Bukefalos 28 år!

Pay and ride tips

nattrexx

Trådstartare
Hejhej! Ska snart ut på min första pay and ride och har lite småfrågor :) När man börjar programet (ska rida LC) Får man en startsignal eller något? Och när man är klar ska man vänta där inne på banan tills man vet sina procent? Känns ju lite konstigt om man te.x rider över 60% och så får man inte en rosett på vägen ut utan att typ någon kommer springande efter en efter man gått ut..
Flera tips som ni har att ge är välkomna :D behöver veta så mycket som möjligt så jag inte gör fel XD (har hänt mig att jag gjort fel andra gånger, te.x på min första pay&jump när jag red ut på fel ställe, red ut där man skulle gå in haha XD) :)
 
Startsignal får man, domaren reser sig/ blåser i pipan. Du får feedback direkt närdu hhar gjort sluthälsningen men, du får gå och hämta resultatet i sekretariatetnnär det är färdigt skrivet och då får man oftast köpa sin rosett. Hoppas ni får en bra dag och en trevlig ritt!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 374
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 760
Senast: Freazer
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Buck
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp