavsett om det har hållits målsägande- eller vittnesförhör eller gjorts andra åtgärder.
Tack för svaret. I vårt fall inleddes ingen förundersökning. (Polisen hade lämnat besked om att handlingen var olaglig och rekommenderat/hjälpt till med en polisanmälan. Men gissar att brottet bedömdes som för lindrigt för att de skulle gå vidare)
 
Hoppas det har gått bra för dig idag :heart

Läste ikapp tråden nu (haft lite internetpaus :)) och blev så glad av att få läsa om din underbara valp, och så otroligt fin på bild också!!

Angående polisförhör har jag varit på polisförhör en gång. Hon som skulle hålla förhöret kom och mötte mig i dörren när jag kom till polisstationen så gick vi in i ett rum där jag fick visa ID-kort och hon förklarade hur förhöret skulle gå till - jag berättar först fritt och sen kanske hon skulle ställa följdfrågor.
Vi satt på varsin sida av ett skrivbord, hon hade en datorskärm och tangentbord på sin sida men jag kan inte minnas om hon skrev något där. De spelade in förhöret på en mobil.
Jag hade rätt mycket ångest under mitt förhör men vi tog det i min takt, hon frågade om jag ville ta pauser och t.ex. gå ut och ta frisk luft men jag valde att bara göra förhöret i ett svep, dock tog vi det i min takt. Jag hade svårt att förklara vissa saker i ord så jag ritade lite bilder, gick bra det med :)
Jag var jättenervös inför mitt förhör men det gick verkligen mycket bättre än vad jag trodde. Vet såklart inte hur förhör går till för andra men här var iallafall min erfarenhet av det :)
 
Så underbart att läsa om din valp @EmmaFilippa! Vilken liten guldklimp, tänk så fint att ni fick varandra. :heart Jag började gråta på bussen när jag läste om det häromdagen, tack så mycket! 😅 :love: Jag hoppas att det känns bra på hbv idag!
 
En sak till jag kom på om polisförhör! Det kan vara svårt att komma ihåg allt när man sitter där. Ibland kan man behöva säga att man inte vet eller inte kommer ihåg och det är helt okej - det finns inga fel svar! Jag fick även ett nummer till utredaren jag kunde runga eller smsa om jag kom på något jag inte sagt under förhöret.
 
Jag vill bara skriva tack igen till ni som har svarat om polis förhör och sånt och skrivit snälla saker om min valp och så ❤️❤️
Somsagt så är jag på hvb igen nu så jag har gjort en ny dagboks tråd för denhär bara känns fel att skriva i nu för nu är det ju ingen paus från livet mera. Så jag kommer låsa denhär bara så ni vet och skriva i den nya tråden för det bara känns som jobbigt att skriva här som är om bup när jag inte är kvar där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 671
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp