Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Han ser så vuxen ut också nu 😍
Och bara så ingen tror det men jag älskar M EXAKT likamycket nu också!! Bara att jag är jätte jätte JÄTTE tack sam att jag har min valp och jag hoppas att M kommer finnas kvar LÄNGE så han kan lära min valp massa saker som han kan ❤️💙
 

Bifogade filer

  • DSC_2325~2.JPG
    DSC_2325~2.JPG
    587,3 KB · Visningar: 79
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️
Du glömde att valpen är JÄTTESÖT också :love: :love:
 
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️
Vad glad jag blir att läsa detta! Tänk att han visste vad du behövde och kunde ge det. Och att han är rolig att träna med. Och att han känns perfekt för dig.

Han ser otroligt klok och snäll ut! :heart
 
Han ser så vuxen ut också nu 😍
Och bara så ingen tror det men jag älskar M EXAKT likamycket nu också!! Bara att jag är jätte jätte JÄTTE tack sam att jag har min valp och jag hoppas att M kommer finnas kvar LÄNGE så han kan lära min valp massa saker som han kan ❤️💙

Åh djur alltså :love: Jag blir också superglad att det gått så bra och att du har kloka snälla M och fina duktiga valpen i din egen lilla "flock"!
 
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️
Fyfan vad häftigt stt han vet! Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen. Bästa klokaste valpen som jag tror kommer vara den bästa man kan tänka sig för dig!!
 
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️

Jag blir helt tårögd av att läsa, sååååå fint 😭😍😭😍😭😍
 
Det har iallafall detmesta varit en okej dag idag ❤️
Men nu så är det bara middag sen ska jag till bup men jag HOPPAS att jag blir ut skriven imorgon iallafall. För det är ändå bättre att vara här och ha som mera normal känsla och att om min valp får vara här så kommer jag ju ha MYCKET mera att göra helatiden motför på bup. Och mycket mindre ensam känsla o avsett ifall valpen är här eller M eller båda ❤️
 
Det har iallafall detmesta varit en okej dag idag ❤️
Men nu så är det bara middag sen ska jag till bup men jag HOPPAS att jag blir ut skriven imorgon iallafall. För det är ändå bättre att vara här och ha som mera normal känsla och att om min valp får vara här så kommer jag ju ha MYCKET mera att göra helatiden motför på bup. Och mycket mindre ensam känsla o avsett ifall valpen är här eller M eller båda ❤️

Så himla glad för din skull ❤❤❤
 
Vi ska åka nu men jag bara vill fråga först OM nån vet om nån har varit med om det eller känner nån som har eller nånting.
Men vet nån hur ett polis förhör går till?
Jag har bara varit i polisförhör pga jobbet. Men då brukar de kolla så att jag är rätt person liksom, typ fråga personnummer, och sen be mig berätta fritt om den aktuella händelsen. Sen kanske polisen har frågor efteråt, och då svarar jag på dem så gott jag kan.
Men det är ju en helt annan typ av händelse/brott så kanske är det annorlunda för dig.
Poliserna brukar vara väldigt snälla iaf.
 
Vi ska åka nu men jag bara vill fråga först OM nån vet om nån har varit med om det eller känner nån som har eller nånting.
Men vet nån hur ett polis förhör går till?
De kommer förklara för dig hur förhöret ska gå till innan ni börjar. Men vanligtvis får man först info om hur det funkar och sen får man berätta fritt om anledningen till att man är där. Och sen ställer förhörsledaren sina frågor. Sen kan förhör se lite olika ut men det är grunden skulle jag säga.

Lycka till nu! Och det är helt okej att ställa frågor om det är nåt du inte förstår, eller att säga om det är nåt som känns obekvämt.
 
Vi ska åka nu men jag bara vill fråga först OM nån vet om nån har varit med om det eller känner nån som har eller nånting.
Men vet nån hur ett polis förhör går till?
Jag har blivit förhörd efter ett överfall, det var alltså jag som blivit överfallen, jag var dock vuxen så det är kanske inte exakt samma som om när någon under 18 blir förhörd. Det var ett samtal på en polisstation med en snäll kvinna, ställde frågor om vad som hänt. Man fotade lite blåmärken och rivsår, sen åkte hon och jag +en polis till till platsen där det hände och de ställde lite frågor om det. De var mycket vänliga och snälla.
 
Tack för svaren ❤️ Jag ska inte på nåt förhör exakt NU men vill iallafall veta lite hur det kommer gå till när det är. Men ja jag bara är o rolig för ifall det blir sådär stopp så jag inte KAN prata så kanske dom tycker att jag verkar dum i huvudet bara. Får man skriva eller rita eller nånting eller måste man BARA prata?
 
Tack för svaren ❤️ Jag ska inte på nåt förhör exakt NU men vill iallafall veta lite hur det kommer gå till när det är. Men ja jag bara är o rolig för ifall det blir sådär stopp så jag inte KAN prata så kanske dom tycker att jag verkar dum i huvudet bara. Får man skriva eller rita eller nånting eller måste man BARA prata?

Du får uttrycka dig så som du klarar, och du kan säga det från början om du är rädd för att det kommer att bli stopp så du inte får fram något, så vet alla att det kan hända och så kan ni prata om hur ni bäst kan lösa det om det händer. Polisförhör är absolut inte bara till för att "perfekta" människor ska höras, utan det finns människor som behöver höras som har alla möjliga svårigheter på grund av diagnoser eller handikapp eller språkproblem. Och sådant får man hjälpas åt med att försöka lösa så bra det går, så att alla ska få fram det man kan berätta.

Du kan också begära en paus under förhöret om det behövs, antagligen märker förhörsledaren också om det behövs men du får lov att säga ifrån också. Eller så avbryter man och fortsätter med förhör en annan dag. Förhörsledarna är som sagt där för att i första hand lyssna på vad du har att berätta, på det sätt du kan, och det får lov att ta lite tid om det behövs.

(Detta alltså enligt min erfarenhet, jag känner ju inte den som ska hålla i just ditt förhör men har ändå lyssnat på och tagit del av olika polisförhör i jobbet + håller själv förhör i domstolen sedan mer än 20 år tillbaka, så har ganska mycket vetskap om hur det är normalt.)
 
Senast ändrad:
Tack för svaren ❤️ Jag ska inte på nåt förhör exakt NU men vill iallafall veta lite hur det kommer gå till när det är. Men ja jag bara är o rolig för ifall det blir sådär stopp så jag inte KAN prata så kanske dom tycker att jag verkar dum i huvudet bara. Får man skriva eller rita eller nånting eller måste man BARA prata?

Jag tror polisen är ganska vana vid att man har svårt att prata på förhör. :heart Jag satt och grät och hulkade när jag var på förhör och då var jag ändå vuxen (runt 30) och det var "bara" en trafikolycka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 671
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp