Bukefalos 28 år!

Påven är barnlös

Påven tycker att kvinnor ska skaffa barn i stället för husdjur. Då undrar jag: Hur många barn har Påven själv?
Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.
 
Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.
Jag känner väl egentligen att katolska kyrkan gjort sitt och inte alls behöver träda in i det 21:à århundradet. Men nu när de ändå gjort det så håller jag med om att de borde göra det på riktigt också.
 
Sannolikheten att påven är barnlös känns inte så stor. Det skulle vara om korgossarna är hans enda intresse. Han behöver bara inte ta hand om sina barn.

Tror det krävs några århundraden till innan katolska kyrkan kliver in i 21a århundradet, tyvärr.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Motacilla
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 347
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Om Israel är bekymrade över de civila i Gaza och tycker de ska evakuera, så finns det en enkel lösning. Låt palestinska kvinnor och...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
8 696
Senast: Roheryn
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp