Paus från livet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville förklara lite men det är bara stopp i min hjärna och att jag inte kan skriva här. Och jag vet att vissa tycker att det är fel att skriva här eller att jag ungefär får skylla mig själv.
Men det är iallafall väldigt dåligt nu. För som pappa sa om jag VILL vara på bup om jag VILL ha sond då är det dåligt. Men det kanske är nöd vändigt justnu.
Jag vet inte hur länge som jag kommer vara här men planen iallafall är inte sålänge. Men justnu så orkar jag inte ens tänka på den riktiga världen utan för.
Och jag kommer nog att ha en paus från bukefalos eller iallafall inte vara här såmycket. För det bara är jobbigt och endel saker är väldigt triggande. Men jag ville bara skriva dethär till ni som brukar skriva till mig och så ❤️
 

Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️
Djur fattar så himla mycket ibland ❤️ Jag är glad att det blev en sån fin och klok valp du fick, det är inte ett dugg barnsligt att vara glad över det!
 
Mamma ringde och sa en sak som hon fick veta från polisen idag så jag fick skit skit SKIT mycket ångest. Och alltså min valp är ju inte tränad nåt speciellt ALLS bara att jag hoppas att han ska kunna bli psykisk hälsa hund i fram tiden. Men iallafall så han fattade ÄNDÅ direkt att det var nåt så han kom fram och skickade jätte mycket på mig och var jätte gullig 💙💙💙
Och nu har vi varit ute en liten stund och tränat och alltså han är sååå duktig! 💙 Dethär kanske låter jätte barnsligt och dumt men påriktigt så han är JÄTTE smart och iallafall allt som märks nu så är han EXAKT min dröm hund! Så det är nästan o verkligt att han är MIN! Och alla som var neggativa att det är sååå stor risk att köpa en valp för den kanske inte alls passar till det man vill så denenda hunden jag borde skaffa var en vuxen färdig ut bildad psykisk hälsa hund så kan jag bara säga en sak att även om min valp inte skulle bli god känd så kommer han ÄNDÅ hjälpa mig jätte jätte mycket och han är HELT perfekt förmig!
Och jaa justdet men vi be hövde inte ens ha sele och koppel när vi tränade för han är SÅÅ duktig och vill inte ens springa iväg från mig ❤️


Åh vilken fantastisk fin hund du har :heart vad glad jag blev av att läsa detta. Jag hoppas verkligen att din hund kan göra att livet blir lite lättare för dig. Han är fantastiskt söt också. Kram till er båda.
 
Vi ska åka nu men jag bara vill fråga först OM nån vet om nån har varit med om det eller känner nån som har eller nånting.
Men vet nån hur ett polis förhör går till?
Jag har förutom i jobbet (har jobbat inom myndighet) varit i polisförhör eftersom jag hade ett äckel som började skicka obehagliga meddelanden till mig, hota mig och slutligen dök upp utanför jobbet en dag. Då hade han satt sig i bilen och kört 25 mil efter att jag bett honom dra åt he….
Då blev jag riktigt rädd och allt polisanmäldes.
Förhöret hölls av en jättetrevlig kvinna och var mer som en pratstund. Hon var inkännande och empatisk.
 
Han ser så vuxen ut också nu 😍
Och bara så ingen tror det men jag älskar M EXAKT likamycket nu också!! Bara att jag är jätte jätte JÄTTE tack sam att jag har min valp och jag hoppas att M kommer finnas kvar LÄNGE så han kan lära min valp massa saker som han kan ❤️💙

Han ser underbar ut 😍 och han verkar ha valt dig till sin ägare, så fint 😍🥰.
 
Du får uttrycka dig så som du klarar, och du kan säga det från början om du är rädd för att det kommer att bli stopp så du inte får fram något, så vet alla att det kan hända och så kan ni prata om hur ni bäst kan lösa det om det händer. Polisförhör är absolut inte bara till för att "perfekta" människor ska höras, utan det finns människor som behöver höras som har alla möjliga svårigheter på grund av diagnoser eller handikapp eller språkproblem. Och sådant får man hjälpas åt med att försöka lösa så bra det går, så att alla ska få fram det man kan berätta.

Du kan också begära en paus under förhöret om det behövs, antagligen märker förhörsledaren också om det behövs men du får lov att säga ifrån också. Eller så avbryter man och fortsätter med förhör en annan dag. Förhörsledarna är som sagt där för att i första hand lyssna på vad du har att berätta, på det sätt du kan, och det får lov att ta lite tid om det behövs.

(Detta alltså enligt min erfarenhet, jag känner ju inte den som ska hålla i just ditt förhör men har ändå lyssnat på och tagit del av olika polisförhör i jobbet + håller själv förhör i domstolen sedan mer än 20 år tillbaka, så har ganska mycket vetskap om hur det är normalt.)
Okej tack för svaret ❤️
Jag försöker att tänka att det kommer gå bra iallafall och att dom är vana att man kanske tycker att det är svårt och så. Men det är ändå jobbigt och bara läskigt tycker jag. Och att om jag har fattat så ifall dom får veta nåt annat brott så måste dom anmäla det så då vill jag inte råka säga nåt om domandra äckel sakerna för jag vill INTE anmäla det. Men om jag ska förklara hur jag började att skriva med den äckel gubben så kommer jag låta helt störd om jag säger att jag bara ville det och att jag inte förklarar nånting. Men det är svårt att förklara och bara inte säga nånting om detandra också.
Plus så jag VET att många som skriver på flashback inte är så trevliga personer kanske men förut när jag har läst där så har VÄLDIGT många haft en ganska så dålig syn på såna som mig så jag är jätte nervös för det också att polisen och alla bara ska tänka som att jag är en typisk sån tjej så lyssnar ingen på mig liksom och att jag bara ljuger.
 
Jag har förutom i jobbet (har jobbat inom myndighet) varit i polisförhör eftersom jag hade ett äckel som började skicka obehagliga meddelanden till mig, hota mig och slutligen dök upp utanför jobbet en dag. Då hade han satt sig i bilen och kört 25 mil efter att jag bett honom dra åt he….
Då blev jag riktigt rädd och allt polisanmäldes.
Förhöret hölls av en jättetrevlig kvinna och var mer som en pratstund. Hon var inkännande och empatisk.
Okej tack för svaret ❤️ Vet du om han fick veta att du hade anmält han?
 
Vi lyssnar ju på dig! Och det är nog väldigt ovanligt att de som skriver på Flashback jobbar med att hålla förhör. I alla fall inte de som uttrycker sig grisigast på Flashback, är det något man kan ha en dålig syn på så är det hur de dömer om saker de inte fattar hälften av. Deras åsikter är inte sådana som normala människor med empati har.

Du kan till exempel säga att det hade hänt en dålig sak med någon annan person innan du började skriva med den här typen, men att du inte vill gå in på det och att den andra saken är något som du inte vill anmäla. Det finns ingen som då kan tvinga dig till att berätta en massa om vad som hänt förut. Du har ju inte avlagt någon ed (som ett vittne gör i domstol), utan det viktiga nu är att polisen förstår lite om dig och om hur du har mått och mådde när just detta hände, det behöver inte i detaljer redas ut varför och ställs det ändå frågor om något annat så har du rätt att säga att du inte vill berätta mer om det.
 
Vi lyssnar ju på dig! Och det är nog väldigt ovanligt att de som skriver på Flashback jobbar med att hålla förhör. I alla fall inte de som uttrycker sig grisigast på Flashback, är det något man kan ha en dålig syn på så är det hur de dömer om saker de inte fattar hälften av. Deras åsikter är inte sådana som normala människor med empati har.

Du kan till exempel säga att det hade hänt en dålig sak med någon annan person innan du började skriva med den här typen, men att du inte vill gå in på det och att den andra saken är något som du inte vill anmäla. Det finns ingen som då kan tvinga dig till att berätta en massa om vad som hänt förut. Du har ju inte avlagt någon ed (som ett vittne gör i domstol), utan det viktiga nu är att polisen förstår lite om dig och om hur du har mått och mådde när just detta hände, det behöver inte i detaljer redas ut varför och ställs det ändå frågor om något annat så har du rätt att säga att du inte vill berätta mer om det.
Ja men det bara känns som att kanske många tänker som dom som skriver på flashback eller iallafall nånting liknande. För om man läser där tillexempel förut så var det en som hade varit med om dåliga saker på hvb hemmet som hon bodde på med en manlig personal och då var det många som skrev väldigt neggativt hur såna tjejer brukar vara. Typ att det är trasiga border line tjejer som mani pulerar män och massa sånt och ungefär att det var hennes fel så hon fick skylla sigsjälv. Och att det är jätte jobbigt att ha såna jobb så det är nästan bara äckel gubbar och makt galna och såna som vill jobba på hvb och sis och sånt. Så jag VET att dom kanske har fel ofta och att inte ALLA tycker som dom som skriver där men känns ändå som att kanske många gör det.
Och tack för tipsen om hur jag kan säga och att jag har rätt att inte be rätta mera om detandra ❤️
 
Jag ska bli ut skriven från bup idag. Som borde kännas jätte bra och skönt men ändå så gör det inte det. Och jag kommer inte ens håg hur det är att vara på hvb somvanligt för det känns sååå längesen.
Men ja justnu så känns detmesta bara jobbigt ändå tyvär och så får jag dåligt sam vete för det också 🙁
 
Jag ska bli ut skriven från bup idag. Som borde kännas jätte bra och skönt men ändå så gör det inte det. Och jag kommer inte ens håg hur det är att vara på hvb somvanligt för det känns sååå längesen.
Men ja justnu så känns detmesta bara jobbigt ändå tyvär och så får jag dåligt sam vete för det också 🙁


Förstår att det kan kännas ovant nu när du inte varit där på ett tag. Hoppas du snart känner att du kommer in i rutinerna igen och att det känns bra. Kommer du ha valpen något mer nu snart? Kommer din kontaktperson att jobba idag och kan vara där och ta emot dig?
 
Det är inte så konstigt om det känns lite nervöst, spänt och jobbigt tycker jag och det är verkligen inget du ska behöva ha dåligt samvete för. Det är helt okej att känna så. Men jag förstår ju att det är lättare sagt än gjort. Jag både hoppas och tror att det kommer att bli jättebra, och att du snart får träffa din helt underbart söta valp igen :love:
 
Jag tycker inte det är konstigt alls, så du ska inte ha dåligt samvete :heart
Som typ att komma tillbaka till jobbet när man varit borta länge, fastän man känner alla kan det fortfarande vara lite nervöst liksom.
 
Inte det minsta konstigt att det känns konstigt och lite nervöst. Dåligt samvetekänslan får också bo där, hoppas den bara bor en kort stund när du inser att det är okej och att det är helt naturligt att vara stressad inför en förändring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 674
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp