Pepparkakor utan palmolja?

Mia_R

Trådstartare
Förra året hittade jag det hos Göteborgs kex, men när jag letar i år hittar jag inga. :( Någon som har några tips?

Nej, jag tänker inte baka egna, för jobbigt för det lilla jag äter.
 
Jag hittade några för ett tag sen som faktiskt innehöll smör. Minns inte vilka och om de även innehöll annat fett...
 
Nyåkers pepparkakor har jag för mig har blivit palmfria. De är dessutom de godaste jag någonsin ätit (köper de stora plåtburkarna men antar att det är samma i alla), så dem rekommenderar jag :D
 
Dessa är utan palmolja och dessutom ekologiska.
EKO_Pepparkakor-burk-510x395.jpg
 
Förra året hittade jag det hos Göteborgs kex, men när jag letar i år hittar jag inga. :( Någon som har några tips?

Nej, jag tänker inte baka egna, för jobbigt för det lilla jag äter.
Jag brukar köpa city gross egna deg. Men då måste man ju kavla ut och in i ugnen. Kanske du vill ha helt färdiga?

Hur ser det ut med ikeas pepparkakor? Någon som vet?

Edit: nej ikeas går tyvärr bort :(
 
Jag brukar köpa city gross egna deg. Men då måste man ju kavla ut och in i ugnen. Kanske du vill ha helt färdiga?

Hur ser det ut med ikeas pepparkakor? Någon som vet?


IKEA pepparkakor:

Vetemjöl, socker, margarin (vegetabiliska fetter och oljor [palm, shea, palmkärna, raps, kokos], vatten, salt, emulgeringsmedel [E471], naturlig arom, syra [E330]), invertsockersirap, bakpulver (E500), kanel, ingefära (0,3 %), kryddnejlika, naturlig citronolja.

Kan innehålla spår av ägg, mjölk och mandlar.



https://m.ikea.com/ms/sv_SE/restaurang/?page=single&id=540
 
IKEA pepparkakor:

Vetemjöl, socker, margarin (vegetabiliska fetter och oljor [palm, shea, palmkärna, raps, kokos], vatten, salt, emulgeringsmedel [E471], naturlig arom, syra [E330]), invertsockersirap, bakpulver (E500), kanel, ingefära (0,3 %), kryddnejlika, naturlig citronolja.

Kan innehålla spår av ägg, mjölk och mandlar.



https://m.ikea.com/ms/sv_SE/restaurang/?page=single&id=540
Himla trist. Har köpt därifrån ibland förr om åren :down: Ska bli betydligt noggrannare med att lusläsa innehållet.
 
Jag brukar köpa city gross egna deg. Men då måste man ju kavla ut och in i ugnen. Kanske du vill ha helt färdiga?

Hur ser det ut med ikeas pepparkakor? Någon som vet?

Edit: nej ikeas går tyvärr bort :(
Nej, jag är inte intresserad av att köpa deg, jag vill köpa pepparkakor. Ville jag baka ut dem själv hade jag gjort egen deg på smör och det hade inte varit något problem.
 
Och om man bara vill ha lite pepparkakor bör man inte glömma alla som säjer på marknader och liknande, eller bagerierna.
Jag går inte på marknader och om bagerier varudeklarerar sina produkter utan att jag behöver fråga så kanske jag börjar handlar mer där.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
438
Senast: MiaMia
·
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: marengo
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 206
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp